yooonis Postad 15 augusti 2010 Postad 15 augusti 2010 Jag gråter till många scener i Braveheart, men framförallt är det hämnd scenen när dom tar över byn tillbaks från engelsmännen, freedom-talet vid Battle of Stirling och sista tortyr scenen. Sen finns det slutet av Elefantmannen och början av War of The Worlds. 0 Citera
LastonFilm Postad 15 augusti 2010 Postad 15 augusti 2010 Jag undrar hur många "coola" människor som kommer kolla på den här tråden och tänka: "Vilken lameass tråd!" Well screw them! Senast jag verkligen grät till en scen var när jag satt i Dokumentärfilmskolans biosal, på Ölands folkhögskola, och kollade på Seven Pounds. Det var den scenen när Will Smiths karaktär slutligen tar självmord för att rädda tre andra liv, genom att donera livsnödvändiga organ till dem. Sådana saker träffar mig rakt i hjärtat. 0 Citera
yooonis Postad 16 augusti 2010 Författare Postad 16 augusti 2010 He-he! Jag är inte den som skäms över att vara lite sentimental, varför skulle jag? Nice, har inte sett den, hört att den ska va bra =) 0 Citera
Team_fagott Postad 16 augusti 2010 Postad 16 augusti 2010 Jag undrar hur många "coola" människor som kommer kolla på den här tråden och tänka: "Vilken lameass tråd!" Well screw them! Senast jag verkligen grät till en scen var när jag satt i Dokumentärfilmskolans biosal, på Ölands folkhögskola, och kollade på Seven Pounds. Det var den scenen när Will Smiths karaktär slutligen tar självmord för att rädda tre andra liv, genom att donera livsnödvändiga organ till dem. Sådana saker träffar mig rakt i hjärtat. SÅ bra. då vet vi hur den slutar. Tack så mycket. 0 Citera
LastonFilm Postad 16 augusti 2010 Postad 16 augusti 2010 Ledsen Team_fagott! Men tråden heter ju faktiskt "Scener att gråta till..." Hade varit lite tråkigt om jag bara hade skrivit: En scen i Seven Pounds... 0 Citera
Simon W Postad 16 augusti 2010 Postad 16 augusti 2010 LastonFilm Tips för framtiden: Spoilertaggen kan man nyttja när man skriver specifik och storymässigt avgörande info om en film - särskilt om filmen är så pass ny (alltså förmodligen av relativt många ännu osedd) som Seven Pounds ju är. 0 Citera
Mellblomman Postad 17 augusti 2010 Postad 17 augusti 2010 Jag har alltid gråtit till slutscenen till Thelma and Louise sen första gången jag såg den :) 0 Citera
MnD Postad 17 augusti 2010 Postad 17 augusti 2010 Slutet på Big Fish tycker jag är så mäktig... jag vart heeelt rörd! Finns faktiskt en hel del filmer som tvingat fram en del tårar... 0 Citera
Simon W Postad 17 augusti 2010 Postad 17 augusti 2010 LastonFilm: Vassego! :) Slutet på Gökboet är så vackert att ögonen tåras varje gång. 0 Citera
cutecats Postad 17 augusti 2010 Postad 17 augusti 2010 Jag gråter ALLTID till film! nu har jag börjat gråta när saker e väldigt snyggt gjorda också... som senast när jag såg Synecdoche, New York så grät jag typ hela tiden pga hur bra manuset va upplagt :I känner att film börjar ta kontroll över min kropp nu :/ annars brukar det va typ långa åkningar där man inte vill blinka och av kroppens natur så sitter man helt plötsligt och gråter :) Annars så är slutet i Where the Wild Things Are omöjlig att inte gråta till :) 0 Citera
Mega99 Postad 17 augusti 2010 Postad 17 augusti 2010 Slutscenen i Von Trier's "Dancer in the Dark" 0 Citera
nson Postad 20 augusti 2010 Postad 20 augusti 2010 Slutscenen i Von Trier's "Dancer in the Dark" Den - är - sjukt - bra! Jag tror faktiskt det är den film som jag bölat mest till. I slutet av den filmen så släpptes till och med personliga saker, vilket jag inte vet beror på själva filmen i sig eller om jag bara var väldigt pubertal eller något. Annars så är slutet i Where the Wild Things Are omöjlig att inte gråta till :) Fyfan va härligt att höra någon säga så! Helt klart "Årets film 2009"! 0 Citera
premierepro Postad 20 augusti 2010 Postad 20 augusti 2010 http://www.youtube.com/watch?v=OIhqgjvRgqY :) 0 Citera
LastonFilm Postad 20 augusti 2010 Postad 20 augusti 2010 http://www.youtube.com/watch?v=OIhqgjvRgqY :) Riktigt vackert slut. Såg hela säsongen alldeles nyligen. Tårarna var nära och de hade kommit och jag hade varit i rätt stämning.. Lite jobbigt när man sitter och stressar för att man ska iväg till jobbet:p 0 Citera
david- Postad 27 september 2010 Postad 27 september 2010 Jag älskar filmer som kan lyckas få mig att gråta. Några otroliga filmer med riktigt fina scener som riktigt tvingar fram tårar är. Skriver kortfattat om scenen, tycker ni det är spoiler så försök att inte läsa beskrivningen ;) Crash - När mannen ska skjuta lilla dottern. Armageddon - När Pappan säger farväl till hennes dotter genom radiotv:n. Seven Pounds - Slutet när han donerat organen. (I vissa fall denna) A Walk To Remember - När han kramar om sin pappa efter att ha betalat vården för tjejen. (Ger mig inga tårar men är en sjuukt fin och välgjord scen) Sagan Om Konungens Återkomst - Slutet, när alla tar farväl. 0 Citera
barnholdt Postad 27 september 2010 Postad 27 september 2010 Senaste var ett reportage från Norska TV2 med ett klipp från Rwanda. http://vimeo.com/15296785 Överlag får jag nästan bara tårar från nyheter och dokumentärer. Mycket sällan en film berör mig så mycket att jag gråter eller får tårar. 0 Citera
daarco Postad 3 oktober 2010 Postad 3 oktober 2010 Lejon Kungen! När Simbas pappa dör! Typiskt så är det ju den scenen folk visar när de ska demonstrera sina nya hembio system.....jag sitter ju och bölar varje gång : ( 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.