Gå till innehåll

Vad är det för fel Uwe Boll egentligen gör?


JonathanJohansson89

Recommended Posts

Jag sitter och undrar.... Många kanske har sett Uwe Bolls filmer, jag har bara sett två filmer han regisserat, men alla hans filmer sägs vara riktigt dåliga. Men varför har han inte lyckats att göra en enda bra film? Vem ger honom pengar att göra filmer egentligen? Men till den riktiga frågan: Vad är det för fel Uwe Boll egentligen gör?

 

I mitt huvud är det efter att ha sett Postal och In the name of the King, handlingen/manuset och skådespeleriet, enligt mig dom två viktigaste sakerna inom film.

 

Jag som vill arbeta som regissör vill gärna höra vad andra tycker så att man själv inte gör dåliga filmer hela tiden.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har faktiskt inte sett en Uwe Boll film, men min kompis säger att hans filmer är värdelösa. Fast min kompis tycker att filmer som Zombiestrippers och Reign of Fire är mästerverk.

 

Skälet till att han får pengar till sina filmer är väl att invisterarna tror att de kommer få tillbaka pengarna?

 

I Sverige är filmindustrin inte så stor och verkar inte "ha råd" att göra "dåliga filmer". Jag själv tycker att vi i Sverige har hamnat i ett träsk där banala kriminalfilmer/serier och malankoliska dramer verkar få alla pengar...

 

Har själv ingen erfarenhet av filmindustrin. Men vad jag har läst i tidningar och på internet är att de svenska investerarna i film är till mestadels ett gäng politiskt korrekta elitistiska kulturkärringar som är i klimakteriet. Såna som vill att en ny Bergman ska komma in för dörren, såna äldre människor som älskar att trycka ner yngre och älskar att ha sådan makt över kreativa, nytänkande människor.

 

I andra länder, och i USA så finns det mer pengar att använda av sig så därför skapas det "skitfilmer".

 

Men jag tycker att du borde göra filmer som du älskar. Filmer som du är entusiastisk till och vill dela med dig av.

 

Har ingen erfarenhet men jag har ett råd:

 

Det gör inget om din film räknas som dålig, bara den inte är tråkig och ointressant.Det sämsta betyg jag kan ge en film är tråkig.

 

Massa filmer är skitdåliga enligt mig, de har dålig skådespeleri, töntigt manus, usla effekter MEN de fångade iaf mitt intresse!

 

Gör intressanta och sevärda filmer, då spelar det inte roll om den är dålig, för då är att filmen är "bra" bara ett plus.

 

Zombiestrippers och Reign of Fire är dåliga filmer enligt mig, men dem är sevärda och underhållande :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Creative Screenwriting har en ganska lång intervju med Uwe Boll där han talar om sin karriär, alla den hat som finns för honom bland film fans och tanken bakom hans senaste film Postal. Väldigt intressant intervju och tycker man faktiskt får en respekt för honom och vad han försöker åstadkomma. Men det betyder inte att tycker att han är ett geni.

 

http://c2.libsyn.com/media/18606/DrUweBollPostalQandA.mp3?nvb=20100722121851&nva=20100723122851&sid=a220e044a0d302353303576c3b643773&t=0cc46ab8863d13270c00e

 

höger klicka på länken så kan ni spara den på eran dator

Länk till kommentar
Share on other sites

Även en trasig klocka visar rätt tid två gånger per dygn!

Var ska man börja, varför är Uwe Bolls filmer så dåliga?

 

För de första så bryr han sig ju inte om sina filmer. Precis som tex Transformers 2 (inte Uwe) så ser man ju att ingen kärlek finns någonstans i produktionen.

 

Vi brukar titta på hans filmer för att se hur man inte skall göra film. Du kan i princip ta vilken av hans filmer, vilken scen som helst och du ser så mycket fel så det blir pinsamt. Men det konstiga är ju att borde lära sig.

Till och med på sin egen "directors commentary" så sitter han och pratar i telefonen istället och går efter halva filmen för att han inte bryr sig!

Länk till kommentar
Share on other sites

Även en trasig klocka visar rätt tid två gånger per dygn!

Var ska man börja, varför är Uwe Bolls filmer så dåliga?

 

För de första så bryr han sig ju inte om sina filmer. Precis som tex Transformers 2 (inte Uwe) så ser man ju att ingen kärlek finns någonstans i produktionen.

 

Vi brukar titta på hans filmer för att se hur man inte skall göra film. Du kan i princip ta vilken av hans filmer, vilken scen som helst och du ser så mycket fel så det blir pinsamt. Men det konstiga är ju att borde lära sig.

Till och med på sin egen "directors commentary" så sitter han och pratar i telefonen istället och går efter halva filmen för att han inte bryr sig!

 

OK, det är fan inte okej att han går efter halv filmen. Du har alldeles rätt daarco, alla borde se hans filmer för att lära sig hur man inte ska göra film.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...