Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ringde till Adobe idag för att kolla upp hur det fungerade med lärarlicenser på CS4 och uppgraderingar. Jag passade på att fråga snubben som jag pratade med om när CS5 skulle komma och han sa "snart". När jag pressade honom lite mer på om det var veckor eller månader det handlade om så ville han inte svara mer. Men det bådar ju gott.

Längtar till 64bit på min iMac i7 som anländer i dagarna.

Postad

CS4 är en 32-bitars mjukvara men går att köra i ett 64-bitars operativ och kan använda ca 3GB ram / CPU Core.

CS-Next-Gen är bara 64-bitars (PPro och AE). Fungerar inte alls i 32-bitars operativ. Kan utnyttja i princip oändligt med RAM (åtminstone så mycket ram du har råd med).

//Max

Postad

Kollade lite... och Dell/HP/Siemens tror jag har burkar som klarar 96GB ram. :) Billigt..? Nää.. inte ett dugg.

Dell's med Dual Quad Xeon 2.93Ghz / 96Gb ram runt 123.000:- ex moms

Dell's med Dual Quad Xeon 2.93Ghz / 24Gb ram runt 63.000:- ex moms

MacPro med Dual Quad Xeon 2.93Ghz / 32Gb ram runt 80.000:- ex moms

Men bara för att det går så kanske man inte behöver det. Men ska klippa en långfilm med native RED material så kanske minst 24Gb är bra.

Men bygger man själv kan man ju komma ner i 15-16K inkl moms med en 3Ghz i7 och 16Gb ram. (Sen tillkommer ju diskar, skärm, ett fett grafikkort, etc)

//Max

Postad

Satt i möte med Adobe Tyskland för några veckor sedan. Och dom sa att det var värt att

invänta CS5 som "kommer snart" innan eventuella tillägg till annat CS-paket. Dom kunde inte

ge besked om exakta datum, men det blir ju i år i vilket fall som helst. Enligt det dom sa så

fick jag känslan om att det inte låg långt bort alls... men vi får se. Återkommer om jag hör mer!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...