Octavianus Postad 27 november 2009 Postad 27 november 2009 ot: vore coolt att kunna synka slutaren osv till stroben. Att den kör i precis samma tackt. Så kan man filma i en mörk lokal, men att filmen blir ljus och detaljrik. Bra för övervakning om inte annat. 0 Citera
j3n5 Postad 28 november 2009 Postad 28 november 2009 Mjo, jag kan väl sträcka mig så långt och säga att jag också undrade en hel del över huruvida bildstabilisator och fäste av kamerorna verkligen är desamma. Men ju mer man letar, ju fler skräckexempel hittar man. Kollar man även på Ice Road Truckers så kan man se att vissa av kamerorna monterade i lastbilshytterna är CMOS och vissa är tveklöst CCD, och jag gissar att de är monterade rätt likadant. Ge det några år så kommer CMOS säkert vara bäst, men just nu är det lite för mycket barnsjukdomar för mig. Bonusklipp... CMOS på diskotek: http://www.youtube.com/watch?v=N1pFadXOboA Jag har väldigt svårt att tro att problemet är så allvarligt som vissa säger, då det verkar som de flesta tillverkare är på väg att gå över till CMOS. 0 Citera
Konk Postad 28 november 2009 Postad 28 november 2009 Nej då, jag har testat Sonys EX1 på jobbet och har inte lyckats få fram några extrema resultat vid "vanlig" användning. Men det går att provocera fram. Sedan om man, som jag, ibland kommer montera kameror både på bilar och motorcyklar så är de där videorna säljargument för CCD. 0 Citera
j3n5 Postad 28 november 2009 Postad 28 november 2009 Nej då, jag har testat Sonys EX1 på jobbet och har inte lyckats få fram några extrema resultat vid "vanlig" användning. Men det går att provocera fram. Sedan om man, som jag, ibland kommer montera kameror både på bilar och motorcyklar så är de där videorna säljargument för CCD. Håller med. Har filmat med EX3 och HMC41 utan några problem trots lätta provoceringar. Själv har jag inte behov av att filma från vibrerande fordon, oftast... 0 Citera
plf66 Postad 29 november 2009 Författare Postad 29 november 2009 Intressant klipp men CMOS-kameran är ju inte monterad lika stadigt som CCD-kameran. /KN Var hittar du uppgiften om att monteringan av kamerorna skiljer? 0 Citera
beta75 Postad 29 november 2009 Postad 29 november 2009 Var hittar du uppgiften om att monteringan av kamerorna skiljer? Den saknas, tillsammans med uppgiften att de skulle vara monterade exakt lika "dåligt". /KN 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.