Jump to content

Sony dcfr-vx2000 problem

Recommended Posts

Hej, min sony dcr-vx2000 har problem med att skärmen är helt blå. Har testat olika batterier men det fungerar inte, har också restartat kameran.. Efter lite googling så tror jag att ccd'n är trasig, vet någon om det finns någon i sverige som lagar detta problem? Vet att det är en gammal kamera men filmar mycket skateboarding och gillar färgerna och formatet.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By HReasons
      Hejsan!

Dags att sälja denna grymma filmkamera då jag är i behov av pengar.

Kameran är drygt 8 månader gammal och har bara använts ett fåtal gånger i somras så ja, nyskick!
      Den skjuter fantastisk super slowmotion (240fps) i full hd och är 4K ready om man updaterar firmware och köper till extra tillbehör. En fantastisk kamera jag inte har råd att ha kvar.

Det som följer med är följande:

Kitlins Sony 18-200mm f/ 3.5 - f/6.3
      Blackmagic hyperdeck shuttle 2 ( för att kunna spela in i t.ex prores direkt på hårddisk, SSD.
      Canon EF till E-mount (NEX) metabones adapter.

Här är en specifikation på kameran men antar den som letar efter en har läst på och vet vad det handlar om. :)

CyberPhoto - Digitalkameror, videokameror och fototillbehr. Personlig service p ntet!

Har tänkt mig 58 000:- Billigare vid snabb affär.

Maila på: mats.o.ek@gmail.com

mvh / Mats
    • By wildhack
      Hej alla,

jag håller på att lära mig min DV-kamera, SONY DSR-Pdx10P. Jag har nu upptäckt att det inte finns någon bländarinställning. Vad gör man då, om man vill ställa in bländaren? Detta vill jag göra när jag ställer in (shallow) depth of field, finns det något man kan köpa separat? Eller kan man ställa in något annat som får liknande resultat? :i Jag har ingen aning just nu så om någon vet får ni gärna hojta till!

Vänlig hälsning

Wildhack:e
    • By Guldragge
      Hej!

Fnular på en Sony HDR-CX730.
      Läser att den har vissa möjligheter till manuella inställningar.
      Men det står inget om man kan ställa in ljudnivåerna för en extern mic via kameran.
      Någon som vet?
      Undrar även om Sony HDR-CX730 är värd de extra tusenlapparna mer än Sony HDR-CX570E.
      Kommer filma lite konserter. Vill kunna ställa ljudnivåer eftersom jag brukar stå långt fram och det bara blir 100% dist från denna mic ifall jag inte kan ställa ner dessa nivåer......
      Och är "vidvinkeln" (26 mm, säger inte mig nånting) i kameran nåt att ha eller bör man köpa ett separat objektiv till detta? Tänker att jag står längst fram vid liten konsertscen och vill kunna få med mkt vid hel utzoom.
      Eller blir det som sagt att köpa separat vidvinkelobjektiv?
      Mvh / Ragnar
    • By wildhack
      Hallå hallå

Jag snubblade av slump över ämnen i forumet om 35mm adaptrar för att få mer "filmisk" känsla och bättre skärpedjup. Jag har kollat på klipp med 35mm adaptrar och tänker att, det där kanske jag också borde fixa inför min kommande kortfilm? Detta är min första kortfilm med just denna kamera. Tidigare har jag använt enklare saker. Vad skulle ni säga? Kan jag fixa det utan adapter och istället försöka suga ut allt ur inställningarna på kameran?

Vad kostar en resonabel 35mm adapter? Har inte hittat det medelpriset någonstans än. Jag har endast 2000 att bränna.

Vänliga hälsningar
    • By jeepkenny
      Hej! Ännu en nybörjare som inte vet vilken kamera som kommer att vara den bästa.... Har läst en del på forumet och funderar på Sony's A57 kamera. Är redan inne på Sony med en A100, och dottern har en A290, så tanken var att vi skulle köpa någonting som vi kan filma med. Har några objektiv som kanske kan funka. Har filmat en del med små DV-kameror, men jag gillar inte rörliga delar och känslig mekanik. Har en billig JVC miniDV kamera som inte riktigt uppfyller kraven. Tidigare Panasonic mini-DV slutade fungera (jaja, jag kanske inte var så bra på att göra rent den med jämna mellanrum...:r)

GH2 och 600D verkar vara heta tips, men min fråga är om inte A57 är ett fullgott alternativ? Är det någon som har erfarenhet/koll på läget?

Det jag har tänkt att använda kameran till är att göra lite mc-filmer (varva med klipp från actionkameror) och lite annat. Dottern kommer nog att filma mycket djur och natur. Det är inte tänkt att bara "måla av" turistfällor på semestern....
  • Create New...