Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag exporterar Mpeg2/ac3 från Vegas. Sen tar jag in dem in Encore. Bränner slutligen från Nero.

Så småningom ska Encore-steget ersättas med Architect, men där är jag inte än.

Postad
Jag exporterar Mpeg2/ac3 från Vegas. Sen tar jag in dem in Encore. Bränner slutligen från Nero.

Så småningom ska Encore-steget ersättas med Architect, men där är jag inte än.

okej, men vad är Encore? och hur gör jag för att exportera i mpeg-2/ac3 ?

Postad

Encore: Testa Google på sökbegreppet "encore dvd" ska du få se. :-)

Exportera... ja, kanske läge att läsa programmets manual, i all vänlighet. "Render as..." kan du söka på.

Postad
Encore: Testa Google på sökbegreppet "encore dvd" ska du få se. :-)

Exportera... ja, kanske läge att läsa programmets manual, i all vänlighet. "Render as..." kan du söka på.

Jo jag vet att jag ska exportera och välja render as. Men där är inget mpeg-2 format. AVI dock. Går det lika bra?

Postad

Min film är 38 min lång. Fan det tar ju en hel dag att rendera! Ska det verkligen göra det? Kan jag göra något så att det inte tar så lång tid?

Tacksam för svar!

Postad

Jag har för tillfället en After Effects timeline på 45 sekunder som tar 2 timmar och 33 minter att rendera... Men skämt åsido, har du exempelvis filmat i AVCHD och ska ha ut det som MPEG2 DVD är en hel dag inget att förvånas över. Har du använt massor av effekter tar det också tid.

Men för att förtydliga: En simpel DV timeline > MPEG2 DVD ska inte ta en hel dag såvida du inte sitter med en 5år gammal burk.

//Max

Postad
Jag har för tillfället en After Effects timeline på 45 sekunder som tar 2 timmar och 33 minter att rendera... Men skämt åsido, har du exempelvis filmat i AVCHD och ska ha ut det som MPEG2 DVD är en hel dag inget att förvånas över. Har du använt massor av effekter tar det också tid.

Men för att förtydliga: En simpel DV timeline > MPEG2 DVD ska inte ta en hel dag såvida du inte sitter med en 5år gammal burk.

//Max

Grejen är den att jag redigerade hela filmen i Pinnacle. Sen rendera jag den till en mpeg-2 och körde in den i Sony Vegas istället. Så på timelinen är det bara tre delar mpeg-2 filar. Kan det ha något med det att göra? Att rendera en mpeg-2 fil till en mpeg-2 fil.

Anledningen till att jag valde att använda vegas, var för att Pinnacle inte kunde rendera ut musiken jag hade i filmen. Så jag fick vända mig till Vegas och redigera musiken där.

Datan är ju inte den nyaste på marknaden precis, men den har funkat hur bra som helst innan.

Postad
Grejen är den att jag redigerade hela filmen i Pinnacle. Sen rendera jag den till en mpeg-2 och körde in den i Sony Vegas istället. Så på timelinen är det bara tre delar mpeg-2 filar. Kan det ha något med det att göra? Att rendera en mpeg-2 fil till en mpeg-2 fil.

Anledningen till att jag valde att använda vegas, var för att Pinnacle inte kunde rendera ut musiken jag hade i filmen. Så jag fick vända mig till Vegas och redigera musiken där.

Datan är ju inte den nyaste på marknaden precis, men den har funkat hur bra som helst innan.

Kan du inte vända på steken. Exportera ljudet från vegas och lägga det i pinnacle och exportera hela filmen där?

/KN

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...