Gå till innehåll

Hjälp med Sony Vegas


molnsystem

Recommended Posts

Hejsan, jag är en väldig nybörjare i Sony Vegas.

Jag använder mig av Sony Vegas pro 11 och behöver hjälp lite.

Vet någon snäll människa här om man kan göra på detta vis:

Vi säger att jag har en video filmad på mig som står ute i naturen med gröna buskar i bakgrunden, om vi sen säger jag tycker de gröna buskarna är fula och vill ersätta dem med nått coolare som tex. rymden, går detta? detta är ju då en rörlig video, eller om man på något sätt liksom kan klippa ur mig i denna video och sätta mig på ett annat ställe så jag kanske dansar runt i rymden om ni förstår .

haha nybörjare som jag e ska jag ge mig på sånthär direkt haha!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har en idé: Innan du filmar, ställ en grön eller blå duk framför de gröna buskarna. Då kan resultatet bli bra.

 

Seriously: Det du vill göra är Chroma Key, och nä... det går inte att göra mot gröna buskar utan att maska personen ruta för ruta.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

En bra effekt börjar med materialet. Skit in - skit ut. Det enda man lär sig av att föröka göra en bra effekt med ett dåligt material är att det inte går. Vegas Pro har ingen difference matte - annars hade det varit alternativet om du visste att du hade en ren bakgrund utan person i bild. Men difference mattes blir sällan särskilt bra.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...