Gå till innehåll

Hur har dom gjort detta? Philips reklam för ny bioformad TV


swempa

Recommended Posts

Riktigt snyggt hantverk, det snyggaste jag sett på väldigt länge!

Min första tanke är att det ett par ihopklippta scener med rekvisita och dockor (med typ trackingpunkter applicerade för ansikten etc) i fotade med typ stedi-cam varefter man har adderat en massa effekter efter att ha 3d trackat det hela.

Är för trött för att få en egentlig uppfattning, får se hur jag upplever filmen i morgon. Det vore ytterst intressant att veta budget och dylikt, då skulle man kunna få en klarare bild av vilka fysiska möjligheter de haft vid inspelningsplats etc.

Vad tror ni alla andra?

 

Jag skall i alla fall sova nu, god natt.

Mvh /Pontus W

Länk till kommentar
Share on other sites

Ahh nice, jo har man möjlighet till motion control så blir allting genast mycket enklare, speciellt om man kan skjuta high speed, dock trots high speed och motion control så måste jag säga att jag är riktigt imponerad hur bra och stelt de fått det att se ut med riktiga levande människor.

Sedan är det ju inte het fel att jobba i en Flame heller.

 

En fråga, såg ut att vara typ en bit av en tutorial som de klippte in under intervju videon, ungefär två och en halv minut in, någon som vet något om den isf? Jag är beroende av tutorials och det vore jätte roligt att se denna, speciellt om de kanske arbetar lite i Flame i den, inte ofta man får se bra Flame tutorials.

 

Hur som helst, mycket snygg historia. Har förstått att den redan är en klassisker och så var det ju riktigt roligt att höra att Söderhamnsgrabbarna i Magoo var med på ett hörn.

 

Tack för ett mycket inspirerande inlägg.

Mvh /Pontus w

Länk till kommentar
Share on other sites

Varför har de gjort fejkade genomgångar av hur de gjort effekterna? (Som man ser när de blåa knapparna dyker upp på timelinen)

 

Let's get rid of these dustspots.. måla måla klart. Tracka.. blip blip.. klart. Dessutom ser det ut som att regissören är på greenscreen när han stiger in i bilden. Ingen big deal iofs, men varför efterkonstruera nåt så sopigt?

 

Men coolt blev det ju iaf. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
En fråga, såg ut att vara typ en bit av en tutorial som de klippte in under intervju videon, ungefär två och en halv minut in, någon som vet något om den isf? Jag är beroende av tutorials och det vore jätte roligt att se denna, speciellt om de kanske arbetar lite i Flame i den, inte ofta man får se bra Flame tutorials.

Nej, det är ingen tutorial. Var något dom gjorde, lite på skoj för en fejk behind the scenes.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...