Gå till innehåll

"Det sjätte offret"


carl76

Recommended Posts

Har tänkt att skriva ett svenskt manus för omväxlings skull och har funderat på en ide ganska länge nu och känner att jag har tillräckligt med fakta och fantasi för att binda ihop detta till en mycket tänkbar historia, delvis baserat på verklig historia!

 

Kortfattat kan jag säga att historien binder ihop ödena för de fem första: Raoul Wallenberg, Folke Bernadotte, Dag Hammarskjöld, Olof Palme och Anna Lindh.

 

Den röda tråden som binder ihop dessa mord/försvinnaden är pengar, makt och bevarandet av den högerextrema uppbyggnaden i Sverige.

 

Historien börjar med Wallenberg och det förmodade öde han gick till mötes och hypotesen om varför. Annars så utspelar sig större delar av historien i nutid och kretsar runt planering av mordet på det sjätte och sista offret som kommer få allt att kulminera, samt dennes identitet.

 

Jag arbetar på en synopsis som jag sen postar här men jag tänkte höra med er om detta skulle kunna funka på den svenska film marknaden!

 

Kan det bli bra?

Tror ni det finns utrymme i Svensk film för sånt här?

 

Mvh

 

Carl76

Länk till kommentar
Share on other sites

Ideen är ju bra, om sen manus blir bra och filmen likaså så tar den det utrymme den förtjänar, Bra film brukar väl generellt funka på den Svenska marknaden.

 

Vad jag tror är väldigt viktigt är att du får den röda tråden att bli mycket trovärdig.

 

Jag hade förresten en "close encounter" med Anna Lindh för länge sen på Heathrow flygplats, där hon bokstavligen trampade mig på tårna utan att be om ursäkt, men jag lovar att jag inte var inblandad i vad som senare skedde :-)

 

Hur går det med dina andra projekt?

Länk till kommentar
Share on other sites

Ska försöka hålla en bra linje mellan fakta och fiktion så den röda tråden blir relativt trovärdig!

 

Ska skriva om slutet till Apocalypse för 10:e gången, blir aldrig riktigt nöjd med det..

 

Annars så åker jag till USA i slutet av Nov.

 

 

Carl76

Länk till kommentar
Share on other sites

Ska försöka hålla en bra linje mellan fakta och fiktion så den röda tråden blir relativt trovärdig!

 

Ska skriva om slutet till Apocalypse för 10:e gången, blir aldrig riktigt nöjd med det..

 

Annars så åker jag till USA i slutet av Nov.

 

 

Carl76

 

 

Skön idé. Vad händer i USA? Till Hollywood eller? Sälja manus?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...