Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Här är det mitt nya manus " Det sista Mötet " som jag ska splea in nästa vecka. SKulle bli glad om ni läste det och kommentera vad ni tyckte.

Filmen handlar om en tjej som är död och vaknar till sitt nya liv i himlen och där träffar hon någon som hade förändrat hennes liv på jorden för alltid.

Sista Mötet version8.rtf

Postad
Hej!

där träffar hon någon som hade förändrat hennes liv på jorden för alltid.

Hon är ju död- Varför skulle vi vela se någon som skulle kunnat förändra hennes liv, som by-the-way redan är över? Kanske konceptet behöver lite work?

Postad
Hon är ju död- Varför skulle vi vela se någon som skulle kunnat förändra hennes liv, som by-the-way redan är över? Kanske konceptet behöver lite work?

Hej!

Jag antar att du inte har läst manuset än då hade du fått kanske svaret på din fråga, men hur som helst meningen med detta liv är att förrutom att tro på gud ska man göra goda handlingar och hjälpa folk osv. Vad man än gör här på gjorden så är det klart att dem blir över direkt efter döden men i andra livet måste man stå inför gud och besvara att varför har man gjort så och så. Med detta menar jag att ingenting är över i den här världen utan allt som vi gör här påverkar vårt nya liv efter döden.

Postad

Som föregående talare säger så använder du uttrycket "strålar av godhet" och liknande uttryck på ett sätt som gör att dialog och beskrivningar känns styltiga.

Sedan vänder jag mig en smula mot ängels beskrivning av mördaren, där ängeln uttalat är för dödsstraff. Är det din åsikt får det stå för dig annars bör du nog se över den repliken.

I övrigt saknar berättelsen något som fångar intresset. Missförstå mig inte nu, jag är helt för att bryta mönster och så vidare men i det här fallet känns det inte som ett aktivt val.

Kanske borde du utveckla historien, göra den längre med fler inslag ur Saras tidigare liv. Även mördaren borde putsas, gör honom lite mer nyanserad. Manuset är väldigt svart och vitt, ont och gott, vilket lätt göt att det känns som en moralkaka. Tona ner det och utveckla karaktärerna lite och försök igen.

• 2 veckor senare...
Postad

Jag håller med testicklas. Väldigt svart och vitt, ont och gott. Mördaren var för ond för att kännas riktigt verklig. Det där med att mördaren sa att ordet gott inte existerar för honom och att han sa att han bara älskar sig själv var lite för endimensionellt. Alla rollfigurer var lite för endimensionella. Men tro inte att jag tyckte att manuset för dåligt för det. Dialogen var väldigt bra. Och själva storyn var intressant. Det kan bli en bra film.

Postad

Jag är absolut ingen expert på manuset men jag tyckte formateringen var dåligt och det var jobbigt att läsa igenom manuset. Ideen är väll bra men det hände ju inte mycket och det känns som du försöker tvinga folk att tro på gud och att han finns.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...