Toxx Postad 22 juni 2009 Postad 22 juni 2009 Förförelsen av Tommy handlar om en tjej som kommer hem till en kille med intentionen att förföra honom... Filmen kan beskrivas som en romantisk dramathriller med en twist i slutet. Bara så ni vet så är inte manuset perfekt skrivet. Jag har lämnat kvar vissa noteringar som bara jag förstår. Men jag hoppas att ni kan förbise detta. Filmen, förväntas bli 5-7 minuter, kommer att spelas in någon gång i juli i år och sedan kommer den att skickas till en filmfestival i september. Förförelsen av Tommy är bara ett arbetsnamn. Ifall någon har nått bättre förslag på titel eller på hur man skulle kunna förändra något så är jag öppen för förslag. Ifall ni nu tar er tid att läsa manuset kan ni väl vara snälla att kommentera det. Det skulle jag verkligen uppskatta! Jag har tidigare lagt upp mitt manus på While asleep och länkat till min skräckkortfilm Det mest skrämmande som finns. Hoppas ni gillar Förförelsen av Tommy!Förförelsen av Tommy.pdf 0 Citera
WingDing Postad 22 juni 2009 Postad 22 juni 2009 Första inlägget här då. Ni får väl ta mina kommentarer med en nypa salt då jag precis börjat skriva manus. Delvis kan jag tycka att det är bra, jag kan se det framför mig och det mesta flyter på bra. Andra gånger tittar man på meningar och får läsa dem ett flertal gånger för att man över huvud taget ska förstå vad som menas. Personligen som läsare gillar jag inte det. Jag förstår inte poängen och manuset verkar behöva lite arbete. Analysen är dock subjektiv och kommer från någon som inte riktigt vet vad han pratar om...än. Hint: Slutet verkar också vara med vilket verkade lite udda då du sa att det inte skulle vara det. 0 Citera
Mega99 Postad 22 juni 2009 Postad 22 juni 2009 Är överaskad att du inte noterat hur karaktärerna andas och blinkar också- Allt annat verkar ju finnas där. :p 0 Citera
Toxx Postad 23 juni 2009 Författare Postad 23 juni 2009 Första inlägget här då. Ni får väl ta mina kommentarer med en nypa salt då jag precis börjat skriva manus. Delvis kan jag tycka att det är bra, jag kan se det framför mig och det mesta flyter på bra. Andra gånger tittar man på meningar och får läsa dem ett flertal gånger för att man över huvud taget ska förstå vad som menas. Personligen som läsare gillar jag inte det. Jag förstår inte poängen och manuset verkar behöva lite arbete. Analysen är dock subjektiv och kommer från någon som inte riktigt vet vad han pratar om...än. Hint: Slutet verkar också vara med vilket verkade lite udda då du sa att det inte skulle vara det. Jag kan ha formulerat mig fel angående slutet. Självklart är det med. Jag ville bara inte avslöja mitt syfte med filmen i meddelandet. Filmen är inte meningen att vara "lätt". Det är en liten hjärnskrynklare där det finns mycket symbolik... Det kanske är lättare att se den som film än att läsa den i manusform. 0 Citera
jbergman Postad 26 juni 2009 Postad 26 juni 2009 Om du skalar bort alla kamerainstruktioner och liknande så är jag villig att ge manuset en ny chans. /Jakob 0 Citera
Shelly Postad 30 juni 2009 Postad 30 juni 2009 Alldeles för mycket anvisningar... Orkade inte läsa det. Vill läsa en historia och ingen instruktionsbok. 0 Citera
Toxx Postad 2 juli 2009 Författare Postad 2 juli 2009 Alldeles för mycket anvisningar... Orkade inte läsa det. Vill läsa en historia och ingen instruktionsbok. Jag vet att det är mycket anvisningar. Det är enklast för mig att skriva så i och med att jag även kommer att regissera filmen. Men jag tror jag kommer göra en version utan anvisningar snart så att det även tilltalar er här på voodoofilm. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.