cutecats Postad 12 april 2009 Postad 12 april 2009 bådar gott, men när ni väl är färdiga med alltihop så kan ni väll lägga upp den på vimeo istället för att bara ha den på ner laddning så som ni sa att ni skulle ha på en av youtube kommentarerna :) 0 Citera
LastonFilm Postad 12 april 2009 Postad 12 april 2009 ja... känns som en mindre seriös, hemmagjord film, där man har dragit ihop några kompisar för att göra något improviserat. i slutändan så är det förmodligen bara de som har medverkat i filmen, vänner till dem och de med fruktansvärt dålig filmsmak som kommer att gilla filmen. jag blev definitivt inte lockad att se filmen även fast du har skrivit: "...så ja orkade inte göra en speciellt genomarbetad trailer.)" 0 Citera
Team_fagott Postad 12 april 2009 Postad 12 april 2009 Jag är nästan säker på att jag sett en cp-skadad ninja i en annan film här på voodoo. 0 Citera
hugo_ponken Postad 12 april 2009 Författare Postad 12 april 2009 ja... känns som en mindre seriös, hemmagjord film, där man har dragit ihop några kompisar för att göra något improviserat. i slutändan så är det förmodligen bara de som har medverkat i filmen, vänner till dem och de med fruktansvärt dålig filmsmak som kommer att gilla filmen. jag blev definitivt inte lockad att se filmen även fast du har skrivit: "...så ja orkade inte göra en speciellt genomarbetad trailer.)" Den är inte improviserad, men näst intill. Manuset ligger på "hela" 19 sidor^^ Det är ett projektarbete i skolan, vi hade bara 6 månader på oss (Inklusive ide och manus) och vi är två pers som arbetat med den. Men visst blir det nog mest folk i ens omgivning m.m. som kommer se/tycka den e OK, men det är en bra övning skulle jag tro:) 0 Citera
bassbucket Postad 12 april 2009 Postad 12 april 2009 Ni har "bara" haft 6 månader och detta material i trailern är det som ni använder i filmen? Uj uj uj säger jag bara. Bra användning av videocopilots effekter. Verkligen jättebra. Ni får inget betyg i projektet får jag hoppas. För er skull. Glad påsk. 0 Citera
hugo_ponken Postad 12 april 2009 Författare Postad 12 april 2009 Ni har "bara" haft 6 månader och detta material i trailern är det som ni använder i filmen? Uj uj uj säger jag bara. Bra användning av videocopilots effekter. Verkligen jättebra. Ni får inget betyg i projektet får jag hoppas. För er skull. Glad påsk. Och JAG hoppas du dör:) Vill du ha effekter som tog mig tid kan du kolla denna ist: Edit; såg att de va endast en film per tråd. Så ja länkar till tråden där filmen finns ist. http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?p=177534#post177534 0 Citera
Mega99 Postad 13 april 2009 Postad 13 april 2009 Ni har "bara" haft 6 månader och detta material i trailern är det som ni använder i filmen? Uj uj uj säger jag bara. Bra användning av videocopilots effekter. Verkligen jättebra. Ni får inget betyg i projektet får jag hoppas. För er skull. Glad påsk. Jag håller med helt och hållet. Sex månader? Manus på 19 sidor? Jag skulle då inte betygsätta denna film alls om den så gjorts av en tredjeklassare i någon specialskola. Inte ens videocopilotinslaget såg bra ut, molnen var ju hemska. Goda nyheten är väl att du får Twinkle's "Scissor Man" här på forumet att se bra ut ;) 0 Citera
cutecats Postad 13 april 2009 Postad 13 april 2009 Jag håller med helt och hållet. Sex månader? Manus på 19 sidor? Jag skulle då inte betygsätta denna film alls om den så gjorts av en tredjeklassare i någon specialskola. Inte ens videocopilotinslaget såg bra ut, molnen var ju hemska. Goda nyheten är väl att du får Blue's "Scissor Man" här på forumet att se bra ut ;) haha det va väll för fan inte japan älskaren blue som gjorde Scissor Man... twinkel heter väll ändå vår nya 14åring? 0 Citera
Mega99 Postad 13 april 2009 Postad 13 april 2009 haha det va väll för fan inte japan älskaren blue som gjorde Scissor Man... twinkel heter väll ändå vår nya 14åring? Så rätt så rätt ;) 0 Citera
hugo_ponken Postad 13 april 2009 Författare Postad 13 april 2009 Jag håller med helt och hållet. Sex månader? Manus på 19 sidor? Jag skulle då inte betygsätta denna film alls om den så gjorts av en tredjeklassare i någon specialskola. Inte ens videocopilotinslaget såg bra ut, molnen var ju hemska. Goda nyheten är väl att du får Twinkle's "Scissor Man" här på forumet att se bra ut ;) Lugn i backarna, du har ju inte ens sett filmen än^^ Vi ska va klara i övermorgon och tyvärr har jag inte prioriterat effekterna, utan att få den klar helt enkelt. 6 månader, fast all tid utanför skoltid, vi har inte haft tid att jobba varje dag direkt... 0 Citera
Film Anton Postad 24 april 2009 Postad 24 april 2009 Var fick du tag i satellit bilderna? I Google earth kan du få tag på satelitbilder. 0 Citera
cutecats Postad 24 april 2009 Postad 24 april 2009 jag tänkte först fråga det också men hittade samma dag den här http://www.videocopilot.net/tutorials/earth_zoom/ har inte kollat på den men det räckte som svar för mig :D 0 Citera
fossen Postad 25 april 2009 Postad 25 april 2009 Tyckte det så rätt okej ut i början men sen försvann den känslan. När nazisten skjuter så är mynningsflamman alldeles för liten, dessutom så ser det ut som en smg-flamma. Såg jag en liten lazy-voult där? 0 Citera
MovieMaker Postad 25 april 2009 Postad 25 april 2009 När nazisten skjuter så är mynningsflamman alldeles för liten, dessutom så ser det ut som en smg-flamma. Smg-flamma? Jag tyckte de såg ut som en snabbt-gjord-i-paint-flamma. Med andra ord, just den delen kunde nog ha gjorts lite bättre med mer blur på flamman till att börja med. Och för den delen -> - det är mer rök än flamma när ett vapen avfyras. Nu håller visserligen vad jag en gång lärde mig om vapen på o falla i glömska men om jag minns rätt uppkommer väl en flamma om röken som kommer ut ur pipan antänds för en millisekund - dvs, när man avfyrar flera skott i snabb följd kan detta hända. Dock så är de väl skillnad på vapen till vapen. Dock kan man ju inte säga något om att filmiskt sätt kan de se bättre ut med en flamma istället för bara lite rök. Men till trailern då. Början ser jättebra som redan sagts men när de kommer till en jobbig granne-sekvensen så känns de därifrån väldigt oseriöst och inte som någon särskilt sevärd film. Tyvärr. Men förhoppningsvis hade ni kul att göra den, de är väl de viktigaste när de inte är stora pengar inblandade. ^^ 0 Citera
hugo_ponken Postad 26 april 2009 Författare Postad 26 april 2009 Smg-flamma? Jag tyckte de såg ut som en snabbt-gjord-i-paint-flamma. Med andra ord, just den delen kunde nog ha gjorts lite bättre med mer blur på flamman till att börja med. Och för den delen -> - det är mer rök än flamma när ett vapen avfyras. Nu håller visserligen vad jag en gång lärde mig om vapen på o falla i glömska men om jag minns rätt uppkommer väl en flamma om röken som kommer ut ur pipan antänds för en millisekund - dvs, när man avfyrar flera skott i snabb följd kan detta hända. Dock så är de väl skillnad på vapen till vapen. Dock kan man ju inte säga något om att filmiskt sätt kan de se bättre ut med en flamma istället för bara lite rök. Men till trailern då. Början ser jättebra som redan sagts men när de kommer till en jobbig granne-sekvensen så känns de därifrån väldigt oseriöst och inte som någon särskilt sevärd film. Tyvärr. Men förhoppningsvis hade ni kul att göra den, de är väl de viktigaste när de inte är stora pengar inblandade. ^^ Jag hann inte göra några snygga effekter helt enkelt^^ Jag hann precis göra klart den med fula tills att den skulle in. Men jag kanske tar mig tid nu i efterhand och gör en version med förbättrade effekter m.m. 160 spänn (för korv, cola å kakor) gick filmen på, så vi hade ingen brakar-budget :P 0 Citera
hugo_ponken Postad 26 april 2009 Författare Postad 26 april 2009 Tyckte det så rätt okej ut i början men sen försvann den känslan. När nazisten skjuter så är mynningsflamman alldeles för liten, dessutom så ser det ut som en smg-flamma. Såg jag en liten lazy-voult där? vet inte ens vad smg är^^ Oja, det var en lazy-vault. (Här finns fler vaults vi gjort:) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.