Spiritual_Chaos Postad 2 februari 2009 Postad 2 februari 2009 Antara tt svaret är nej och att det bara fungerar med MacOS, men tänkte ändå höra. Vill gärna lära mig FC men sitter enbart med PC, och har inte råd att köpa mig en mac. 0 Citera
StenR Postad 2 februari 2009 Postad 2 februari 2009 Antara tt svaret är nej och att det bara fungerar med MacOS, men tänkte ändå höra. Vill gärna lära mig FC men sitter enbart med PC, och har inte råd att köpa mig en mac. Nej, om du inte råkar ha en PC som är kompatibel med MacOS, vilket ingen är utan att hacka MacOS: http://www.theregister.co.uk/2008/10/20/macosx_on_a_pc/ Det är tveksamt också om FC fungerar fullt ut på de billigaste macarna som Mac Mini eller de billigaste macBook, möjligtvis att FCE gör det. 0 Citera
Insaniac Postad 3 februari 2009 Postad 3 februari 2009 Final Cut Pro är endast för Mac, men det är värt att köpa en Mac bara för att ha Final Cut Pro för det är det bästa programmet du kan ha att klippa med. Jag älskar att klippa med det. Filmen Letters from Iwo Jima klipptes i FCP också:-D 0 Citera
Nyaz Postad 3 februari 2009 Postad 3 februari 2009 FCE fungerar utmärkt på en vit två år gammal MacBook, men jag tvekar på att den skulle orka med FCP. Den nyaste versionen tror jag däremot klarar FCP utan några större problem då den äntligen fått ett drägligt grafikkort (yay!). Downside är väl att den inte längre har firewire (boo!)... FCP funkar bra på macbook alu. /KN Edit: Jamen titta, där får man för att man inte läser poster mellan. I trust you! 0 Citera
StenR Postad 6 februari 2009 Postad 6 februari 2009 FCE fungerar utmärkt på en vit två år gammal MacBook, men jag tvekar på att den skulle orka med FCP. Den nyaste versionen tror jag däremot klarar FCP utan några större problem då den äntligen fått ett drägligt grafikkort (yay!). Downside är väl att den inte längre har firewire (boo!)... Tänk att den nya MacBook vit med uppdaterat grafikkort och minne faktiskt har firewire ;) 0 Citera
Nyaz Postad 7 februari 2009 Postad 7 februari 2009 Det är sant, det har den ju! ...Det vore trevligt om man kunde byta in sin gamla mot en ny... teehee. 0 Citera
beta75 Postad 7 februari 2009 Postad 7 februari 2009 Det är sant, det har den ju! ...Det vore trevligt om man kunde byta in sin gamla mot en ny... teehee. Börja nu inte fundera på försäkringsbedrägeri... ;) /KN 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.