Jump to content

Recommended Posts

Posted

Som rubriken säger, vilken skola/utbildning går ni på? Själv går jag på Sturegymnasiet i Halmstad och deras TV/Film-linje på Medieprogrammet, här har kända personer som Jesper Garndslandt till Tobias Persson och Joakim "Arn" Netterqvist - en skola som föder stjärnor både på Teater, TV/Film och inom Musik, just det Basshunter gick här också. - Sen är det en otrolig bonus att vi har den mest avancerade studiotekniken mellan Göteborg & Malmö.

Posted

Jag ska till hösten börja på Munkebäcksgymnasiet i Göteborg. Jag vet inte om det är bra (någon som gått där som vill säga sin åsikt?) men jag var på ett öppet hus och jag gillade lärarna. Det har emellertid spekulerats om skolan skulle läggas ner, men beslutet blev att den ska flyttas år 2010 till Lindholmen även om det stått i media att den faktiskt ska läggas ned. Ska i tvåan välja inriktningen Film & TV, det tycker jag låter intressant.

Posted

Jag ska läsa Kortfilmsproduktion i Forsa på distans i vår, det får fler gärna göra med så att de inte lägger ner den kursen också (den 1-åriga Film-kursen där är nedläggningshotad).