DumbassesBroadcast Posted November 23, 2008 Posted November 23, 2008 Som rubriken säger, vilken skola/utbildning går ni på? Själv går jag på Sturegymnasiet i Halmstad och deras TV/Film-linje på Medieprogrammet, här har kända personer som Jesper Garndslandt till Tobias Persson och Joakim "Arn" Netterqvist - en skola som föder stjärnor både på Teater, TV/Film och inom Musik, just det Basshunter gick här också. - Sen är det en otrolig bonus att vi har den mest avancerade studiotekniken mellan Göteborg & Malmö. 0 Quote
carbe Posted November 23, 2008 Posted November 23, 2008 Jag ska till hösten börja på Munkebäcksgymnasiet i Göteborg. Jag vet inte om det är bra (någon som gått där som vill säga sin åsikt?) men jag var på ett öppet hus och jag gillade lärarna. Det har emellertid spekulerats om skolan skulle läggas ner, men beslutet blev att den ska flyttas år 2010 till Lindholmen även om det stått i media att den faktiskt ska läggas ned. Ska i tvåan välja inriktningen Film & TV, det tycker jag låter intressant. 0 Quote
Joel_1980 Posted November 23, 2008 Posted November 23, 2008 Jag gick på Bond University i Australien. Inriktning Regi. 0 Quote
StenR Posted November 24, 2008 Posted November 24, 2008 Jag ska läsa Kortfilmsproduktion i Forsa på distans i vår, det får fler gärna göra med så att de inte lägger ner den kursen också (den 1-åriga Film-kursen där är nedläggningshotad). 0 Quote
jimboyummin Posted November 24, 2008 Posted November 24, 2008 Högskolan Dalarna, Medieproduktion - Rörlig Bild 0 Quote
Norbert Posted November 25, 2008 Posted November 25, 2008 Högskolan i Gävle - Creative Computer Graphics 0 Quote
Dark_tree Posted November 26, 2008 Posted November 26, 2008 medieprogrammet inriktning rörlig bild på c4:s gymnasium i kristianstad, nurvarnade medieteknik mot interaktiva system i blekinge på BTH. 0 Quote
Recommended Posts