Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

Jag behöver nånting att röka i en pipa som inte innehåller tobak eller droger då personen som ska röka den är straight edge.

Det finns ju örtsnus för dom som försöker sluta, kanske vet ni nåt liknande för dom som vill röka pipa på film utan att riskera hälsan :)

Postad

Pipa drar man väl inte halsbloss? Utan är väl som ciggar..

Röker du en till 2 sånna i under din lifstid så är de nog bara bra för dig.. Sätter igång kroppens beskyddningsprocess..

Börjar bli farligt först om du röker XX antal om dagen.. :) Så vill inte lura på er något.. Men en pipa!

BTW all vatten-pips-tobak som säljs i Sverige nu (Till 80% vad jag försökt) är nikotinfritt.

Postad
Googla på örttobak så hittar du ett gäng återförsäljare.

/Jakob

Det enda jag hittade var till vattenpipa, och jag har för mig att den tobaken är lite fuktig, eller ?

Postad

Skulle häldre suga i mig en ciggarett, en toapapper faktis! Någon som, ja är farligt i störremängder, men gjort för att rökas

Men toapapper är gjort för ärslet? :) Ursäkta franskan..

Postad

på butericks fanns förr något som hette "puffciggartter" tror att det var kalk eller något pulver i som man kunde dra in och blåsa ut. kanske kan lägga något sådant i pipan?

edit:http://www.buttericks.se/webbshopen.aspx?SearchString=puff ,potatismjöl tydligen.

Postad
Testa vattenpipstobak innehåller väldigt lite nikotin och smakar gott...

Men väldigt,väldigt mycket tjära. Särskilt om man skulle få för sig att röka det utan vattenfilter i pipa. Vid närmare eftertanke får du nog i dig en massa nikotion då också.

Postad

Jag hoppas att ingen tar mig på orden när jag skrev om pennväss. Blyerts innehåller (inte helt) oväntat nog en del bly, vilket inte ska inhaleras av någon. Någonsin. Gör inte det. Rök en vanlig cigg. Du dör inte av en.

Postad
Blyerts innehåller (inte helt) oväntat nog en del bly, vilket inte ska inhaleras av någon.

Nix. Det finns inget, och har aldrig funnits, något bly i blyerts. Det är bara grafit och bindemedel. Namnet är ett missförstånd som har hängt med sedan 1500-talet. :)

När man först upptäckte grafit - ett väldigt mjukt mineral - så trodde man nämligen att det var en form av blymalm... (vårt "blyerts" kommer direkt från ty. Bleierz, "blymalm")

Postad
Jag hoppas att ingen tar mig på orden när jag skrev om pennväss. Blyerts innehåller (inte helt) oväntat nog en del bly, vilket inte ska inhaleras av någon. Någonsin. Gör inte det. Rök en vanlig cigg. Du dör inte av en.

Nepp, grafit är det som är i pennorna...

edit: såg att det redan skrivits, sorry. Och gällande att röka en vanlig cigg så ville han ju inte det, skulle själv aldrig göra det för en film eller teater eller liknande, usch!

Postad
Det är coolt att röka.

Det är coolt att dö vid femtio av lungcancer :D

pratade de inte om rökmaskinsrök på forumet? har andats in det i mängder, tror inte det skadar, eftersom vätskan är non-toxic och gjord för att vistas i.

Postad
Det är coolt att dö vid femtio av lungcancer :D

pratade de inte om rökmaskinsrök på forumet? har andats in det i mängder, tror inte det skadar, eftersom vätskan är non-toxic och gjord för att vistas i.

Prova själv först innan du ger liknande tips :x

Postad
Prova själv först innan du ger liknande tips :x

:p det värsta är väl att det skulle smaka skit? farligt är det väl inte, har suttit i rum som jag fyllt med sådan rök med kompisar en längre stund, det enda som händer är att det smakar apa i munnen efteråt. ;)

Postad

en cigg eller pipomgång skadar inte. Inte blir man beroende för den delen heller. Blir ju bara jobbigt om inte skådespelaren gör sitt jobb och får göra en mängd omtagningar. Då kanske han blir beroende. :S

Postad
en cigg eller pipomgång skadar inte. Inte blir man beroende för den delen heller. Blir ju bara jobbigt om inte skådespelaren gör sitt jobb och får göra en mängd omtagningar. Då kanske han blir beroende. :S

Personen i fråga är straight edge.

Postad
Personen i fråga är straight edge.

Jo jag vet men förbisåg det när jag svarade. Finns för övrigt örtcigg, var man hittar sånt vet jag inte. Man väl fejkröka och lägga på digital rök. Funkar minst lika bra. kanske står i nåt tidigare inlägg...

Det jag ställer mig frågande till är dock,

Är det superviktigt att karaktären röker i scenen?

Är denna straightedge person den enda skådespelaren du kan tänka dig ha med?

Postad
Jo jag vet men förbisåg det när jag svarade. Finns för övrigt örtcigg, var man hittar sånt vet jag inte. Man väl fejkröka och lägga på digital rök. Funkar minst lika bra. kanske står i nåt tidigare inlägg...

Det jag ställer mig frågande till är dock,

Är det superviktigt att karaktären röker i scenen?

Är denna straightedge person den enda skådespelaren du kan tänka dig ha med?

där har du en poäng. Var kretiv, varför måste han röka? Varför inte äta ett äpple, bita på en penna, tugga på en salt pinne, mickla med en rubrickskub, eller dricka en öl?

Postad
där har du en poäng. Var kretiv, varför måste han röka? Varför inte äta ett äpple, bita på en penna, tugga på en salt pinne, mickla med en rubrickskub, eller dricka en öl?

Tugga på en salt pinne:-P lmfao!!!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...