Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vi är i huvudsak två personer som nu har skrivit på detta kortfilmsmanus. Det är fortfarande under utveckling, och jag tar gärna emot feedback.

Trigger och Kaliber börjar på ett gymnasium där man utbildas till yrkesmördare. De får varsin mentor, som lär dem allt om det blivande arbetslivet. Trigger kämpar verkligen för att lyckas i skolan, eftersom han egentligen har en osäker personlighet, som han försöker dölja så mycket som möjligt.

När, efter ett år i skolan, Triggers mentor Kalasjnikov blir mördad, blir Trigger mordisk och vill hämnas. Han söker upp mentorns mördare, men hans osäkra personlighet kommer ikapp honom.

En film om ett aningen korrupt samhälle med inslag av komik.

Kopia av Hitman.doc

Postad

Manuset är alldeles för otajt. Det händer för lite i scenerna, scenerna är för många och för långa, etc. Du kan t ex börja med att stryka de sex första scenerna.

Fokusera på de scener som du tycker är riktigt bra och stryk resten eller gör dem bättre. Ingen vill se scener där folk bara går från A till B och "pratar nonsens". Då är det bättre att klippa direkt från A till B.

Vilken genre är det tänkt att vara? När jag läste din beskrivning av manuset såg jag framför mig en komedi, men själva manuset innehöll nästan inga skämt alls. Skall det föreställa en melodram? I så fall blir problemen annorlunda.

För att säga något positivt så gillade jag scenen där han försökte mörda med tjugokronorssedel. Den var kul och välplanterad.

Lycka till!

/Jakob

Postad

Jag håller inte med jbergman. Jag tycker det är ett komiskt och underhållande manus. Speciellt KALASJNIKOVs repliker.

"Kalasjnikov sätter sig på knä, med ett knä över Objektets bröst och tittar på Trigger. Objektet försöker lönlöst kämpa emot.

KALASJNIKOV

Minns du vad den där tekniken heter?

Trigger, rädd och osäker, försöker få fram ett ord, men ut kommer bara mummel.

KALASJNIKOV

Rekylens avväpningsmetod tre. Fan, jag trodde du kunde det."

"KALASJNIKOV

Okej, vad måste man tänka på i det här läget?

TRIGGER

Att… att inte… inte tappa kontrollen?

KALASJNIKOV

Nej nej, inte i första hand. I första hand måste du tänka på att inte personifiera objektet. Se det som ett papper som behöver arkiveras".

"Allt är ett vapen"

:D

Det är en kul idé med en skola där man utbildas till yrkesmördare.

Postad

Hej

Jag tror manuset skulle vinna på att rensa bort flera scener i skoldelen. Jag fattar vad du är ute efter med att trigger kämpar för att bli bättre och bättre, fast det är egentligen inte så intressant, inte i en så här kort film. Det intressanta är hans relation till kalasjnikovs. Jag hade valt att fördjupa den och rensa lite bland det andra.

Simma lugnt

Ola

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...