Gå till innehåll

Vitriol, uppdaterad version


zanoonga

Recommended Posts

Min All-Time-Favourite film här på Voodoofilm :D

 

Skitbra, något bättre än förra versionen :) Älskar färgerna och looken i filmen, och självklart bilen :P

Det enda jag har att påpeka är fightkoreografin, när de slåss så rör sig mannen som om det skulle vara något datorspel. Han liksom bara närmar sig sakta och slänger hit och dit med kniven. Skulle hellre sett honom slänga sig mot... Huvudkaraktären istället.

 

Om man ändå såg sånt här mer ofta :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Fortfarande lika fenomenalt bra! Nya versionen är lite mörk på sina håll men annars gillar jag den nya gradingen skarpt. De nypålagda "tjuten" mot slutet när de åker iväg i bilen känns överflödiga. Det räcker med de första (som avbryter honom när han letar efter Anja) för att spänningen ska öka.

Länk till kommentar
Share on other sites

Man blir så glad av att se ett konststycke där man ser att de som har gjort den har lagt ner kärlek, ton av energi och hundratals timmar i arbetet! Detta var en sådan produktion och den var superb! Älskar temat, älskar skådespelarna, älskar fotot! Shit va härligt att se! Tack!

Länk till kommentar
Share on other sites

Alltså, det är såna underbara kommentarer som gör att man vill fortsätta göra film.

 

Härligt med konstruktiv kritik också

 

Håller med dig om fighten. Den skulle vi gärna gjort bättre och kanske tom koreograferat den innan ;). Vi var så stressade när vi filmade den så vi glömde bort kniven i andra halvan. Fick fuska till det lite i klippningen. Nåja, man lär sig och blir förhoppningsvis bättre till nästa gång.

 

/Sebastian

Länk till kommentar
Share on other sites

hejsan tycker verkligen om den här!! har också sett tunna väggar toppen jobb faktiskt imponerande!!

 

jag undrar va ni har för kamera samt 35 mm adapter för det va ett himla fint skärpedjup i tunna väggar

 

Tack!!

Till Vitriol använde jag en Panasonic DVX100. Till Tunna väggar en Sony Z1 och en Letus 35mm adapter med Canon optik.

 

/Sebastian

Länk till kommentar
Share on other sites

okej maffigt!

 

jag undrar lite hur ni klarade er med 35 adaptern eftersom jag antar att den blir väldigt framtung och otymplig!

 

Nja, den var rätt lätt att jobba med. Den var dock inge vidare byggd så det kom in smuts och damm hela tiden. Man kan se dammet rätt tydligt på några scener där stressen kom i vägen.

 

Här är några bilder från inspelningarna av Vitriol och Tunna väggar:

 

http://www.lavette-film.se/inspelning/

 

 

/Sebastian

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...