jmalmsten Postad 5 september 2008 Postad 5 september 2008 Revenge of the Fallen eller vad den nu kommer ha som undertitel... Tänkte att det är väl lika bra att få till en tråd där vi kan samla skvallret inför nya bay-block-bustern. Och för att kicka av detta så länkar jag till en sida som länkades till från nörd-nytt aka AintItCoolNews... så om ni inte sitter och läser den sidan varje timme så finnes lite skoj här: AllSpark62609 0 Citera
_nemo_ Postad 15 juni 2009 Postad 15 juni 2009 Första svenska recensionen. http://www.filmstar.se/sv/156262/ovrigt/2009-06-15/transformers-2-bilder-+-recension-fran-galapremiaren-i-berlin/ 0 Citera
jonkanon Postad 15 juni 2009 Postad 15 juni 2009 Den stupade hämnaren. Den som ramlat hämnas. Den sura dåliga förloraren ger igen. Seriöst... Vilken film var det som var nära att heta "Andar, Gastar och andra Klurifaxer"? 0 Citera
berlin87 Postad 15 juni 2009 Postad 15 juni 2009 Vilken film var det som var nära att heta "Andar, Gastar och andra Klurifaxer"? Terminator Salvation? Den är ju inte värd en bättre titel än så... Härlig recension. Lär antagligen bli sommarens absoluta popcornfilm. Bay, grymma effekter, söta tjejer. Kan det bli fel? 0 Citera
Andreas Sjoeberg Postad 24 juni 2009 Postad 24 juni 2009 Transformers var ett riktigt sömnpiller. Man skulle kunna jämföra den med Bad Boys 2 där man önskar att den ska ta slut men den fortsätter och fortsätter och fortsätter i hela 2.5 timmar. Det var coola effekter, men det fanns inget djup vilket jag inte heller hade förväntat mig. Tråkigt nog är jag den enda av mina 10 vänner som anser att den var dålig. 9 av 10 kan inte ha fel! Eller? Ska jag se en till Transformers? Nej. Iaf inte så länge Michael Bay är bakom ratten. 0 Citera
High1ander Postad 26 juni 2009 Postad 26 juni 2009 2:an var for lang... Sjukt bra effekter men sista 20-30 minuterna så ville jag bara den skulle ta slut. Av mig får den ändå en svag 7:a av 10, hade den varit kortare så hade den fått högre. 0 Citera
Eibon Postad 29 juni 2009 Postad 29 juni 2009 Sjukt bra effekter det är allt vet inte om michael bays dynga faller under kategorin "film" ens. 0 Citera
cutecats Postad 29 juni 2009 Postad 29 juni 2009 Ska jag se en till Transformers? Nej. Iaf inte så länge Michael Bay är bakom ratten. va lite seg och det e inte så jätte nya uppgifter men jag tänkte ändå...att http://www.filmtipset.se/main.cgi?id=5554 kanske gör dig glad? 0 Citera
Andreas Sjoeberg Postad 30 juni 2009 Postad 30 juni 2009 va lite seg och det e inte så jätte nya uppgifter men jag tänkte ändå...att http://www.filmtipset.se/main.cgi?id=5554 kanske gör dig glad? Det som skulle kunna göra mig glad vore om dem skippa hollywood stämpeln som är över hela transformers och då menar jag alla oneliners och fruktansvärt dåliga skämt. Jag menar, Destroyers pungkulor? =) Skulle väldigt gärna se en transformersfilm med samma stämning som de två senaste Batman filmerna. =) 0 Citera
Kimster Postad 3 juli 2009 Postad 3 juli 2009 "Devastators pungkulor" om jag får be........och visst kanske det var långt draget humoristiskt inslag, likaväl som "the twins" ... men i övrigt diggade jag filmen starkt. Mycket snyggt. Som fd. fanatisk Transformer-leksak/tecknat-fan är det kul att se att vissa "kändisar" som t.ex. Devastator och Soundwave dyker upp. Även om jag är lite konservativ och gillar den "äldre" designen på robotarna. Bra skit, ser gärna en trea. 0 Citera
Max_H Postad 5 juli 2009 Postad 5 juli 2009 Tyckte ettan var bättre, kanske nyhetens behag (för ettan) eller att jag såg den (tvåan) på premiärdagen och ventilationssystemet i salongen var paj... Helvetiskt varmt ;) . Men den var snygg även om man börjar tröttna lite smått på Michael Bays slow mo sekvenser. //Max 0 Citera
jmalmsten Postad 5 juli 2009 Författare Postad 5 juli 2009 Såg Lego Bionicle 2 idag och... hum... mycket baysplotions men helt utan känslan jag hade när jag såg första... Då jag plötsligt började uppskatta Bay... Men men... som sommar-rulle fungerar den väl helt ok... även fasst jag var lite rädd att Bay skulle falla för JJAbrahms telephoto-shakey kamera-looken där i början helt och hållet. beskrivningen jag alltid tänker på är "Lot's of giant robots blowing shit up". Hoppas att när nästa 2-300 miljoner dollares ska spenderas så satsas det mer på att hammra ut ett bättre manus än dom tio sidor som tydligen ska ha skrivits innan författar-strejken. Och jag vill också ha 75 miljoner dollar i lön för att spränga sönder saker på heltid under ett par år... :) Jag undrar när man ska göra film av Transformers? Den här legofilmen visar ju lite av vad man kan göra i transformeringsväg. 0 Citera
daarco Postad 14 juli 2009 Postad 14 juli 2009 Transformers 2 är den första film jag har sett i hela mitt liv som jag verkligen genuint har hatat (nu tänker kanske någon smart på någon annan dålog film, men den ar jag inte sett). Det var två och en halv timme av visuell våldtäckt. Flera gånger var jag tvungen att titta bort för det blev för dåligt. Självklart älskade jag de åtta minuterna med Optimus Prime när han köttade robotar till höger och vänster med sprakande metalliska ledbands bristningar. Men sen var det inget mer. Inget. Om jag måste sätta fram i biostolen hela tiden och utbrista - va! av förvirring och avsky.....då kan det inte ha varit något bra. Andå fick den applåder båda gångerna som jag vet att vänner gick och såg den. Tror jag börjar bli för gammal för sånt här skit : ( 0 Citera
Geist Postad 7 augusti 2009 Postad 7 augusti 2009 jag tror oscarkomiten är korrupt varför ger dom inte oscar till transformers filmerna för bästa visuella effekter? om ni inte håller me sig en film med snyggare/mer realistiska effekter! men som tidigare sagt så är manuset bedrövligt. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.