Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tackar! Poetry har premiär 30aug på SF i Linköping. Kom dit! Soundcheck är fortfarande i klipprummet och förväntas vara klar i december. (sen p.g.a. Everything is poetry faktiskt)

Postad

Hahaha. vart kommer denna rush ifrån? Jag vill inte visa något innan den faktiskt är klar, eftersom så mycket av vad jag trodde filmen skulle vara ändras hela tiden... till det bättre. Men så fort vi är klara så kommer filmen komma ut! Som sagt får vi se när/var/hur...

Postad

Pengar kommer på beskostnaden av absolut ingen fritid alls ;) Men om jag hade haft ledigt hade jag arbetat med film ändå. Sen är det inte så svårt att starta ett aktiebolag ändå. Har man bara pengar till startkapital och några goda utsikter att få in jobb så är det bara att köra!

Tack för de fina orden iaf! :)

• 2 månader senare...
Postad

tack så jättemycket. Jepp, 100 000:- är minimum på startkapital för aktiebolag. Och martin... nepp mina föräldrar är defenitivt inte rika. Verkligen inte. Det är min kreativitet som är rik. (där fick jag allt till det)

Postad

Mycket positiv kritik men nu kommer lite konstruktiv kritik!

Först så tycker jag att showreelet är för långt. se den som en reklamfilm för ditt företag som ska spegla det allra viktigaste och bästa ur era produktioner. 30-60 sek är en lagon längd. Många av klippen är skitläckra och de ska vara med men skippa de tråkiga händelselösa klippen. försök att hitta en story i showreelet med en egen dramaturgi.

dessutom är det inte bra att ta med alla snygga klipp, då har man ju inget att visa om en kund/beställare/finansiär vill se mer!

Men som tidigare sagts i tråden, väldigt proffsigt och stor potential!

Postad

Jag håller med dig helt. För att ursäkta mig så får jag tillägga att showreelen klipptes långt innan v blev ett företag, tyvärr har vi inte haft tid att göra en ny. Så allt du ser i den är ideella projekt. Förhoppningsvis kommer vi göra en i vinter med nytt material och som visar våran affärsidé lite mer. men tack för kritiken, det hjälper mycket!

Postad
tack så jättemycket. Jepp, 100 000:- är minimum på startkapital för aktiebolag. Och martin... nepp mina föräldrar är defenitivt inte rika. Verkligen inte. Det är min kreativitet som är rik. (där fick jag allt till det)

Ja somliga får mer avancerade grejer tidigare än andra. Får förlita mig på att grejer inte är allt ;)

Postad
Ja somliga får mer avancerade grejer tidigare än andra. Får förlita mig på att grejer inte är allt ;)

Får? så vitt jag vet får man jobba sig till bättre grejer! personligen hyr jag alltid all utrustning till våra inspelningar, då kan man använda grejer som skulle kostat hundratusentals (nästan miljoner) kronor, och alltid ha rätt grejer vid rätt tillfälle!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...