Danell Postad 4 augusti 2008 Postad 4 augusti 2008 En showreel med saker jag har gjort de senaste tre åren. Jag har regisserat, klippt och gjort effekter till de flesta av filmerna i showreelen! Se den på denna sida: http://www.crazypictures.se Lämna gärna en kommentar vad ni tycker! 0 Citera
premierepro Postad 4 augusti 2008 Postad 4 augusti 2008 Snyggt:) Men väntar fortfarande på Soundcheck och everything is poetry baby ;) 0 Citera
Danell Postad 4 augusti 2008 Författare Postad 4 augusti 2008 Tackar! Poetry har premiär 30aug på SF i Linköping. Kom dit! Soundcheck är fortfarande i klipprummet och förväntas vara klar i december. (sen p.g.a. Everything is poetry faktiskt) 0 Citera
Zyx Graphics Postad 5 augusti 2008 Postad 5 augusti 2008 Bra jobbat Danell. Ser riktigt bra ut. 0 Citera
Danell Postad 9 augusti 2008 Författare Postad 9 augusti 2008 Javisst! Sen får vi se när/var/hur den kommer visas. 0 Citera
Steffe Postad 9 augusti 2008 Postad 9 augusti 2008 Snygg showreel :) Men jag vill också se lite av soundcheck ! :p 0 Citera
Danell Postad 9 augusti 2008 Författare Postad 9 augusti 2008 Hahaha. vart kommer denna rush ifrån? Jag vill inte visa något innan den faktiskt är klar, eftersom så mycket av vad jag trodde filmen skulle vara ändras hela tiden... till det bättre. Men så fort vi är klara så kommer filmen komma ut! Som sagt får vi se när/var/hur... 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 10 augusti 2008 Postad 10 augusti 2008 Wow.. AB. stort! Var får du pengarna ifrån egentligen? :p Lycka till iaf :) 0 Citera
Danell Postad 11 augusti 2008 Författare Postad 11 augusti 2008 Pengar kommer på beskostnaden av absolut ingen fritid alls ;) Men om jag hade haft ledigt hade jag arbetat med film ändå. Sen är det inte så svårt att starta ett aktiebolag ändå. Har man bara pengar till startkapital och några goda utsikter att få in jobb så är det bara att köra! Tack för de fina orden iaf! :) 0 Citera
fossen Postad 11 augusti 2008 Postad 11 augusti 2008 Tyckte att showreelen var bra. Grymt imponerad av alla era filmer, inte en enda som är dålig. 0 Citera
Mister Postad 11 augusti 2008 Postad 11 augusti 2008 jag gillar bilden från everything is poetry baby där de sitter ovan staden i natten. med paraplyt skinandes i starka färger. 0 Citera
hugo_ponken Postad 11 augusti 2008 Postad 11 augusti 2008 Skitnajs! ser fett proffisionellt ut, vilket det är antar jag, med red one-kamera å allt. Allt ser riktigt bra ut å riktigt najsiga effekter:) 0 Citera
Danell Postad 11 augusti 2008 Författare Postad 11 augusti 2008 Tack så mycket! Är inget RED-material i showreelen för den verksamheten är rykande färsk. Kommer nog vara fult av det i nästa showreel;) 0 Citera
Andreas Sjoeberg Postad 4 november 2008 Postad 4 november 2008 Såg den precis, grymt imponerad! Och ni inspirerar fruktansvärt mycket. Det blir nog lite följa John för mig till er! Dags att spara ihop till 100 000 kr för visst är det den summan man måste stoppa in för ett AB? :) 0 Citera
Martin Öberg Postad 4 november 2008 Postad 4 november 2008 Du är nitton år gammal. Du måste ju ha föräldrar och sånt som har mycket pengar. Liksom red kameror och det kostar ju en förmögenhet. 0 Citera
Danell Postad 4 november 2008 Författare Postad 4 november 2008 tack så jättemycket. Jepp, 100 000:- är minimum på startkapital för aktiebolag. Och martin... nepp mina föräldrar är defenitivt inte rika. Verkligen inte. Det är min kreativitet som är rik. (där fick jag allt till det) 0 Citera
Bleckert Postad 5 november 2008 Postad 5 november 2008 Mycket positiv kritik men nu kommer lite konstruktiv kritik! Först så tycker jag att showreelet är för långt. se den som en reklamfilm för ditt företag som ska spegla det allra viktigaste och bästa ur era produktioner. 30-60 sek är en lagon längd. Många av klippen är skitläckra och de ska vara med men skippa de tråkiga händelselösa klippen. försök att hitta en story i showreelet med en egen dramaturgi. dessutom är det inte bra att ta med alla snygga klipp, då har man ju inget att visa om en kund/beställare/finansiär vill se mer! Men som tidigare sagts i tråden, väldigt proffsigt och stor potential! 0 Citera
Danell Postad 5 november 2008 Författare Postad 5 november 2008 Jag håller med dig helt. För att ursäkta mig så får jag tillägga att showreelen klipptes långt innan v blev ett företag, tyvärr har vi inte haft tid att göra en ny. Så allt du ser i den är ideella projekt. Förhoppningsvis kommer vi göra en i vinter med nytt material och som visar våran affärsidé lite mer. men tack för kritiken, det hjälper mycket! 0 Citera
Martin Öberg Postad 5 november 2008 Postad 5 november 2008 tack så jättemycket. Jepp, 100 000:- är minimum på startkapital för aktiebolag. Och martin... nepp mina föräldrar är defenitivt inte rika. Verkligen inte. Det är min kreativitet som är rik. (där fick jag allt till det) Ja somliga får mer avancerade grejer tidigare än andra. Får förlita mig på att grejer inte är allt ;) 0 Citera
Danell Postad 5 november 2008 Författare Postad 5 november 2008 Får förlita mig på att grejer inte är allt ;) Det gör du helt rätt i. Grejer är bara en guldstjärna i kanten 0 Citera
Andreas Sjoeberg Postad 5 november 2008 Postad 5 november 2008 När man väl fått en grej väntar nästa runt hörnet... Man kommer aldrig bli nöjd! :) 0 Citera
Bleckert Postad 6 november 2008 Postad 6 november 2008 Ja somliga får mer avancerade grejer tidigare än andra. Får förlita mig på att grejer inte är allt ;) Får? så vitt jag vet får man jobba sig till bättre grejer! personligen hyr jag alltid all utrustning till våra inspelningar, då kan man använda grejer som skulle kostat hundratusentals (nästan miljoner) kronor, och alltid ha rätt grejer vid rätt tillfälle! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.