Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Vad sägs om lite uppmuntran och konstruktiv kritik istället för dropkicks?

Han kommer och säger "En film som gjordes på 2 timmar."

Vi måste sätta stop för det, här och nu, annars kommer han bara dumpa mer oseriöst skräp här. Någon standard måste man väl sätta, annars blir detta ett wannabe-youtube forum.

Postad
Han kommer och säger "En film som gjordes på 2 timmar."

Vi måste sätta stop för det, här och nu, annars kommer han bara dumpa mer oseriöst skräp här. Någon standard måste man väl sätta, annars blir detta ett wannabe-youtube forum.

Jo det är sant, men man kan ju alltid försöka säga det på ett lite trevligare sätt.

Han är trots allt ny på forumet, så det vore ju lite dumt att försöka skrämma iväg honom, om han är filmintresserad.

Så istället kan man ju t.ex. föreslå att ni lägger ner lite mer tid på era filmer, och försöker komma på ett manus (som innehåller en handling).

Postad
Jo det är sant, men man kan ju alltid försöka säga det på ett lite trevligare sätt.

Han är trots allt ny på forumet, så det vore ju lite dumt att försöka skrämma iväg honom, om han är filmintresserad.

Så istället kan man ju t.ex. föreslå att ni lägger ner lite mer tid på era filmer, och försöker komma på ett manus (som innehåller en handling).

Ah, ja, du verkar veta hur man sköter sånt här xD

Postad
oj oj oj, mr tight ass, kreativiteten överskrider alla lagar, kom ihåg det

Mmm ja, men anledningen till att jag var negativ är att filmer (som ovanstående redan sagt) som är gjorda på två timmar liksom... Det är bara inget arbete nerlagt liksom.

Postad

istället för att klaga ska jag skriva ett par bra saker ni borde tänka på:

Handling som ett par har sagt...lite konstigt med en kille i hat och poncho och sedan en mer trogen fiende som blir skjuten? tänk på detaljer som de..ka ngöra saker som man g ör på kort tid bättre..

gameboy kunde ha ersatts avnåt annat, helst inte en gameboy:P fast kul tanke om man tänker på att vissa action filmer kör med vanliga prylar som klockor eller telefon som bomdsprängare...

explosionen ja va ksam an säga? den såg snygg ut men som sagt, explosionen borde ha förstört huset med tanke på att det kom inifrån....

det var allt från mig...

• 2 veckor senare...
Postad

Okej, den här filmen var ju inget vidare direkt men jag antar att ni inte förväntade er det efter att bara ha lagt ned två timmars arbete.

Lite bra saker då!

Kameravinkel arbetet visade på lite spontan talang. Ni blandar lite rörlig kamera med stillastående, och även närbilder och halvbilder vilket är bra.

Explosionen i slutet var okej, blev glad att se att ni tagit er tid att maska runt killen i bild. Trodde inte det då resten av filmen inte riktigt visade på det engagemanget.

Mitt tips är att lägg ned lite mer tid på det nästa gång. Jag tror ni kan åstakomma ett bättre resultat än ni tror om ni bara lägger ned lite energie på framför allt förarbete med manus och planering!

Lycka till!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...