Pace Posted August 24, 2004 Share Posted August 24, 2004 Så kallade avatarer, en liten bild under ditt namn vid varje inlägg, är nu möjligt att använda. Inga begränsningar av avatarer kommer att göras i dagsläget, utan de faller under citaträtten i upphovsrättslagen. Överdrivet nyttjande av blinkande gif-animationer och annat störande kommer dock att "tas hand om". ;) Vi vill ha ett forum där alla ska känna sig välkomna och trivas som fisken i klorerat vatten. Du hittar inställningarna för avatarer under kontrollpanelen (Redigera avatar). För dig som inte vill se avatarer, signaturer eller bilder över huvud taget kan stänga av visningen av dessa. Inställningar för detta återfinns i din kontrollpanel (Redigera alternativ). 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted August 26, 2004 Share Posted August 26, 2004 Mycket trevligt. En liten sak bara, antingen har jag missat något uppenbart eller finns där inget sätt att välja/ladda en avatar... ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ericohman Posted August 26, 2004 Share Posted August 26, 2004 precis. nåt fattas :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pace Posted August 26, 2004 Author Share Posted August 26, 2004 Ni behöver inte välj avatar utan kan helt enkelt ladda upp en från er egen dator, eller från en url. http://www.voodoofilm.org/forum/profile.php?do=editavatar 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
phrick Posted August 26, 2004 Share Posted August 26, 2004 Förmodligen är jag bara dum i huvudet, men exakt VAR skall man ladda upp avataren? Jag kan inte hitta något uppladdningsformulär... Inte ens en sketen "browse"-knapp. Har jag missat något, eller kan det vara så att våra rättigheter är felkonfigurerade? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ericohman Posted August 26, 2004 Share Posted August 26, 2004 antar att det inte bara är för mig det ser ut så här då jag ska försöka ändra... :( http://www.de-interlaced.net/avatar.jpg 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pace Posted August 26, 2004 Author Share Posted August 26, 2004 Försök igen. ;) Japp, det var en liten miss med behörighetsinställningen, så det ska nog gå bra nu. Tack för att ni håller ordning på mig! :e 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ericohman Posted August 26, 2004 Share Posted August 26, 2004 jamen så där ja :) fast vars är den? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ericohman Posted August 26, 2004 Share Posted August 26, 2004 testar igen 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Twizz Posted August 27, 2004 Share Posted August 27, 2004 Nu funkar det även för mej! :D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ProZ Posted August 27, 2004 Share Posted August 27, 2004 Hurrar! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quentrix Posted September 23, 2004 Share Posted September 23, 2004 jipi! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorse Posted November 5, 2004 Share Posted November 5, 2004 Ay, jag har precis upptäckt att man kan ha bild på sig själv vid inläggen. Men det funkar lite konstigt för mig. När jag är inloggad syns inga bilder på forummedlemmarna, men nu sitter jag vid en dator som inte är min, och då är inte onloggning automatiskt påslaget och då upptäckte jag att många har bild på sig själv. Men när jag loggar in försvinner bilderna. Hur gör man? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pace Posted November 5, 2004 Author Share Posted November 5, 2004 [citat=gorse]Men när jag loggar in försvinner bilderna. Hur gör man?[/citat] Du har troligtvis inte avatarer aktiverade. Inställningar för detta finns i kontrollpanelen. Läs mitt första inlägg för instruktioner: ;) [citat=Jag själv]För dig som inte vill se avatarer, signaturer eller bilder över huvud taget kan stänga av visningen av dessa. Inställningar för detta återfinns i din kontrollpanel (Redigera alternativ).[/citat] 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorse Posted November 6, 2004 Share Posted November 6, 2004 Ah! Såklart. Tusentack, det borde jag (in)sett direkt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FredsAmiralen Posted November 7, 2004 Share Posted November 7, 2004 Kan ni inte göra så att man ser avatar från början, och om man inte vill se dem så kan man ta bort det själv? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pace Posted November 7, 2004 Author Share Posted November 7, 2004 [citat=FredsAmiralen]Kan ni inte göra så att man ser avatar från början, och om man inte vill se dem så kan man ta bort det själv?[/citat] Jo, fixat. ;) Signaturer, avatarer och bilder är nu från början aktiverade för nyregistrerade medlemmar. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts