BMP Postad 29 april 2008 Postad 29 april 2008 Det här är trailern till min första kortfilm som kommer snart förhoppningsvis. Handlar om en ond snubbe som kan teleportera sig och gillar att mörda. En insatsstyrka har sänts iväg mot honom... A juste, en sak till. Swat styrkan och teleporteraren spelas av en person. http://img373.imageshack.us/img373/4540/swatvb6.th.jpg http://img373.imageshack.us/img373/9899/bcu01516cg5.th.jpg http://img501.imageshack.us/img501/33/teleport01405lq3.th.jpg Trailern kan ni se här: Längd: 1.30 min Genre: Action OBS! Den fullständiga FILMEN är numera klar. Gå in här: http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=21528 Se gärna mitt andra klipp som jag la upp här på voodoofilm; http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=20838 0 Citera
Martin Öberg Postad 29 april 2008 Postad 29 april 2008 Ahh, me like!! Det har varit så mycket "lugna" filmer på sistone här på voodoofilm...Skönt med lite action. Trailern var bra, bra effekter, bra filmad, men storyn kanske är lite vag...Ska han bara döda, eller ska han utvecklas på något sett? Annars så var det toppen! Det som jag tyckte var lite dåligt var när soldaterna flög upp i luften...Såg onaturligt ut. Väntar på att se hela! 0 Citera
Mega99 Postad 30 april 2008 Postad 30 april 2008 Riktigt nice :) Allting såg inte precis 'bra' ut, men känslan var ändå väldigt sweet. Effekterna var väl helt okej faktiskt. Ingenting 'superb' men ingenting var dåligt :P Vill också se hela :P PS. CS ljudet sabbade nästan hela känslan i början. Prova att ändra hastighet och tonhöjd på ljudet eller spela in det själv. 0 Citera
metroo Postad 30 april 2008 Postad 30 april 2008 Håller med ovanstående var gäller CS-ljudet. Så fort det kom upp tänkte jag "Vad är det här?". I slutet, då tänkte jag inte så längre. :) Mycket bra känsla och ganska snyggt foto. :) Överlag, bra jobbat, men som sagt... CS-ljudet, ingen höjdare. 0 Citera
Danell Postad 1 maj 2008 Postad 1 maj 2008 Bort med CS-ljudet. Känns lite av en landning mellan jumper och matrix. Lite sköna effekter, hoppas du får ihop det till slutgiltiga filmen! 0 Citera
BMP Postad 2 maj 2008 Författare Postad 2 maj 2008 Hade påbörjat med filmen/trailern förra sommaren och jobbade med den lite då och då med tanke på min tidsbrist. Egentligen skulle det bara vara en scen på ca 3-4 minuter där insatsstyrkan hoppar på teleporteraren men jag tänkte bygga ut det hela lite grann så handlingen kanske e lite halvsådär. Angående CS-ljudet var det nog min lathet som intalade mig att lägga in det. Men vi får se, jag kanske ändrar det i den färdiga filmen! 0 Citera
Adrijan Postad 3 maj 2008 Postad 3 maj 2008 haha schysst! Jag har precis gjort en "action" trailer/film i min skola som också handlar om en man som går runt och dödar! snart kommer den upp på voodoo ni får kolla in den då! 0 Citera
Joey Postad 2 juli 2008 Postad 2 juli 2008 cool film :) vilket reigerings program andvände du? 0 Citera
r0lfi Postad 3 juli 2008 Postad 3 juli 2008 Snyggt, men man ser dock ganska rejält på att det är maskat på gubbarna när dom flyger i luften. Kan tänka mig att det är svårt att få till en naturlig rörelse, annars nice! Får man fråga vilka program du använde dig av för att få till den svarta dimman när Ninja-killen teleporterade sig? 0 Citera
Wh1spY Postad 3 juli 2008 Postad 3 juli 2008 Helt okey, maffiga effekter, MEN försök skapa eller åtminstånde använd andra ljud istället för VideoCopilots, inget emot dem, men använder man ljuden så tydligt som det var på ett ställe så märks det att det blir lite B. Tråkigt men sant, men så blir det när många personer använder sig av samma ljudpaket, inget som går att undvika tyvärr. Men annars var den topp! 0 Citera
TopCat Postad 5 juli 2008 Postad 5 juli 2008 Jag tycker att det var en rätt så snygg film. Påminner mkt om "The One" med Jet Li :) Med bättre ljud så blir detta kanon 0 Citera
Martin Öberg Postad 5 juli 2008 Postad 5 juli 2008 Jag längtar helt klart på hela filmen, sånt här dras man till...Inte en "deprimerad pojke som inte har en flickvän" film. ;) 0 Citera
Dark_tree Postad 5 juli 2008 Postad 5 juli 2008 fett film...jag tror du kör med evolution som "jumper"effekt eller? 0 Citera
BMP Postad 6 juli 2008 Författare Postad 6 juli 2008 tack för kommentarerna! Ang. teleporter-effekten så är den helt 3d-animerad och sedan förstärkte jag färgerna. Jag började med trailern redan innan Jumper kom ut eller jag hörde talas om den. Idén fick jag faktiskt från xmen-2 som var en favoritfilm, "var" eftersom man tröttnar efter att ha sett samma film 100ggr ;) Håller med om att ljudet inte e jätte bra men de e samtidigt något som jag prioriterar ganska lite. 0 Citera
Martin Öberg Postad 6 juli 2008 Postad 6 juli 2008 tack för kommentarerna! Ang. teleporter-effekten så är den helt 3d-animerad och sedan förstärkte jag färgerna. Jag började med trailern redan innan Jumper kom ut eller jag hörde talas om den. Idén fick jag faktiskt från xmen-2 som var en favoritfilm, "var" eftersom man tröttnar efter att ha sett samma film 100ggr ;) Håller med om att ljudet inte e jätte bra men de e samtidigt något som jag prioriterar ganska lite. Du BMP, när kommer hela filmen ut? Jag längtar faktiskt lite grann :P 0 Citera
BMP Postad 7 juli 2008 Författare Postad 7 juli 2008 Va kul o höra =) Jag jobbar med den så mycket det går just nu. Målet är att den ska bli klar innan sommaren är slut, helst långt innan dess... 0 Citera
Martin Öberg Postad 7 juli 2008 Postad 7 juli 2008 Va kul o höra =) Jag jobbar med den så mycket det går just nu. Målet är att den ska bli klar innan sommaren är slut, helst långt innan dess... Kul kul, ska vara uppmärksam här på voodoo :) 0 Citera
Swiftyfilms Postad 17 juli 2008 Postad 17 juli 2008 Vad heter effekten som gör det där på glasögonen. det som gör att speglingen blir som rätt. hoppas ni förstår vad jag menar.... 0 Citera
3d-intresse Postad 1 september 2008 Postad 1 september 2008 Jag är imponerad!!Hur gjorde du?? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.