Gå till innehåll

Stock Footage problem! Snälla, hjälp!


Taste FX

Recommended Posts

Hejsan!

 

Jag håller på med en film som mycket snart ska skickas in. Det mesta är klart utom en sak! STOCK FOOTAGE EXPLOSION. Jag har fixat några stock footage från detonatiobsfilm men alla är filmade inför svart bakgrund. Men när jag lägger upp effekten så blir explosionen bara genomskinlig! (overkligt) Och eftersom bakgrunden är svart så går det inte att keya!

 

Snälla, snälla, snälla hjälp!

 

Jag änvänder mig av Composite lab och effect lab!, har också After Effexts men kan inte det så bra ännu!

 

Ni skulle bara va så schysta om ni kunde hjälpa mig!

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack så hemskt mycket! Det fungerade!

 

Bara ett återstående problem: i scenen så springer en kille ifrån explosionen och killen är framför explosionen.

 

Då måste man alltså göra en masking! Men hur gör man så att man kan röra maskingen när han springer? Det var sista frågan, mycket tacksam för svar eftersom den delen kommer att avsluta filmen!

 

MVH Patrik

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack så hemskt mycket! Det fungerade!

 

Bara ett återstående problem: i scenen så springer en kille ifrån explosionen och killen är framför explosionen.

 

Då måste man alltså göra en masking! Men hur gör man så att man kan röra maskingen när han springer? Det var sista frågan, mycket tacksam för svar eftersom den delen kommer att avsluta filmen!

 

MVH Patrik

Klicka i klockan för mask shape och flytta masken.

Sök runt lite på rotoscoping så hittar du säkert något bra.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack så hemskt mycket! Det fungerade!

 

Bara ett återstående problem: i scenen så springer en kille ifrån explosionen och killen är framför explosionen.

 

Då måste man alltså göra en masking! Men hur gör man så att man kan röra maskingen när han springer? Det var sista frågan, mycket tacksam för svar eftersom den delen kommer att avsluta filmen!

 

MVH Patrik

 

Vad sägs som att antingen kolla manualen eller någon av dom utmärkta videotutorials som finns på fxhome.com?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...