Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Efter att ha blivit så grymt besviken på något som redan gav mig så låga förväntningar, Råttatoille, så känns det konstigt att nästa Pixar-film med varje ny teaser/trailer, får mig att vilja se den otroligt mycket mer...:)

Jag gjorde ex antal sökningar med alla sorters stavningar jag kunde på Wall-E, men hittade ingen tråd så nu måste jag ju skapa en själv...

quicktime-trailers finns här: http://www.apple.com/trailers/disney/walle/

Och för bövelen... var fanns denna upplevelse när dom gjorde rått-filmen?

Moriarty på AICN skrev något som troligtvis förklarar varför jag vill se filmen så mycket...

"Me? I’m just intrigued by what looks like a cross between a Buster Keaton comedy and 2001, and I hope this marks another step forward for the Pixar team."

http://www.aintitcool.com/node/35967

Jag älskar Buster Keatons humor och 2001... måste vara därför:)

Postad

Förutom att du har helt fel angående Råtta-filmen (eftersom den är tok-bra ;) ), så håller jag med. Wall-E trailern är helt grym.

Men jag får väl "kontra" med en motsvarande upplevelse med första Iceage-trailern som jag fortfarande tycker är en av de bästa animerade trailers som gjorts. Som sedan "följdes upp" med, möjligen, en av de sämsta animerade filmer som gjorts.

Ser fram mot Wall-E.

/Max (som sitter på en extremt trist konferens)...

Postad

Ser fram emot Wall-E likaså! Really nice trailer!

Och tyckte för övrigt att Ratatouille var riktigt bra. Jag är ingen som kan relatera så mycket till matlagning och sånt, men jag förstod och uppskattade handlingen ändå. Därutöver riktigt kul och infallsrik!

Postad
Ratatouille var skitsnygg, men overklig, ofta råttor kan prata.

Ofta man kan styra människor genom att dra dem i håret, skulle jag säga. Dessutom är råttor äckliga. Filmen hade behövt ett par katter som åt upp dem. Jag gillar katter.

/Jakob

Postad
Fan va lik han är Johnny 5 förresten.

Du vinner roligast i år igen. Men vet du... jag tror min strumpa sa nått elakt till mig imorse. Har aldrig hänt förr :)

Eller... fasen, kan strumpor prata?

/Max

Postad

Wall*E ser definitivt intressant ut. Framförallt ser han så ledsen ut så han behöver en kram, HELA tiden! Men jag tyckte Ratatouille var hur bra som helst också så.

Postad
Åfan? Det står en fullskalemodell av den roboten på stadshotellet i Kiruna. Jag fattade inte vad det var. Undrar om den står kvar?

Stod en inne hos bio3an i piteå när jag var och såg Rambo... undrar om den går att fälla ihop till en kub som i trailern?:)

Fan va lik han är Johnny 5 förresten.

Jag har ingen större kontakt med kulturen runt Johnny 5, har knappt sett honom...

Och pratande råttor? om det ändå bara var det... jag kan ta vad som hellst när det kommer till bändande av verkligheten, både att råttor kan prata, vara mästerkockar och via håret hålla fingertoppskänsla i styrningen av en fumlande åsna...

Men det hjälpte inte jag fick inget som jag inte sett göras oändligt mycket bättre förr... men men... En del tycker om att se oncle Hulot gå omkring i en och en halv timma andra går hellre och stirrar in i en vägg och ser större belöning i det... smaken är som baken... och min smakade trä...

Men men... Wall*e var ämnet... tag-linen på hemsidan säger "From the humans that gave you 'Finding Nemo'"... vilket måste betyda, eftersom dom inte försöker anspela på råttans oscar-vinnande i PR-materialet, att det hos pixar sitter 2 långfilmteam... en som gör film åt ena publiken med Råttatojj, och andra som gör film till andra som gillade Hitta Nemo...

Jag sitter hos publiken som gillar Hitta Nemo...:) Och iochmed det uttalandet lär jag ju få mycket kritik... men sånna här teorier har fungerat förr för mig och är inte allmängiltig för fem öre;)

Postad

Men men... Wall*e var ämnet... tag-linen på hemsidan säger "From the humans that gave you 'Finding Nemo'"... vilket måste betyda, eftersom dom inte försöker anspela på råttans oscar-vinnande i PR-materialet, att det hos pixar sitter 2 långfilmteam... en som gör film åt ena publiken med Råttatojj, och andra som gör film till andra som gillade Hitta Nemo...

Och eftersom Nemo är ännu bättre ;) än Råttan så måste det ju bli bra...

/Max

Postad
Ofta man kan styra människor genom att dra dem i håret, skulle jag säga.

Haha, jo, jag var lite ironisk ;)

Eller... fasen, kan strumpor prata?

Nej, vem har påstått något sånt idiotiskt? =)

Jag sitter hos publiken som gillar Hitta Nemo...:) Och iochmed det uttalandet lär jag ju få mycket kritik... men sånna här teorier har fungerat förr för mig och är inte allmängiltig för fem öre;)

Men dock så står ju Cars med också, och den filmen måste vara deras sämsta hittills. Men som sagt, _nemo_ is the bomb.

Postad

Som stort fan till Pixar så ser jag sjukt mycket fram emot Wall-E. Ser ju riktigt lovande ut, även fast jag för länge sedan slutat se trailers eller teasers. (fast jag kunde inte riktigt hålla mig denna gång;))

Jag kan inte fatta hur ni kan tycka Ratatouille var dålig. Den är ju så stört bra och jag ska nån dag gifta mig med Brad Bird.

Postad
Jag kan inte fatta hur ni kan tycka Ratatouille var dålig. Den är ju så stört bra och jag ska nån dag gifta mig med Brad Bird.

Jag kan säga att det är precis så jag känner också.

• 3 månader senare...
Postad

vad jag än tyckte om Råttatojj så vill jag bara mer och mer se Wall-E... Nu hittade jag en recension på theSpill.com... och där blev det Full Price... vilket låter riktigt bra...

http://my.spill.com/video/video/show?id=947994%3AVideo%3A341791

Nästa tanke... "hmm... men då är det ju inte så långt tills vi får se den..."... NOT!!!... snabb titt in på IMDB's releaselista så ser jag (så som jag förträngt sedan tidigare) att Sverigereleasen inte blir en vecka efter staterna... inte två... inte en månad... utan TVÅ hela månader efter!!!??? Jag kommer ju nästan kunna beställa en laglig DVD från staterna innan sverige får in filmen... Jag vågar inte tänka på hur stor andel av målpubliken som kommer att ha sett filmen som piratkopia innan dess. Varför denna enorma försening? Av allt att dömma så är filmen nästan stum sånär som robotarnas scramblade röster och några sidokaraktärer i rymden... så dubbningsarbetet som jag ändå aldrig får någon glädje av kan ju inte direkt vara krävande...

Som att skjuta sig i foten med träplugg... hur smart det än lät så måste foten ändå amputeras... Dessa förseningar måste få ett slut om man ska ha någon chans att hålla biograferna med vinst...

Ännu en film jag kommer sitta ensam på biopremiären för att alla kompisarna redan har tankat hem en HD-utgåva och sett filmen från piratebay eller SD-upplöst med svensk text från tankafett.

Det är inte lätt att vara trogen biobesökare i dagens läge:(

Några vilda lösryckta tankar bara...

Postad

Ännu en film jag kommer sitta ensam på biopremiären för att alla kompisarna redan har tankat hem en HD-utgåva och sett filmen från piratebay eller SD-upplöst med svensk text

Jag kommer sitta där med dig. (eller kanske i en annan stad) Men jag håller med dig exakt. De klagar så på att folk inte går på bio utan laddar ner istället. Man kan ju undra varföööööör?

Är förresten sjuuukt sugen på denna film. Efter att ha blivit smått besviken på både The Happening och Speedracer hoppas jag ju på att denna film ska väga upp besvikelsen!

Postad

Jag ska nog se Wall-E, verkar bra men ocksa att de har helt gjort om vissa saker for att fa till "filmkanslan", de anvande sig bl.a. av fotografen Roger Deakins (oscarsnominerad fora aret med Assassination of Jesse James o No Country For Old Men). Sag till att fixa anomorphiska linser digitalt, ljussattning, kameraakningar, tilts o pans (istallet for att kameran roterar runt slutet pa linsen sa roterar den utifran "fejkade tripoden" vilket ger perspektivforstjutning).

Postad

Hmmm...premiär i USA idag....I Sverige 5 september, suck.

Det här är fortfarande den film jag mest ser fram emot just nu, tillsammans med The Dark Knight.

I övrigt är jag lite pissed att behöva vänta över två månader på Hellboy ll också.....

Postad
Sur över den sena releasen i sverige... tur att man ska till USA i slutet av Juli... :)

/Max

lucky bastard:(

Hoppas du fastnar i det dyra sjuksystemet!:p

Ja, lite avundsjuk är jag... Vill ju åka dit själv nästa sommar och se Avatar på storduk:e

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...