Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Meningen var att jag skulle prova min nya Canon xl1s med min vän men slutade med att det blev en liten kortfilm som spelades in under en dag:) Planering fanns inte utan allt gjordes av ren improvision. jag och min vän blev stolta över resultatet och tänkte dela med oss av glädjen.

Här är iaf en kort beskrivning.

En person som gjort saker vilket skapat en konsekvens som han inte riktigt väntat sig...

Denna kortfilm skapar frågor som tittaren själv får tolka och finna svar på.

http://www.sprocket.se/media.php?id=1936 (högerklicka på bilden och spara som)

Längd 3:28 min storlek 68 mb

ps: konverteringen har gjort att det blev flimmrigt på de mörka klippen.

Enjoy

Postad

Tackar så hjärtligt för de positiva kommentarerna och den konstruktiva kritiken:)

Octavianus: Förstår vad du menar men det känns som en effekt på det klippet skulle förstöra hela stämningen, sen filmade jag en bit ifrån bara för att skulle slippa lägga till en effekt^^

Postad
Tackar så hjärtligt för de positiva kommentarerna och den konstruktiva kritiken:)

Octavianus: Förstår vad du menar men det känns som en effekt på det klippet skulle förstöra hela stämningen, sen filmade jag en bit ifrån bara för att skulle slippa lägga till en effekt^^

Jo, förstår, tycker heller inte att du skulle lagt på en effekt, utan bara filmat från en annan vinkel, eller inte haft med själva actionen i bild. SJälv e jag en sugare för sådan typ av händelseförloppsvisning. Precis när det händer ngt otroligt eller fantastiskt, så får man inte se det, men man vet att det händer iaf.

Postad

Hur gjorde ni rörelserna? För hand eller med en "dolly"?

Annars så tyckte jag filmen blev ganska bra, men scenen när han skjöt sig själv blev konstig...jag kan hålla med om att en effekt skulle förstöra allt. Men om jag hade gjort det så hade jag filmat något annat när han skjuter sig(man hör pistolskottet)...och sen filmar man en närbild när blodet rinner.

Postad

Tackar så mycket Uji, när jag tänker efter så saknas det lite närbilder/extrema närbilder så ditt förslag kommer att gå igenom. Filmar det nu i helgen men tror inte ändringen kommer upp på voodoo eftersom jag lägger upp filmerna på http://www.sprocket.se och det kan ta veckor innan filmen kommer upp:/ Iaf tack för tipset dock funderar jag på om det inte blir en irriterande upprepning och man ser 2 liknanade sekvenser under så kort tid:/ eller?

Den är filmad med handkamera och glidecam.

mvh Tenggren

Postad
Tackar så mycket Uji, när jag tänker efter så saknas det lite närbilder/extrema närbilder så ditt förslag kommer att gå igenom. Filmar det nu i helgen men tror inte ändringen kommer upp på voodoo eftersom jag lägger upp filmerna på http://www.sprocket.se och det kan ta veckor innan filmen kommer upp:/ Iaf tack för tipset dock funderar jag på om det inte blir en irriterande upprepning och man ser 2 liknanade sekvenser under så kort tid:/ eller?

Den är filmad med handkamera och glidecam.

mvh Tenggren

Jag är uji, har bytt användarnamn bara.

Irreterande är de inte, en förbättring på en redan bra film är ju bara bra. Och när du tar närbilder, försök få med huvudpersonens ansiktsuttryck...kanske en tår eller liknande.

Hmm...gildecam är jag väldigt sugen på att skaffa. Hur mycket kostar dom ungefär, och vart kan man hitta dom?

Postad

Satan vad imponerad jag blev. Alla tummar upp. Dock som några säger, när han skjuter sig i slutet fungerar inte riktigt. Speciellt eftersom han vänder "skotthålssidan" mot kameran och det är inge blod, ingenting. Annars var det riktigt bra.

Postad

Tackar för era ord:) alltid kul med kommentarer.

Marin Öberg: Glidecam finns lite varstans, jag köpte min "glidecam 4000" på blocket för 3400 kr. Finns lite på scandinavianphoto tror jag annars är det säljarsidor som har det mesta.

mvh Tenggren

Postad
Tackar för era ord:) alltid kul med kommentarer.

Marin Öberg: Glidecam finns lite varstans, jag köpte min "glidecam 4000" på blocket för 3400 kr. Finns lite på scandinavianphoto tror jag annars är det säljarsidor som har det mesta.

mvh Tenggren

Kanske blir en sån snart då, med glidecam kan man få fina kamerarörelser.

Postad

Äskar de kalla färgerna och fotona är väldigt fina. Stämningen infinner sig på ett makalöst sätt i denna film. Av någon anledning känndes scenen när han sköt den andra iförd en rånarluva inte särskilt bra utförd, tyvärr kan jag inte riktigt sätta fingret på vad felet var. Att det inte blev något blod när han sköt sig var ett klart minus. Väldigt gripande film, snyggt utförd. Keep it up! Jag bugar för er!

Postad

Tackar tackar:D

Nicke_92: Förstår vad du menar. Vi var bara 2 stycken under dagen vi filmade så stativet användes då, tror det beror på att det inte finns någon kamerarörelse i det klippet vilket inte passar in då det är utspelar sig en dramatisk händelse på bild.

Postad
Tackar tackar:D

Nicke_92: Förstår vad du menar. Vi var bara 2 stycken under dagen vi filmade så stativet användes då, tror det beror på att det inte finns någon kamerarörelse i det klippet vilket inte passar in då det är utspelar sig en dramatisk händelse på bild.

Där har vi det! Kul att du kom på det innan jag :p Riktigt bra jobbat annars iallafall. Keep it up!

• 3 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...