jmalmsten Postad 7 december 2007 Postad 7 december 2007 Japannörden i mig är ju i storflin, för nu är han säker på att allt han hört om Matrix-bröderna och den gammla animen är sanna och inte bara lösa rykten... HD (480p, 720p, 1080p): http://movies.aol.com/movie/speed-racer-2008/28066/main (MPC-användare, som jag, kan behöva ladda hem filen, och öppna med MPC manuellt) youtube: Ja... jag vet... det luktar ju lite Spy Kids och Shark Boy... men... jag minns bara de flämtande dimmiga minnena från den tiden jag såg animen på svensk TV(!) och tyska RTL när jag var liten och det tyska utbudet på Sattelit var större än mitt motstånd mot dubbning... Och för er obildade ungjävlar som inte sett serien: ;) Kolla in slutet... bullettime:p Det hela ger ju mer credability för ryktena om Robotech-liveaction-ryktena också;) Och bröderna Wachowski behöver jag väl inte presentera för dagens ungdommar... 0 Citera
Jawo Postad 7 december 2007 Postad 7 december 2007 Jag var väl ett år eller två för ung när jag såg serien för att komma ihåg något alls från den. Minns bara att något om "Go speed go" och att han körde en vit bil. Det där klippet du postade dock känner jag inte alls igen, jag har för mig att det var ett mer dussinintro med 80-tals rock och sånt. Jag kanske tänker på något annat dock? 0 Citera
jimboyummin Postad 17 mars 2008 Postad 17 mars 2008 Såg precis trailern... tyckte den sög , har inte sett originalserien iofs, kanske måste man va ett gammalt animé-fan för att uppskatta en sån här adaption. 0 Citera
jmalmsten Postad 17 mars 2008 Författare Postad 17 mars 2008 Såg precis trailern... tyckte den sög , har inte sett originalserien iofs, kanske måste man va ett gammalt animé-fan för att uppskatta en sån här adaption. Visserligen är jag ju avdankad anime-nörd men att säga att jag följde serien när det begav sig är ju att säga för mycket. Har för mig att det var en i raden anime-serier jag såg halva avsnitt av på tyska RTL (saber-rider var en annan) när det begav sig. Nått avsnitt såg jag nog dubbad till svenska på svensk tv också och då har jag för mig att jag såg det ungefär som en variant på James Bond JR... Men det är något i dom där trailarna som gör att jag vill se den. Och jag misstänker att om jag går in i salongen och har samma inställning som när jag såg Transformers så kommer jag få jävligt kul. Båda når nerver som tillhör lillpojken i mig som är högst levande. Bilarna går fort, racingen påminner nästan mer om F-Zero än vanlig racing och häftighetsfaktorn ligger på topp. Noll realism, noll djuphet... full awesome;) Och detta från en som aldrig tyckt om varken SpyKids eller Sharkboy... även om dom har liknande look och har hög barn-faktor. Dessutom upptäckte jag att det gör en jävla skillnad på intrycket mellan olika bildkvaliteer... Jag såg Youtube-trailern först och tyckte den var seg och nästan tråkig... Sedan kom HD-trailerserna och jag fick bilden på hela skärmbredden pixel-perfekt och dånande 5.1ljud... och då fick jag rysningar... Det är något med den där flippande bilen jag gillar;) Eller som en kompis brukar nämna om sin kompis... "Han såg Matrix på vhs, i en svartvit mono-14tums-teve... han tyckte filmen sög" :e 0 Citera
Munthe Postad 19 mars 2008 Postad 19 mars 2008 Den verkar helt groteskt vämjelig. En Flintstones för 2000-talet. Hoppas jag har fel. 0 Citera
Team_fagott Postad 20 mars 2008 Postad 20 mars 2008 Den verkar helt groteskt vämjelig. En Flintstones för 2000-talet. Hoppas jag har fel. finns ju faktiskt redan http://www.youtube.com/watch?v=DFbuulDiM_U troligtvis betydligt bättre än speedracer. 0 Citera
gorse Postad 20 mars 2008 Postad 20 mars 2008 Hm, det förklarar saken. En modellbyggsatstillverkare som konkat är på väg upp igen och jag tyckte de hade en skum byggsats på listan över nysläpp. Verkade dumt för ett företag som håller på att rekonstrueras. Kolla ungefär på slutet: http://www.autoworldhobby.com/newsdetail.aspx?id=32 0 Citera
jmalmsten Postad 15 april 2008 Författare Postad 15 april 2008 hahaha... "ny" featurette på quicktime http://www.apple.com/trailers/wb/speedracer/ och en 4minuters trailer på slash-film... http://www.slashfilm.com/2008/04/14/speed-racer-4-minute-extended-movie-trailer/ och när jag såg 4minuters-trailern... ja då nådde hjärnan "flip-punkten"... det här är totalt pure ögongodis... ingenting djupt eller annat... det är pastell-action i lösvikt. And I'm loving it... Jag kommer troligtvis sitta där i bion bland alla småungar och bara storflina med dom... Total regressionsvarning... Bara för det här så ska jag skrämma igång högtalarna med Transformers...;) 0 Citera
Simon W Postad 15 april 2008 Postad 15 april 2008 GoDAMN jmalmsten! Verkar ju HELKUL! Full-on speed frenzy! Vill se, på BIO! Riktigt befriande att bröderna W gör något (som verkar) riktigt banalt storymässigt, och bara satsar på det visuella. 0 Citera
Max_H Postad 17 april 2008 Postad 17 april 2008 Njaaäää... jag är EXTREMT skeptisk. EXTREMT. /Max 0 Citera
StenR Postad 17 april 2008 Postad 17 april 2008 Jo HD-trailerna är ju lite kul, fast hjärndöd... Nej, tacka vet jag då någon som vill väcka liv i den gamla tyska scifi-klassikern Raumpatrouille Orion: 0 Citera
Danell Postad 20 april 2008 Postad 20 april 2008 Sjukt. Påminner om när man var 6 år och satt och lekte med sina leksaksbilar och gjorde coola volter med dem. Det kommer bli sååå grymt o se detta på bio! 0 Citera
jmalmsten Postad 9 maj 2008 Författare Postad 9 maj 2008 Japp... nu har grabbarna på The Spill sett filmen... http://my.spill.com/video/video/show?id=947994:Video:257253 filmen verkar ju som sagt bli totalt jävla flippad... jag är lite orolig dock att dom nämner att den kan vara jävligt seg på sina ställen. Hoppas det inte är så farligt... Nu kollade jag releasedatumet... satans SF... som vanligt... USA premiär 9e maj (idag)... sverige en månad senare, 5e juni... Mitt under flytten till östersund alltså... Man lär väl sitta där som övre medelåldern i publiken och känna mig lite halvt borta... kanske man ska lura med sig nån yngre så att folk inte tittar så snett på mig? Klippen som visas i The Spill-recensionen får mig iallafall att undra om filmen bör barnförbjudas... ungarna kommer ju antingen få epileptiska anfall eller sakna ruschen så dom börjar ta... eh... "speed" i ovanligt tidig ålder... jag menar... jag såg bara dessa korta klipp i deras låga upplösning och jag tänkte flera gånger... WTF DUDE??? Titta bara på sekvensen som börjar där runt 02:50 eller zebra-sekvensen aningen senare... Nu ska jag sätta mig ner och titta på Heavy Metal bara för att bli av med den där känslan av drogmissbruk...:p "I did not get a case of the lead foot because.... pretty much... they are... they spend more time in the air than the actual tracks... they do KARATE with the cars!" Det är allt jag behöver veta;) 0 Citera
Danell Postad 9 juni 2008 Postad 9 juni 2008 Kommer precis från bion..... är fortfarande i chocktillstånd. Vad var det jag nyss såg? Seriöst, denna gång är nog verkligen den första gången jag verkligen inte vet vad jag ska säga efter en film. Inte alls. Var det en bra film? Var det en dålig film? Var det en film överhuvudtaget? Kan det vara Cartoon Network på steroider? "Oh my god, was that a ninja?" Polarna och jag gick hem medan vi diskuterade just vad det var vi såg, och det jag kom fram till var att det var konst. Förändå så gillade jag det, även fast jag inte fastnade för det som man gör för en bra film. Så bra konst skulle jag vilja kalle det. Och totalt jävla flippad konst för den delen med. "Haven't any of these drivers read the rule book?" - inte regissörerna heller. 0 Citera
Usarpe89 Postad 10 juni 2008 Postad 10 juni 2008 Kommer precis från bion..... är fortfarande i chocktillstånd. Vad var det jag nyss såg? Seriöst, denna gång är nog verkligen den första gången jag verkligen inte vet vad jag ska säga efter en film. Inte alls. Var det en bra film? Var det en dålig film? Var det en film överhuvudtaget? Kan det vara Cartoon Network på steroider? "Oh my god, was that a ninja?" Polarna och jag gick hem medan vi diskuterade just vad det var vi såg, och det jag kom fram till var att det var konst. Förändå så gillade jag det, även fast jag inte fastnade för det som man gör för en bra film. Så bra konst skulle jag vilja kalle det. Och totalt jävla flippad konst för den delen med. "Haven't any of these drivers read the rule book?" - inte regissörerna heller. Du ska då alltid hitta nånting bra i filmer du;) Jag är mycket skeptisk efter att ha sett trailern måste jag säga... Och kan till och med du erkänna att den är flippad kommer jag antagligen såga den helt.. men jag kan alltid övertalas så jag ska inte ta ut händelserna i förskott! Vart såg ni den föresten, den kommer väl inte ut på ett tag egentligen?:) 0 Citera
jmalmsten Postad 16 juni 2008 Författare Postad 16 juni 2008 såg den igår... riktigt ok... de största klagomålen går dock till biograf-salongen i sig... salong 4, biostaden östersund. Rant-varning på hög nivå nu... salongen: visserligen inrett rätt fint... men helvete... vad är det där? är det trapphuset som liksom inkräktar på en tredjedel av boytan? sitter man längre bak än halvvägs så riskerar man ju att missa vänstra halvan av filmen... jag är förvånad att projektorn lyckas ta sig ut till vänstra kanten och ljudbilden därbak kan ju inte vara annat än undermålig... jag satt själv i salongen som rymde 32 personer så jag tog mig friheten att flytta mig fram till sitsen i mitten av rummet andra raden. (vänstraste stolen alltså)... och då går jag vidare till: Duken: som sagt så är jag fascinerad att projektorn lyckas, likt gunslingersarna i Timurs överhypade kommande Wanted, böja ljuset runt trapphuset. Men men... Speed Racer är en film levererad i cinemascope-format (filmat digitalt med cirkulära linser dock och mattat till 2.35:1 för film-outens 2:1anamorfiska format), vilket gör att filmen så klart är tämligen bredjämfört med sin höjd. Detta betyder att filmytan på duken som är som störst när den visar 4:3. Och inte direkt stor när duken maskas bort för att få plats med bredden. Men av någon anledning var projektorn siktad så att jag kunde stå raklång inunder den utan att skugga bilden... Jag är 1.89 m barfota. Jag satt där... näst längst fram för att nå runt trapphuset med öronen och få någorlunda ljudbild från högtalarna som troligtvis fanns där runt hörnet. Och jag kände det som om jag satt och tjuvkikade på grannens TV på övervåningen. En granne som hade mindre skärm än min 19tummare hemma... eller ok... i ärlighetens namn så kanske duken var mer i storleksordningen 60 tum... men helvete även där... jag kan ju för bövelen nästan sträcka ut armarna och omfamna duken. Och sitter man längre bak än 4e raden så kan man lika gärna sitta hemma och titta på en piratkopia och få likvärdig bildkvalitet och fyllnad av synfältet... Till på köpet satt man ju där och tittade upp i taket, utan nackstöd så klart och såg en bild som var halvvägs trapezoidförvrängd. Jag kan leva med detta... jo... jag kan det... men nästa punkt var droppen som fick bägaren att nästan rämmna. Ljudet: Jag går på bio för att få en inlevelsekänsla jag aldrig kan få hemma... och hemma har jag ett billigt 7.1-system från Trust kopplad till min dators moderkortsinbyggda ljudkort. Jag har aldrig hört 7.1 separata diskreta signaler vad jag vet... kanske när jag var på kosmonova för en massa år sedan... Så nu sitter jag där... i en salong, duken trapezoidformad för att få större synfältsfyllnad än hemmavarande 19tummare, nacken böjd halvt ur led för att se filmen... och så kommer ljudspåret från filmrullen igång... trodde jag... Kom ihåg... jag satt på rad 2 i salongen... det är nära filmduken det... jag såg Konungens Återkomst halvvägs upp i salong 6 i samma biograf och blev gladeligen halvdöv och självnerpissad... Jag kunde inte tro mina öron... jag ser jetmotorn vråla på bilen, jag ser hur folk måste skrika för att överrösta publikjublet blandat med bensinångorna... men om jag svalde lite Cola vid fel tidpunkt så kunde jag missa hela meningar... gud förbjude om jag råkade tugga popcorn under rallyt... jag kunde ju dränka explosionerna med en harkling... 2 timmar in i filmen hör jag ett bi-ljud... det är folket i grann-salongen som öppnat dörren till utgången för att gå ut ifrån deras visning. Jag undrade om jag skulle gå över till min egen dörr och banka och skrika som en annan lägenhets-boende "Sänk eran eftertextmusik, jag försöker höra när Speed dänger Racer X!!!". Näe... näe... fy fan... Jag var på dåvarande sandrews i luleå och såg Prestige på en prickig ynklig duk, jag var på bio3an och såg Over the Hedge med halvtaskigt ljud, bilden var "bio"stor och behaglig höjd dock... men näe... Jag tänker bannemig aldrig sätta min fot i salong 4 igen här i stan... och så har de mage att ta 85 kr i betalt för kalaset... Näe... jag får väl vänta några månader och hyra filmen på DVD och gräva upp tråden då när jag fått se filmen iallafall tillnärmelsevis på det viset det var meningen... för jag kan fan inte klandra filmen i sig för hur jag kände mig i salongen igår... 0 Citera
Danell Postad 16 juni 2008 Postad 16 juni 2008 Det där lät förjävligt. När jag såg filmen var det också riktigt låg volym. Mitt i filmen försvinner ljudet en stund, och när det kommer tillbaka är det i mono och bara diskanten. Efter ett tag kommer en "bio-gubbe" in i salongen. Jag ber honom att höja. Då berättar han att åskan slagit ner och förstört något. Som tur var lyckades de fixa det hyffsat snabbt, men jag känner att jag blev så okoncentrerad att jag missade en bit ur filmen. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.