Jump to content

The Beautiful Girls - In Love, 3 min musikvideo

Joel_1980

Recommended Posts

Filmade/regisserade denna för ett tag sedan. kom gärna med lite skön feedback.

http://img.youtube.com/vi/ovGCwCSV1sk/default.jpg

Info:

Inspelningsformat - s35mm och s16mm

Digitalt format - dvcam

Redigering och efterbearbetning - premiere 2 och after effects 7

Förproduktion - 2 veckor

Postproduction - 1 vecka

Crew - totalt 8 personer, regissör, producent, prod designer, och 5 i kamera department.

Location - Gold Coast, Australien

För quicktime eller WMV 1024 version, går hit:

http://www.streamhousemedia.com/tbg/

För värdelös youtube kvalité, gå hit:

inte illa!

jag tycker att det är en väldigt bra musikvideo... skön låt och video gav ett skönt intryck till låten. två tummar upp!

fråga: fick du tag på alla svenska tjejer på guldkusten för ispelningen eller ;) ? (många blonda tjejer i publiken...)

En skön varm känsla över hela video... skulle kunnat varit surf med också (med tanke på att det var på guldkusten).

skön musikvideon, men klassiskt, skate, snabba klipp, massa folk men jag gillar det :) bra färger också, varma som solen. vill till en idyllisk stad med strand möjligheter

keep up the good work,

en fråga, hur mycket kostade kalaset? tänkte på att det är filmat med 35mm och 16mm

Jo, skippade surfen da det ar lite overhypat har nere pa guldkusten.

Inga svenska flickor denna gangen, alla ar fran oz.. finns manga sota blondiner i australien ocksa :)

det vart inte sa dyrt.. kostnaderna landade pa runt 15000 :- for film, framkallning, telecine och hyrkostnader for kamera. och ytterliggare ca 5000 kr for art department. sa 20000 :- totalt ungefar.

Jo, skippade surfen da det ar lite overhypat har nere pa guldkusten...

Ja, det förståss (tänkte med Svenska ögon). För att sticka ut där nere så behöver man ju göra någon annat, för att sticka ut här så hade surf varigt bättre...

Jag gillar effekten vid 1.40-1.50, de fyra trumslagen som skakar om bilden så "det blir scanlines"... Jag tycker att bilden ska påverkas av musiken i en musikvideo, ett annat ex är (inte från din video men...) när de har en slapp bas i i låten och bilden blir ofucuserad med strängsvägningarna (det skulle du kunnat haft med i början).

"Effekten" vid 2.01 (brädscen), är det gjort med en kameraåkning eller "matrix-foto"?

jag måste bara komentera låten lite... den är jävlig hookig, Manu Chao goes rock and Ska, typ. :)

Jo, skippade surfen da det ar lite overhypat har nere pa guldkusten.

Inga svenska flickor denna gangen, alla ar fran oz.. finns manga sota blondiner i australien ocksa :)

det vart inte sa dyrt.. kostnaderna landade pa runt 15000 :- for film, framkallning, telecine och hyrkostnader for kamera. och ytterliggare ca 5000 kr for art department. sa 20000 :- totalt ungefar.

låter billigt tycker jag (har dock inte koll på hyr och framkallningspriser down under). antar att ingen fick lön för inspelningen!? vilken disribution har ni haft på filmen?

Håller med dykfilms marcus om scanlines i trumtakten. Sen tyckte jag att den vita skylten med massa text på var väldigt effektfull. Den höjde känslan av produktionen tyckte jag.

Sen tyckte jag väl inte att låten var så bra. Men det spelar ju ingen roll. Videon var ju skitbra. Det blir sån stor skillnad när man filmar med 35/16 mm. Det syns dirrekt.

BRA JOBBAT.....

• 2 weeks later...

Snyggt! Jag lade också märket till brädeffekten vid 2.01. Riktigt snyggt, skulle dock gärna sett den på fler ställen i videon.

Rent innehållsmässigt så lider den ju av samma problem som de flesta musikvideos gör i min åsikt, ingen handling. Några killar skatear, bandet spelar och publiken lyssnar. Men visst det funkar. Det är ju lätt MTV kvalité på den.

Cross dissolves:n funkar bra för att få liv i bilden.

Professionell kvalité överlag helt enkelt, men jag antar att du också jobbar med detta?

Jag vill också filma på 35 mm =).

Hur många dagars kamerahyra snackar vi om, och hur många meter film. Någon som vet vad priserna ligger på i Sverige?

Två dagars kamerahyra. filmade ca 4500 fot film.. dvs ca 1,5 km film. Vet inte vad priserna ligger på i sverige för kamerahyra. men här får man betala ca $400 per dag om man studerar. (2300:- svenska)

Jag jobbar inte med det. Detta var min första musikvideo någonsin.

Jag vet inte om den spelas på MTV i Europa. Den spelas för fullt nere i Australien, i US och Asien. Det vore kul att höra om någon sett den i sverige/skandinavien.