Andreas Sjoeberg Posted October 28, 2007 Posted October 28, 2007 Högerklicka och spara. http://www.lakemt.se/filmer/kontakten.wmv http://www.lakemt.se/bilder/Andreas.jpg http://www.lakemt.se/bilder/ewy.jpg http://www.lakemt.se/bilder/Jimmy.jpg Format: .Wmv Längd: 2 min, 2 sek Storlek: 20.6 mb Utrustning: Hemmabyggt steadycam, DVX100Be, Adobe premiere Pro, Adobe After Effects. Kom gärna med kritik :) Vill ju kunna utvecklas så nästa kortfilm(som kommer den 16nov) blir ännu bättre. 0 Quote
Tomtebo Posted October 29, 2007 Posted October 29, 2007 Den var väldigt bra. Fotot va bra, de ska du vet. Speciellt när dom slog ner Dig? då.. förstod inte riktigt med sladden, men jag tolkade de direkt sexistisk. kanske inte borde? :P Iallaball. bra gjort! 0 Quote
Podukshunz Posted October 29, 2007 Posted October 29, 2007 grymt bra! ursnyggt foto, passande musik, bra skådisar. helt klart det bästa jag sett på voodoofilm i år. huvudpersonen var ju klockren; hans övertydliga minspel passade jättebra och gjorde verkligen att man hängde med. rock on! 0 Quote
zaphood1000 Posted October 29, 2007 Posted October 29, 2007 Ursnyggt, nu fick jag massa inspiration. Klockrent. Zap 0 Quote
Nicke_92 Posted October 29, 2007 Posted October 29, 2007 fyfan vad skön film :P så jävla snygga bilder! 0 Quote
Octavianus Posted October 29, 2007 Posted October 29, 2007 riktigt fin, bästa på voodoo dom jag sett iaf. Lite väll mkt närbilder bara, ngn eller ngra miljöbilder, eller bara helbilder hade gjort den skönare att titta på. 0 Quote
Spartacus Posted October 29, 2007 Posted October 29, 2007 Riktigt snygg och riktigt skön! GJ! 0 Quote
jernby film Posted October 29, 2007 Posted October 29, 2007 kul film, bra foto, snyggt klippt. Kontakten kan man tolka som man vill. Jättebra ;) /nils 0 Quote
Bleckert Posted October 30, 2007 Posted October 30, 2007 Kul men trodde den skule ha mer poäng i slutet! kul att se någon arbeta med bilden i efterhand och ta bort den hemska videolooken, bra! som blivande producent måste jag dock klaga på att ni till en såpass snygg och välgjord film använder musik som ni inte har rättigheterna till! vet att det är kul att göra en film ochofta svårt att få tag på musik men om man ändå gör för att lära sig kan man lika gärna försöka få det riktigt med en gång. nog om det! jag gillade den! 0 Quote
Andreas Sjoeberg Posted October 31, 2007 Author Posted October 31, 2007 Tack för de fina kommentarerna :) Det värmer. Jag vet inte om jag helt håller med Octavious ang. för mycket närbilder. Man vill ju inte visa en massa orelevant information i bild, möjligtvis att det var lite väl nära närbilder. Men hade vi använt 35mm adapter för att få kortare skärpedjup skulle fler helbilder kunnat vara ett alternativ, men nu var inte så fallet. Men det kanske är mer av en smaksak. Slutet borde haft bättre poäng, den kritiken hade jag förväntat mig :) Bleckert, du har helt rätt ang. att göra det riktigt med en gång, men har inte kommit igång med det här med musikrättigheter ännu då jag kör för privat bruk. Jag har ju filmidéer för sommaren 08 där min kusin ska komponera ihop musikstycken. Men vi får se om man kanske lyckas få honom att fixa musik till kommande filmer i vinter också :) 0 Quote
Kontroll Posted February 4, 2008 Posted February 4, 2008 Grymt snyggt! Vad har du användt dig av för filter för att få snyggheten? Eller hur har du gått tillväga i efterhand om det är mycket där det har hänt? 0 Quote
Andreas Sjoeberg Posted February 5, 2008 Author Posted February 5, 2008 Använde bara en DVX100B inget filter eller så. Efterredigeringen gjorde jag ett s k direkt positiv färgkorrigering, på 70talet var det populärt när man ändrade ordningen på färgerna vid framkallning av fotofilm för att få fram denna effekt. Färgkorrigering: "S" kurva på röd och grön, drog in kanterna lodrätt på blå. Bör påpekas att denna färgkorrigering behöver dock mycket ljus. 0 Quote
landen Posted February 5, 2008 Posted February 5, 2008 Snyggt, var nyligen på Göteborgs filmfestival och såg ett gäng kortfilmer, ser ingen anledning till att denna inte skulle platsat där. Kul idé! Enda jag skulle vilja anmärka på är typografin i slutet, känns lite billig. Hade höjt helheten om den vart lika proffsig som fotot och skådespeleriet. 0 Quote
Kensai Posted February 11, 2008 Posted February 11, 2008 Skitsnyggt foto! Wow! Jag fattar inte vad som hände, men. :D 0 Quote
Recommended Posts