Jump to content

The Jukka-Pekka Show Längd 5:01 min

Joel.N

Recommended Posts

Hej!

Laddar nu upp min "Trailer" för min långfilm som ska distribueras kostnadsfritt i Småland som DVD-skivor genom företag som köpt annons/reklamplatser.

Det är urusel kvalité på den hårt komprimerade YouTube-versionen, och klippen är plockade ur en 90-minutersfilm, så man fattar ingen handling i detta klipp.

Detta klippet är avsett för mig att ha med mig ute på fältet då jag säljer in annonsplatser mm.

Men jag tänkte att det även kunde vara kul att visa er, och höra era synpunkter...

Innan ni är för hårda i er bedömning vill jag nämna att jag gjort precis allt (-dvs förutom skrivit musiken) själv, dvs filmat med stativ, "skådespeleriet", klipp, effekter, redigering, ljud mm

(Jag har dock rättigheter för musiken för kommersiellt bruk genom avtal med kompositörerna)

http://www.youtube.com/watch?v=E72z0lgpURQ

http://img99.imageshack.us/img99/4416/proffexlogga4gb8.th.jpg

http://img135.imageshack.us/img135/6272/bilskjutninget7.th.jpg

http://img135.imageshack.us/img135/5419/ak4wv3.th.jpg

Format: mpeg

Längd: 05:01 min

Kategori: Crazy-Komedi (Med en gränslös och sjuk humor...)

Utrustning: Panasonic NV-GS500 med stativ, Adobe Premiere Pro CS3, After Effects CS3, Pinnacle Studio 9.3 mm

Både ris & ros tydligen...

Tack för alla era kommentarer.

När det gäller "Rabies" inlägg vill jag understryka att filmen faktiskt har en handling och inte "bara" består utav VFX. Dessutom tror jag inte att särskilt många kunde göra dessa på 90-talet... (Själv kopierade jag mina videofilmer från VHS till VHS i början av 90-talet, och hade inte tillgång till något redigerings eller effektprogram... När det gäller texter mm, "fick det bli handskrivna skyltar" mm...)

En annan viktig "sak" är det faktum att filmen inte är gjord för filmfolk, utan för vanligt folk,

-dvs allmänheten... -Och här vet jag att flertalet "vanliga tittare" gillar (-och ibland även blir imponerade av) dessa och andra digitala specialeffekter...

Orsaken att denna "trailer" innehåller ganska mycket VFX är helt enkelt den att jag tror att det blir lättare för mig att sälja in reklamplats till filmens "sponsorer". dvs företag genom att visa att vi kan mer än att bara filma... (Dvs att vi kan "trolla" med filmerna och lägga till eller ta bort "saker" som egentligen inte finns på orginalfilmerna...)

Men... -Jag vill gärna höra mer synpunkter och kommentarer, -Och jag tål även negativ kritik även om jag tar mig friheten att sedan försöka att "försvara mig" om jag känner att det är befogat!

Kommentera mera...

• 11 months later...

Tyvärr så måste jag hålla med alla de som inte gillade de här. Även om det finns en handling i det hela så ser resten inte särskilt snygg/lockande ut. Med bara lite mer tåladmod/övning så kan man med enkelhet förbättra i stort sett alla effekter som syntes i trailern.

Orsaken att denna "trailer" innehåller ganska mycket VFX är helt enkelt den att jag tror att det blir lättare för mig att sälja in reklamplats till filmens "sponsorer". dvs företag genom att visa att vi kan mer än att bara filma... (Dvs att vi kan "trolla" med filmerna och lägga till eller ta bort "saker" som egentligen inte finns på orginalfilmerna...)

Företag som ser att såna här effekter går före en väl filmad och berättad film känns inte som några pålitliga sponsorer direkt. Vem som helst (ja, självklart inte vem som helst) kan "trolla" med filmer men att göra det snyggt är en annan sak. Men som jag nämnde nyss, med tålamod och övning kan det bli mycket bättre.

Jag ställer mig vid ert hörn. Detta var...... Inte bra alls...

Jag gör dig sällskap.. :/

O som avslut, lycka till med fortsatt filmskapande och få ut denna till folks dvd-spelare..

Ja, så mycket sämre kan en seriös produktion inte bli än den här. Och det har nog inte med youtubes komprimering att göra.

Det är väl ändå inte speciellt seriöst att använda tex Andrew K´s - suicide tutorial. Och de där molnen med texter ser ut som de är från Real clouds dvd´n.

Jag undrar om du faktiskt är seriös eller om du skämtar?

I slutet står det att lokalbefolkningen medverkar. Hur vore det med klipp från deras insats?

Att lära sig After effects tar viss tid och förståelse. Att du inte riktigt vet hur man använder sig av programmet visar att du kanske ska ägna några timmar till innan du ger dig i kast med en produktion som ska nå ut över hela småland.

Jag kan också "trolla" med filmer och importera pre-keyade effekter. Vilket jag också en gång i tiden gjorde.

Men frågan är om jag når ut till ex sponsorer för att min film har muzzleflashes. Nej, lek med programmet och gör nåt seriöst när du är redo. Det här var rent skräp.