Gå till innehåll

Pengar - vad skulle ni ha gjort?


yooonis

Recommended Posts

Tjena!

 

Ja heter Yonis och har vart sjukrskriven i ett halvår. Fick pengar från försäkringskassan retroaktivt - 36 000 big ones! Asså 36 tusen. Nu funderar jag på att blåsa allt på en videokamera (Canon XH-A1). Men jag tvekar också, kommer jag verkligen ha så stor nytta av en kamera?

 

Vad hade ni gjort för dom pengarna? sparat eller blåst dom?

 

//Yonis

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag hade ju lätt lagt pengarna på kameran. Vilket jag också gjorde när den kom.

Och såhär efteråt kan jag ju erkänna att jag inte alls kanske använt den så frekvent som jag hade hoppats på. Finns inte riktigt tid för det.

Men det kan ju va bra o ha en kamera om man ska filma nått... Nån gång... =)

 

ha de!!!

Länk till kommentar
Share on other sites

Tjena!

 

Ja heter Yonis och har vart sjukrskriven i ett halvår. Fick pengar från försäkringskassan retroaktivt - 36 000 big ones! Asså 36 tusen. Nu funderar jag på att blåsa allt på en videokamera (Canon XH-A1). Men jag tvekar också, kommer jag verkligen ha så stor nytta av en kamera?

 

Vad hade ni gjort för dom pengarna? sparat eller blåst dom?

 

//Yonis

 

köpt dollarz. den ligger nere på 6.54 i skrivande stund. Lägre har den inte legat på 10 år. Om den så går upp en krona så har du tjänat dig en hacka...

Länk till kommentar
Share on other sites

köpt dollarz. den ligger nere på 6.54 i skrivande stund. Lägre har den inte legat på 10 år. Om den så går upp en krona så har du tjänat dig en hacka...

Tänk om den sjunker ännu mer?

 

Låter annars väldigt intressant.

 

Jag tror jag sparar pengarna, eller köper en fotokamera, billigare o lättare att använda :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
  • 4 veckor senare...

Jag skulle investera åtminstone 30 000 kr långsiktigt i aktiefonder eller liknanade räntebärande papper. 6 000 kr för oförutsedda utgifter hade fått gå in på ett sparkonto i exempelvis SBAB (högst ränta just nu) om man nu har fria uttag.

 

Fattiga människor köper skulder (t ex kamera). Rika människor köper tillgångar (aktier). ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Om du är sjukskriven kanske du ska ta det lite lugnt med de där 36 000 kronorna. Är du eknomiskt oberoende? Annars ska de väl räcka till mat och husrum, a-kassan och bidrag till de icke-arbetande har ju sänkts drastiskt nu den senaste tiden...

 

Är voodoofilmforum fullt av spelmissbrukare eller är det folk som driver hela tiden? Får väl hoppas på det senare...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...