Gå till innehåll

Nasty Motherfucker - spindeltråd (varning för bilder)


Java ex Machina

Recommended Posts

Jag tror det är eldkastaren du ska använda på såna.

 

Tveksamt om det hjälper. Tror knappt kärnvapen hjälper på en sån där rackare.

 

 

...

EvilElvis, den är inte hemma hos dig väl? Utan en bild från... hmm. säkert australien.

..

 

Hade det där varit hemma hos mig hade jag varit död. Millimeter stora spindlar skrämmer mig, den där hade dödat.

 

Har för mig att den är från Australien. Vill minnas att den var vänligt inställd dock. Tydligen nyttiga därnere, äter upp massa andra farliga djur och är själv ogiftig. Om det nu inte är fejk.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nasty Motherfucker har fått ett nytt hem. Hittade en gammal rund tekanna i glas som han bor i nu.

 

Jag hittade en liten vän till honom också, en mindre spindel som jag döpte till Bob, men de gillade varandra tydligen inte så bra för Nasty Motherfucker käkade upp Bob. Oh well.

 

Jag lägger upp lite bilder/filmer sen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nasty Motherfucker har fått ett nytt hem. Hittade en gammal rund tekanna i glas som han bor i nu.

 

Jag hittade en liten vän till honom också, en mindre spindel som jag döpte till Bob, men de gillade varandra tydligen inte så bra för Nasty Motherfucker käkade upp Bob. Oh well.

 

Jag lägger upp lite bilder/filmer sen.

 

Rest in peace, Bob the spider - August 2007

Länk till kommentar
Share on other sites

När jag var i Melbourne i våras så åkte jag ut och dök en dag. När vi kommer fram till dykplatsen och börjar ta på oss utrurstningen så sitter det en rätt stor spindel på bänken brevid, http://www.austmus.gov.au/factsheets/huntsman_spiders.htm , det är inte så farlig men man får ett fins rött märke om den biter. Fast den här fick visa hur bra den är på att simma...

Länk till kommentar
Share on other sites

korsspindeln[/url]. Jag skulle inte våga ta i den med en tång ens. Tacka vet jag reptiler.

 

En sån plockade jag och hustrun bort från altanen häromdagen. Vi flyttade honom till en buske en bit ut i trädgården. Hade inte hjärta att mosa honom. Den var STOR !

Sedan har vi också den förstnämnda spindeln i denna tråden, både i källaren och ibland uppe i huset. När jag nyss lade om altanen var det som en skräckfilm med spindelnät under den gamla altanen. Som Gore skrev "De gör nya nät hela tiden". Jag får fäkta mig fram varje gång jag skall ut på altanen. När jag skall köra moppe till jobbet så får jag varje morgon hasa bort sjok av spindelnät. Det knastrar och fastnar på handskar och kläder. Innan detta huset vi nu bor i hade jag aldrig sett så mycket spindlar och spindelnät

Vi har ibland riktigt stora svarta spindlar på övervåningen. En stor svart rund kropp och ganska långa ben. När man skall fånga den så gör han riktiga Spiderman-konster !! Släpper sig "handslöst" :) till golvet, gör oväntade hopp osv. Den ser ut som en nordamerikansk Tarantella, men det kan det väl inte vara ? :o

Fy fan va' otäckt det är ... ;)

Kanske skall man ta och filma detta med den nyinköpta macro-vidvinkeltillsatsen? Lägga på olika göttiga ljud och andra effekter. Borde kunna skrämma rejält.§e

 

En annan behöver inte gå ut i naturen. Kom hem till mitt hus så kan vi ha spindelsafari :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag satt nu precis och kollade på kommentarspåret till Æon Flux-serien (den tecknade alltså) när den här sprang upp på fönsterbrädan vid TVn. Den var inte lite snabb heller, fick försöka några gånger innan jag lyckades fånga den.

 

Pennan är där som storleksreferens, skulle tippa på att den har en benbredd (vad mäter man spindlars längd i?) på ca 5-6 cm när den står med alla benen krökta.

 

http://hem.bredband.net/filteg/bilder/nmf1.jpg

 

http://hem.bredband.net/filteg/bilder/nmf2.jpg

 

vilka små spindlar :P har haft två-tre ggr så stora i våran källare :P p.s spindlar är inget att bli äcklad av eller vara rädd för ni fjollor här i tråden

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...