prontoboi Posted May 27, 2004 Share Posted May 27, 2004 Tjosan, jag tänkte bara göra ett heads up för en kommande sci-fi film baserad på Isaac Asimovs bok i augusti. Den heter "I, Robot" och verkar vara en ganska fräscht kool film med bl.a. Will Smith regisserad av Alex Proyas. Säg vad man vill om Will Smith men jag diggar honom :P Så titta in på www.foxfilm.se/irobot/ i fall ni är intresserade... Där finns bl.a. en tävling där man kan vinna galapremiärbiljetter... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ufosxm Posted May 29, 2004 Share Posted May 29, 2004 Tror att den kan bli riktigt bra. Will Smith brukar vara underhållande, även om jag inte tror att det här blir en humoristisk film. Jag ser fram emot att få se resultatet. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lilla_farbrorn Posted May 29, 2004 Share Posted May 29, 2004 säkert snygg, så trailern i torsdags när jag var på Day after tomorrow, men jag tror att man sett allt när man sett trailern. Tror inte det blir mycket mer. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Hållquist Posted September 19, 2004 Share Posted September 19, 2004 Det var inget speciellt, en okej film, och det är ju alltid bättre än att sitta hemma och stirra på väggarna 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorse Posted September 19, 2004 Share Posted September 19, 2004 Filmen fick bara betyg två av fem av lokaltidningen där jag bor. 6,7 av 10 av IMDB. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joel Posted October 2, 2004 Share Posted October 2, 2004 jag såg den förra veckan den var bra tycker jag, om ni inte har sett så se den :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wallin Posted October 2, 2004 Share Posted October 2, 2004 Den var inte speciellt komplicerad så enkelheten gjorde det bekvämt att bara luta sig tillbaka och betrakta alla söta plåtburkar som förgäves försökte bekämpa onde Will Smith... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davon Posted October 24, 2004 Share Posted October 24, 2004 Totalt förutsägbar film som enbart verkade vilja vara en hybrid till Matrix... Någon som sett Animatrix?? Will Smith fick ju inte rollen som Neo så detta är väl hans wannabe projekt 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hwagang Posted October 25, 2004 Share Posted October 25, 2004 ...boken är rätt ok också -jag läste den när jag gick på högstadiet... -men den är ju skriven redan 1950, (Asimov) så någon Matrix-kopia tycker jag väl inte att den är...;) http://www.nok.se/nok/titlar/27/09817-6.htm mvh/Hwagang 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headman Posted January 1, 2007 Share Posted January 1, 2007 mm, men har ni läst Asimovs böcker bättre än filmen! Will Smith är ritktigt cool 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hampeen Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 Sett Den skit bra film faktiskt 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
High1ander Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 Ingen vidare bra film. For ovrigt sa sag jag Will Smith pa 1-2 meters avstand for ett par dagar sen :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
louis cyphre Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 Hm, jag tyckte filmen sög faktiskt... Typiskt en sådan film jag skulle kunna gilla. Var inte tom effekterna ganska fåniga? Bilarna såg löjliga ut har jag för mig... Äh, kommer inte ihåg filmen riktigt förutom att jag tyckte den sög... Nu ska de ju göra en film på I am legend med Will Smith i huvudrollen...Producerad, skriven och regisserad av folk bakom filmer som Constantine osv... Misär! Boken är mörk och skön, inte alls liknande deras filmer. Jaja.. det kanske kommer en annan version om något år. Har inte sett Omega Man än heller, vilken också bygger på samma bok. Night of living dead är ju också inspirerad av den. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headman Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 Ingen vidare bra film. For ovrigt sa sag jag Will Smith pa 1-2 meters avstand for ett par dagar sen :) vart var du då nån stans? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmalmsten Posted February 2, 2007 Share Posted February 2, 2007 Var ju själv inte så överförtjust i I Robot, men att den direkt sög tycker jag inte riktigt... duger i popcorn-rullesammanhang... Omega Man är inget jag rekommenderar... styltig dialog, teaterskådespeleri, steve mqueen som måste vara stjärna (aldrig själv gillat karln), halvtaskiga effekter även för den tiden... och som vanligt föll allt när jag insåg att han inte var ensam tänkande människan på jorden. Precis som i 28 Dagar senare när det urartade till vanlig zombiefabrik... Nä, den enda filmen på temat Ensam kvar på jorden som fungerat tycker jag är Tysta Jorden... vet dock inte om det finns någon koppling alls till I Am Legend... Nä, det är bara att vänta på Stiftelse-filmerna;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
High1ander Posted February 2, 2007 Share Posted February 2, 2007 vart var du då nån stans? Jag har press pass pa Santa Barbara International Film Festival :) Han tog emot ett pris (Modern Master Award) fran Tom Cruise (sa jag sag honom ocksa). Andra som dykt upp Helen Mirren, Sienna Miller, Guy Pierce, John Cleese (raka sitta vid ett bord brevid pa en resturang forra veckan), Chrisopher Lloyd, Ron Livingston... Sen kommer Al Gore, Forest Whitaker... Vi har (film/multimedia/praktik-klassen) har fatt ett par fragar stallda och svarade av samtliga pa roda mattan... :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted February 2, 2007 Share Posted February 2, 2007 I Robot är ju en grym film. Ta den för vad den är. En popcorn-rulle. En riktigt bra sådan. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
louis cyphre Posted February 2, 2007 Share Posted February 2, 2007 För det första, Steve McQueen är stenhård.. För det andra, Steve McQueen är inte med i Omega Man... Charlton Heston däremot och han kan vara lite jobbig i sit överspel. Jag älskar filmer som 28 dagar senare så jag kanske gillar den här också... Jag diggar verkligen popcornrullar. Men I, Robot var usel tyckte jag... vad man än tar den för. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmalmsten Posted February 2, 2007 Share Posted February 2, 2007 ah... sorry... skådespelare har aldrig varit min starka sida;) men i vilket fall som helst så var det för mycket teaterkänsla för min smak... Men smaken är ju som baken... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts