Opus Posted May 21, 2004 Share Posted May 21, 2004 http://it-gymnasiet.info/~andreas.ohman/pan.wmv Filmen som jag vann 10.000 med och ett mentorskap från jarowskij. Läs mer på: http://www.splinterarts.com/pan.htm /Andreas 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christopher Posted May 21, 2004 Share Posted May 21, 2004 det är bra att folk postar sånna här filmer som de har vunnit med så man vet ungefär vad man behöver åstadkomma.... Nu skall jag bara kolla på filmen också! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christopher Posted May 21, 2004 Share Posted May 21, 2004 Helt underbart! Den var helt underbar måste jag säga. Jag har iofs alltid varit en aning svag för filmer med berättarröster =) Mycket snygg i alla fall, bra foto, skön stämning, bra manus. Men det här måste du haft en budget till i alla fall? Eller? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted May 21, 2004 Share Posted May 21, 2004 Gillar. Gillar skarpt! :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opus Posted May 21, 2004 Author Share Posted May 21, 2004 Det här var en nollbudget-film som gjordes på två veckor speciellt till tävlingen som vi vann på. Tack för all kritik, är ny tävling den ska vara med i, i morgon. Så det blir nice. :) Hoppas fler blir sugna att se den. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Macho.Man Posted May 21, 2004 Share Posted May 21, 2004 Nice! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange Posted May 21, 2004 Share Posted May 21, 2004 Mycket bra film och jag förstår varför ni vann :) Bra filmat, bra story...det mesta helt enkelt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opus Posted May 22, 2004 Author Share Posted May 22, 2004 orange, tack tack :). glädjer mig, jo jag är nöjd efter förutsättningar och allt den känns bra rent igenom även om det ändå inte är världens största mästerverk... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opus Posted May 22, 2004 Author Share Posted May 22, 2004 Kan meddela att jag vann en regional tävling idag, och får komma vidare till Novemberfestivalen med den här filmen. Det ska bli mycket nice. Min andra film som går vidare... woho... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christopher Posted May 22, 2004 Share Posted May 22, 2004 grattis! jag hoppas kunna delta i min regionala uttagning också Har dock ingen film än =) Men det skall nog lösa sig 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ungfilm Posted May 23, 2004 Share Posted May 23, 2004 Kan inte säga mer än grattis. Ni förtjänar allt, alla priser och all pompa och ståt. Ni kommer inte gå tomhänta hem från novemberfestivalen direkt. Jean Pierre Jeunet kommer vara avundsjuk. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opus Posted May 23, 2004 Author Share Posted May 23, 2004 Tack Ungfilm och Christopher. Ska bli riktigt kul på novemberfestivalen med en lite bättre film. Fast nu är det väldigt lång tid tills dess. vad ska man göra under tiden? :P 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ungfilm Posted May 23, 2004 Share Posted May 23, 2004 Fira :birp 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christopher Posted May 23, 2004 Share Posted May 23, 2004 apropå novemberfestivalen? Hur många här på forumet är det som tänkt delta? Eller rättare sagt, är det någon mer än opus som är klar? Hur många tänker delta i regionsuttagningarna? Och hur många har i sådana fall redan färdiga filmen? Jag själv hoppas som sagt kunna delta i regionsuttagningarna, har dock ingen film än, men det kommer. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opus Posted May 25, 2004 Author Share Posted May 25, 2004 Ungfilm, fick precis reda på att jag får 22.000 i stöd för en film i sommar, så nu jävlar blir det att börja planera! ;) (Jag flyter på en jävla medgångsvåg nu kan jag säga, schyyyst) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anstalter Posted May 25, 2004 Share Posted May 25, 2004 Var hålls regionuttagningarna? finns det nån i skåne???? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ungfilm Posted May 25, 2004 Share Posted May 25, 2004 Grattis Opus. Jag är övertygad om att det kommer gå kanon, du får hålla mig uppdaterad på det där, jag är verkligen intresserad av hur det går för er för nästan allt jag sett av er är verkligen, fantastiskt. Ni gjorde en kanon film för 0 kr och nu skall ni göra en film för 22 000 kronor, 22 000 x kanon. Kan inte vänta tills den är klar. :bire Anstalter, spana in http://www.novemberfestivalen.nu/. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opus Posted May 26, 2004 Author Share Posted May 26, 2004 Tack Ungfilm, jag får uppdatera varje gång det går framåt med lite produktionsbilder och spotlocations och sånt :). Nu gäller det bara att finslipa manuset som fan... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ProZ Posted May 29, 2004 Share Posted May 29, 2004 Jag tror att du garanterat kommer få en plats i hollywood sen Opus ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Twizz Posted June 4, 2004 Share Posted June 4, 2004 Ja snyggt filmat och en bra story. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ProZ Posted June 13, 2004 Share Posted June 13, 2004 vad ska denna "storfilm" handla om då? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opus Posted June 13, 2004 Author Share Posted June 13, 2004 Proz, ska lägga upp en WIP sida snart :) kul att du är intresserad iaf :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christopher Posted June 13, 2004 Share Posted June 13, 2004 Opus, vad innebär en WIP sida? Jag är i alla fall också intresserad av att höra lite mer om detta, vad handlar den om sa du? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opus Posted June 13, 2004 Author Share Posted June 13, 2004 Work in progress :) lägger upp en sida nu på filmcafé kan ni läsa där :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterW Posted July 6, 2004 Share Posted July 6, 2004 Otroligt underbart fin och välgjord... verkligen... snacka om att förtjäna stipendiet :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts