Jump to content

Recommended Posts

Posted

hej, jag är väldigt ny på Adobe after effects o jag undrar om man måste ha premiere pro eller va det heter för att kunna använda after effects

Posted
men man kan väl lägga in filmen från kameran via firewire

Nej, inte om du använder AE.

kan man lägga in en skiva som det redan är en film i o redigera den direkt i skivan?

Nej, det går inte att redigera direkt på en skiva, varken CD eller DVD.

Har du skaffat AE för att redigera film på så har du valt lite fel program. Det går att göra det, men det är ungerfär lika smidigt som att använda en långtradare som transportmedel när man skall till ICA och handla helgmaten till familjen.

Posted
ok men jag har ett annat program för redigering.Men va ska man då göra med after effects.svara snälla

Du kan väll kolla i manualen? Varför köper du ett program för tiotusentals kronor som du inte vet vad du ska ha det till?

AE är vad det heter. Afterefects (efterefekter)

Posted
Nej, inte om du använder AE.

Nej, det går inte att redigera direkt på en skiva, varken CD eller DVD.

Har du skaffat AE för att redigera film på så har du valt lite fel program. Det går att göra det, men det är ungerfär lika smidigt som att använda en långtradare som transportmedel när man skall till ICA och handla helgmaten till familjen.

Haha! Så jäkla klockren!

:-D

//Petter

Posted

E A, är ett program för proffs, inget program där du sätter dig ner och trycker på en knapp så sköter det allt åt dig.

Du kan göra exakt vad du vill i AE, (Med viss modifikation) bara du vet hur man gör.

Posted
after effects va ju jättesämst ju det gick inte att göra nånting dåligt

Om det inte gick att göra någonting dåligt måste ju allt du gjort i AE vara motsatsen - dvs bra...

/M

Posted

Kan du inte hålla dig i någon av din 10 AE trådar du startat dom senaste dagarna(eller dom tidgare 500 av andra användare) ser jag en ny H.S AE tråd igen så ringer jag ADOBEs-dörrknackar-licens-kollar-service-avdelning. Bäst du har kvittot till hands då. Om jag i framtiden vill söka efter info om AE på woodoo vill jag inte få upp tusen jävla spaminlägg uppdelat på lika många trådar . Amen.

MVH

Hobby-Forum-polisen:h

Posted
Kan du inte hålla dig i någon av din 100 AE trådar du startat dom senaste dagarna(eller dom tidgare 500 av andrqa användare) ser jag en ny H.S AE tråd igen så ringer jag ADOBEs-dörrknackar-licens-kollar-service-avdelning. Bäst du har kvittot till hands då. Om jag i framtiden vill söka efter info om AE på woodoovill jag inte få upp tusen spaminlägg. Amen.

MVH

Hobby-Forum-polisen:h

QFT ^^

Posted

Det finns ett fackuttryck man hör rätt ofta. "Skit bakom spakarna".

Nej allvarligt. Det är nog en god idé att lära sig ett programs grundläggande funktioner innan man avfärdar det som dåligt. Ingen har någonsin påstått att AE är jättelätt att lära sig och att man börjar prestera världsklassresultat efter en kvart.

Posted

Ja har petat i detta program sen det kom ut för några år sen. Ren hobby, oftast natttid. Man blir aldrig fulländad i AE. Enligt person som visat AE på en seminarium för länge sen, genom Dallas-film, uppgav han att det inte finns många som kan AE fullt ut. Munthe-du har ju visat upp någonting nyligen? Har du lite mer info?

/nils

Posted
after effects va ju jättesämst ju

Ursäkta?!?!! Du har då verkligen inte satt dig vid programet med rätt inställning eller vetenskap av vad du skulle vänta dig. Som sagt, det finns inte alls en "tryck-här-så-blir-allt-jättebra" knapp.

Posted
after effects va ju jättesämst ju det gick inte att göra nånting dåligt

ja men om man inte kan nåt om ae så är det dåligt. och du team fagott jag laddade ner testverisionen så det så du kan inte göra nåt åt det.