KF.ent Postad 6 april 2007 Postad 6 april 2007 Vi Älgar (2,52 min) En kort montagefilm, inte lika lika finputsad eller genomtänkt som min förra ("Ni kan kalla mig för Kröpper") kortfilm för att jag skulle hinna klart med den tills jag la ut min hemsida ( http://www.KatterBordeLysa.se ). aja varsågoda! http://www.katterbordelysa.se/ViAlgar2.52(KatterBordeLysa.se).mov.mov http://img59.imageshack.us/img59/2002/skamontahkjugeskerhetskrr6.jpg http://img364.imageshack.us/img364/5550/skghghamontagesrtkerhetwu3.jpg http://img230.imageshack.us/img230/5175/skamonhjktageskerhetghsqd6.jpg Format: Quicktime (mov) Längd: 2 min, 52 sek Storlek: 36,3 MB Utrustning: Panasonic NVGS11, massa hemmagjorda stativ, Adobe Premiere / After Effects 0 Citera
KF.ent Postad 10 april 2007 Författare Postad 10 april 2007 här blev det tyst... inget intressant? 0 Citera
_nemo_ Postad 10 april 2007 Postad 10 april 2007 Tjo! Känns som samma sak igen. Men är säker på att du skulle passa fint som musikvideo-regissör/redigerare. 0 Citera
jernby film Postad 10 april 2007 Postad 10 april 2007 Men är säker på att du skulle passa fint som musikvideo-regissör/redigerare. Håller med, lite upprepning av vinnarfilmen, men den här gången lite frusna vinterbilder, brrr. /nils 0 Citera
Tomtebo Postad 10 april 2007 Postad 10 april 2007 Visuellt gör ni det jävligt snyggt. Men det är inte direkt "nytt" Gillade dock ert intro :) 0 Citera
KF.ent Postad 11 april 2007 Författare Postad 11 april 2007 intressant att ni tyckte så! :) jag tänkte fortsätta med den stilen på ett ungefär som en sorts fortsättning, en vinter version nästan men ändå så tyckte jag att jag testade andra vinklar och åkningar, det snabba bildspråket ville jag ha kvar, men men det finns alltid nya sätt att tänka på så det var bra med kritik till nästa film! 0 Citera
jernby film Postad 11 april 2007 Postad 11 april 2007 tappa inte bort stilen....du tycks ha en konstnärlig begåvning som inte många har. Den kan du komma långt med. /nils 0 Citera
Wh1spY Postad 12 april 2007 Postad 12 april 2007 Du skulle inte kunna berätta mer om vad för staviv du har till kameran och hur du byggde dem :) Mycket fint resultat blev det iaf :) 0 Citera
Mahogny Productions Postad 13 april 2007 Postad 13 april 2007 Jag älskar verkligen din stil att göra filmer! Riktigt Nice !! ;) 0 Citera
barnholdt Postad 13 april 2007 Postad 13 april 2007 Tjusigt precis som vinnarfilmen, du får oss andra att sitta och fundera över hur gör killen det där..!? 0 Citera
KF.ent Postad 13 april 2007 Författare Postad 13 april 2007 wh1spy: jag andvände mig av 3 stativ sammanlagt, ett vanligt köpt stativ med tre ben, och sen två hemmabygda, det ena är en liknande steadycam stativ med gyro-axel osv (kan skicka bilder osv sen), tog bara med två klipp i filmen som var filmat med det stativet (närbilderna på personen som bär cykeln). Det andra stativet som jag filmade några skatetrick med är en ca 2 m lång pinne som kameran sitter längst upp på och som man drar i en vajer för att kameran ska vinklas ner eller upp. 0 Citera
arvid Postad 13 april 2007 Postad 13 april 2007 Mysko! Vad handlar det hela om? Var är älgarna? Egentligen tänkte jag skriva att detta ser väldigt amatörmässigt ut - men jag håller inne med det. 0 Citera
KF.ent Postad 14 april 2007 Författare Postad 14 april 2007 arvid: Eftersom att det är en montagefilm så är handligen inte relevant(nödvändig), (inte för mig iaf), och hur kan man missa älgarna? Fattar inte riktigt, menar du att det ser amatörmässigt ut eller inte? (Tänkte skriva värd kommentar men jag håller inne med det.) Is2sb: Vad är ......fjantigt....... och vad kommer? 0 Citera
Wh1spY Postad 15 april 2007 Postad 15 april 2007 wh1spy: jag andvände mig av 3 stativ sammanlagt, ett vanligt köpt stativ med tre ben, och sen två hemmabygda, det ena är en liknande steadycam stativ med gyro-axel osv (kan skicka bilder osv sen), tog bara med två klipp i filmen som var filmat med det stativet (närbilderna på personen som bär cykeln). Det andra stativet som jag filmade några skatetrick med är en ca 2 m lång pinne som kameran sitter längst upp på och som man drar i en vajer för att kameran ska vinklas ner eller upp. Okej :) Najs är näm,ligen inne på att bygga mig några stativ själv.. 0 Citera
Mega99 Postad 15 april 2007 Postad 15 april 2007 Det ser inte amatörmässsigt ut.. Inte hela iallafall. Du skulle nog passa till att göra musikvideos eller reklamer. Snygga vinklar och jämna färger. 0 Citera
arvid Postad 15 april 2007 Postad 15 april 2007 Montagefilm! Ok, låt gå för det då! Men jag tycker i alla fall precis som jag vill - och det är ju tyckande ni vill ha! 0 Citera
KF.ent Postad 15 april 2007 Författare Postad 15 april 2007 Ja självklart tycker du som du vill men man kan ju skriva det så man förstår. 0 Citera
Mega99 Postad 15 april 2007 Postad 15 april 2007 Innan du kallar någons film amatörmässig (t.o.m. denna som är mindre amatörmässig än de flesta filmerna här) så lägg upp en av dina egna filmer först. 0 Citera
_nemo_ Postad 15 april 2007 Postad 15 april 2007 Innan du kallar någons film amatörmässig (t.o.m. denna som är mindre amatörmässig än de flesta filmerna här) så lägg upp en av dina egna filmer först. Varför ska man behöva göra det??? 0 Citera
arvid Postad 15 april 2007 Postad 15 april 2007 Amatörmässigt behöver inte betyda att det är dåligt. Inte alls! Bara amatörmässigt! Och det är vad jag tycker! Sedan har vi alla olika referenser till vad vi tycker är bra och dåligt. Och klarar man som konstnär inte av att vissa i ens publik tycker negativt så ska man nog inte heller visa sin alster. 0 Citera
odinlundin Postad 15 april 2007 Postad 15 april 2007 Älskar stilen på dina filmer men som några andra sa innan så skulle det vara roligt med lite nytt, den liknar ju väldigt mycket Kröpper-filmen. Så man får väll hoppas på något nytt i sommar som är lite mer anorlunda. Nu låter det som om jag inte gillade filmen men det gjorde jag, tummen upp! 0 Citera
KF.ent Postad 15 april 2007 Författare Postad 15 april 2007 haha ja jag förstår och jag tar inte amatörmässigt som något direkt negativt men eftersom att det är en amatörfilm så blir den ju amatörmässig, var det något speciellt som du tyckte var extremt amatörmässigt i filmen? (Det är sån kritik som man får ut mest utav). Jag har ju lagt upp filmen så alla ska kunna tycka o tänka precis vad dom vill. Det låter som den är riktigt lik "Ni kan kalla mig för Kröpper", får vänta ett tag och titta på den igen. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.