arvid Postad 16 april 2007 Postad 16 april 2007 Nja, det är kanske svårt att förklara på rätt sätt. Men jag tycker att det liknar väldigt mycket sånt jag själv gjorde förr, på 50-talet (ja, jag hör inte till dom yngre på forumet), med min dubbel8-kamera. Det blev mest bara att "skjuta" bilder åt alla håll utan nån större tanke om vad man höll på med. Och det var väldigt amatörmässigt. Men forsätt filma, rätt vad det är tycker även jag att det är jättebra. 0 Citera
jernby film Postad 16 april 2007 Postad 16 april 2007 Nja, det är kanske svårt att förklara på rätt sätt. Men jag tycker att det liknar väldigt mycket sånt jag själv gjorde förr Film var och är dyrt. Gjorde mina första långfilmer med 8 och 16mm som 12 åring. Film var ju så dyrt att man höll kameran still och filmade olika vinklar. Tackar nya digitala tekniken att det gick konvertera. På 50-60-talet finns ju 8mm kvar, skitfilmer, mängder. Färger på filmkameran blev/är ju bra. Utan nya digitala tekniken skulle filmerna förbli stumfil. Har du fört över dina filmer?Kanske du har något unikt att visa. KF ent har ju intelligent blandat snyggt foto med musik, imponerande :) /nils 0 Citera
Tomtebo Postad 16 april 2007 Postad 16 april 2007 btw är det inspelat i gullspång filmen? är ju inte så långt från Mariestad :P 0 Citera
KF.ent Postad 17 april 2007 Författare Postad 17 april 2007 Arvid: skulle också vilja se nån film som du gjort! det är ju underbart med 8mm! tomtebo: Japp en halvtimme ifrån bara, har haft med många ställen runt och i Gullspång med men inget från Mstad, finns ju inte så många grymma ställen där hehe 0 Citera
Tomtebo Postad 17 april 2007 Postad 17 april 2007 Nej vi har ju inte direkt några bra ställen förutom cirkusparken. Dock har jag hört att det ska byggas en skatepark vid eller i elverket (ungdoms huset) Dock är jag inte säker på ifall de är sant. 0 Citera
arvid Postad 17 april 2007 Postad 17 april 2007 Nej, jag tänker inte lägga ut nåt av det gamla 8mm:s-köret. Som jag nämnde så är DET amatörmässigt om något. Dessutom har jag inte fört över nåt av det till digitalt medium. Ha de' bra och fortsätt filma! 0 Citera
KF.ent Postad 20 april 2007 Författare Postad 20 april 2007 Tomtebo: Najs, får kolla upp det. arvid: okej, (fast amatörmässigt var ju inget negativt) lungt... Inga andra som har åsikter? 0 Citera
arvid Postad 20 april 2007 Postad 20 april 2007 Nej just det! Det är fortfarande inte negativt, bara rörigt att se och ger ingenting. Gäller både ditt och mitt. Ha de' !! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.