Jump to content

Om ett monster

faxe

Recommended Posts

Jag, Adam Stjärnljus (adamstjarnljus här på forumet) och en kille som heter Carl Isacsson har precis gjort klart en kortfilm vid namn "Om ett monster" som vi har jobbat med under sammanlagt 1,5 år som projektarbete i skolan(ett halvår effektivt).

Idag slängde vi ihop en hemsida till filmen. Kika mer på http://www.omettmonster.tk

skall bli kul att se den.

kan inte låta bli att skratta när jag läser beskrivningen bara, låter precis som i varan-tv när regissören berättar om actionversionenrna av astrid lindgren filmer "tja... vad skall man säga.. ronja rövardotter är en actionspäckad film.. inte en död sekund"

när kommer den läggas upp?

jag vet inte varför ni andra kan bli så intresserade att se filmen. Hemsidan säger ingenting tycker jag. Varken beskrivningen eller bilderna heller, förutom att den blir lite blodig.

Jag blir intresserad för jag sett Adam Stjärnljus tidigare verk och de är ju snygga som fan så detta borde hålla samma klass.

Ni kanske också grundar ert intresse på hans tidigare verk eller?

Det står på sidan.. ca 11 minuter. Trailern/Teasern kan beräknas anlända nästa vecka. För övrigt visade vi filmen i skolan idag inför en fullsatt hörsal. Den fick mycket fin respons måste jag säga. Finns lite kommentarer på gästboken på sidan.

Vi vet inte riktigt hur vi ska "publicera" filmen ännu. Vi har idag inget webbutrymme där vi kan lägga upp den. Vi har haft lite funderingar på att sälja en dvd med filmen på för en billig summa (vad en tom dvdskiva kostar), alternativt bränna filmen på en vanlig cd-r-skiva men frågan är om det finns tillräckligt med intresse för något liknande. Men vi vill ju givetvis att så många som helst ska få chans att se den.

"jag vet inte varför ni andra kan bli så intresserade att se filmen"

- lilla farbron.

Håller med dig, själv lägger jag upp en film som är helt klar som är skitgrym och bara två laddar hem den sen blir ni helt överintresserade över en trailer som handlar om ett monster i en garderob.

Ville bara påpeka att jag tycker det är lite konstig...

Anstalter, jo visst är det konstigt. Jag har ingen bra förklaring på det, försöker själv att få folk att kommentera mina filmer och det är inte lätt.

Kanske är det så att många har vart inne på din tråd och sett filmen men de har inget att tilllägga. De håller med om vad de andra skrivit. Sen gör ju titeln mycket. T.ex. "Star Wars", har man sett många fanfilmer av, både bra och dåliga.

Jag själv brukar titta på alla filmerna som läggs in i kolla min film forumet såvida det inte tar "år" att ladda. Jag har sett din film, men jag tyckte inte det var mycket att tillägga. Ni var duktiga på 3d. Men stativ kanske ni borde använda i fortsättningen. Fotot var ju inte direkt bäst. Jaja nu skall vi inte gå in på fel sak i fel tråd. Det finns inte riktigt någon logisk förklaring till vad folk intresserar sig mer för...

Faxe. Det finns någorlunda bra webbhotell för ungefär 400 kr.. Kanske är det ett alternativ...

Bra svar ungfilm, låter vetigt. Kollar själv inte speciellt mycket på filmer folk laddar upp men det beror mest på mitt 56 k modem.

(Vi hade stativ men vi ville ha mycket rörliga bilder för att få lite mer känsla i filmen men en steadycam hade inte varit helt fel...)

Kanske för att vi har en sån häftig hemsida? :)

Webhotell är något vi funderar på att införskaffa, nån som har något tips?

Och vad är det för fel på en film som handlar om ett monster i en garderob? Tycker det är en asbra idé till en komedi. :)

webbhotell?

Jag har ett konto hos B-One på 250 MB. Dock så är inte jag klar med min film och desvärre så är alla 250 MB fria. Om 250 MB räcker och du är intresserad så kan jag lägga upp den. Skriv ett mejl!

Det vore asgutt! Lite svårt att mejla dig bara när du inte skriver din e-mailadress :)

Vi kommer komprimera filmen och så vidare nästa vecka.

Hör gärna av dig till danfaxe@hotmail.com så kan vi snacka mer.

• 3 weeks later...
  • 5 weeks later...