Gå till innehåll

Kusamanov (03:33)


Rabies

Recommended Posts

Tack alla.

 

Taste FX: Jag la på det i Fusion men det finns i AE också, borde finnas i Premiere med under typ blur, unsharpen mask eller nåt sånt. Använder bara premiere till att klippa så brukar inte använda effekterna där

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag är verkligen imponerad, underbara bilder, bra skådespel och grymma effekter.

Jag gillar hur ni inte förklarar något vilket gör att tittaren själv måste spekulera vad det är som hänt/händer.

 

Du har nog en ljus framtid inom branchen.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Mäkta imponerad, 5 av 5 stjärnor om man jämnför på amatörnivå. men det är så nära proffesionell nivå man kan komma. Dock så är storyn lite tunn, och skådespeleriet inte i världsklass (fast skulle aldrig äns gjort det lika bra själv, så jag ska nog inte klaga på skådespeleriet) fast då jämnför jag givetvis med proffesionella filmer.

Denna Film är ju en Amatör film, och den är så jävla bra för att vara en amatör film så man måste vara en perfektionist som anstränger sig för att leta efter fel.

Jag säger det igen, 5 av 5 stjärnor.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag missade denna när du la upp den men såg den nyligen. Kul att du skriver om hur den är gjord. Den är grymt snygg. Det är ett bra knep med att lägga på små panoreringar och zoomar. Även fejkat kort skärpedjup funkar bra. Sen tror jag att man vinner mycket på att bygga upp en miljö som du har gjort istället för att bara filma hemma i någons lägenhet.

 

Sen tycker jag att "storyn" är helt okej. Den är ju lite "tunn" som andra har påpekat, men filmen fyller väl sitt syfte att bygga upp en stämning. Jag tycker definitivt att du ska skicka den till festivaler.

Länk till kommentar
Share on other sites

Funderade på två effekter som jag tyckte va väldigt fina. Dels så var det loggan i början. När particelregnet går över till att vara ut fokus får du en väldigt fin oskärpa på dem, väldigt lik oskärpa på riktiga objektiv. Att de är 6 kantiga och lagom transparanta. Har du gjort nått speciellt med oskärpan eller är det Fusion som gör jobbet? Sedan eftertexterna med. Eftersom du beskrivit hela resten av filmen kan det va kul o veta hur du gjorde den fina animeringen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack alla för era åsikter, värmer att höra:)

 

Danell: Skärpan i början är defocus i Fusion som är sjukt snygg men kräver sjukt mycket kapacitet, jag är itne helt hundra men tror att det finns nåt liknande i AE. Man kan ställa in hur många hörn man vill ha på stjärnan men jag älskar den sexkantiga så kör oftast med den.

Eftertexterna skrev jag på den skrivmaskinen som e med i filmen och sen skvätte jag lite bläck på pappret och knycklade lite och så, sen fotade och körde en 3d-kamera i fusion och en mask ovanpå det bar asom e ljuskällan om man säger, krävde också en del kapacitet så slarvade lite med ease in och ease out och så. Hatar när saker inte sker i realtid!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Det här är ett mycket bra exempel på berättarteknik tycker jag! Inte så mycket till budskap men oerhört bra kvalite, redigering osv. Man ser att du verkligen satsat på att få ihop en sådan film på bara 3 minuter! Med såna satsningar lär du nå långt i livet som regissör/producent. Om du haft några planer för sånt.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Min slutsats är: Du är en oerhört skicklig regissör, fotograf och dessutom väldigt skicklig i post-produktion. Filmen är i stort sett visuellt perfekt. Om man ska döma av den här filmen, så är du dock inte en lika duktig manusförfattare. Historien är tunn som det har tjatats om tidigare, och jag håller även med Munthe om att jag inte ser någon personlig stil i historieberättandet.

 

Du har utvecklat ditt visuella kunnande till max, jag föreslår att du fokuserar på att öva upp din författartalang alternativt regisserar någon annans manus. Om du gör det så kommer du att vara oslagbar.

 

Mest är jag nog bitter för att jag själv alltid skiter fullständigt i tekniken och det visuella och enbart bryr mig om originalitet och manus.=)

 

Keep 'em comin'! Jag vill se mer!

 

peace

Länk till kommentar
Share on other sites

Besvikelsen var stor, inte för att det på något vis skulle vara dåligt. Snarare tvärt om, detta ser "pro" ut och jag vill se mera, känna mera och förvånas mera, men allt tog slut så fort. Förväntningarna blir nog helt andra än de brukar vara när det dyker upp en film som din. Prova posta den på DVXuser med, tror du kommer kunna få ytterligare konstruktiva kommentarer där.

 

Kämpa på det här är början till något bra och helt säkert inspirations vitaminer för många här på forumet.

 

Hatten av för din lilla "första" film.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...

Jävligt bra jobbat.

Du lär komma långt.

 

+ Bild, Ljud, Efekter, Dramatologí, Skådespeleri, Set

- Lite för mycket Kamera Shake och Gramofonbild (Om jag ser ett till gramofon klipp på film eller musikvideo kommer jag få samma utbrott som killen i din film)

 

OBS. mina minus är bara personlig smak. inget minus egentligen.

 

En grej jag hade gjort är att lägga till ett slomo klipp på tabletterna när de flyger mot kameran. Vet att man inte bruka bryta mot 180 graders regeln men skulle funka om allt va i oskärpa, så kommer burkarna in i skärpa o försvinner lika snabbt.

Kanske nått man ska göra i Maya eller annat 3D program.Du behöver inte filma om nått. bara spegelvända det horizontellt och köra nån bra boké eller lensblur plugin.

 

Hur som helst. Grymt bra. Hitta nått grymt manus eller skriv det själv o gör en långfilm. Vi ser att du klarar allt annat. Hitta en bra story så kan det bli hur stort som helst

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack tack! Jag har en del bättre manus som ligger och vilar just nu. Den här filmen va som jag tidigare sagt mest ett expriment för att se vad jag klarar av att göra och vad jag måste förbättra, manuset va inte det viktigaste.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ok. gjorde några sekunder bara. Har med Före & Efter för jämförelse

Förlorade mycket kvalitet med formateringar hit o dit och blev lite för mycket flimmer annars blev det ganska nice. Kul att göra sånt. bra material att jobba med men ändå ingen press, inga kunder att impa heheh.

http://www.zyx-graphics.se/kusamanov_ZYX.mov

53 sek

47 MB

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 2 månader senare...
Gjorde 58 mappar och la in varje klipp för hand(det måste finnas ett smidigare sätt att göra detta)
Jag skulle ha renderat varje klipp för sig till separata tiff-sekvenser direkt ur Premiere. Det är fortfarande tidsödande, men enklare än att sitta och leta upp alla klippen bland alla tiff-bilder om du har renderat hela filmen på en gång.

 

Jag har sett filmen tidigare, men jag är på väg att ladda hem den igen så att du kan få lite ordentlig kritik av mig också. 14% and counting... Vad jag minns av den så håller jag nog med de flesta som har talat redan.

 

EDIT: Rysligt bra. Snyggt foto, välgjorda effekter, kreativ ljudläggning, övertygande scenografi och skådespel. Jag kan hålla med andra om att storyn är tunn, men du har hellre framkallat en känsla än en story. Man får en känsla av surrealistism och att vara instängd i sig själv. Bra jobbat!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...