DanneMan Postad 9 mars 2007 Postad 9 mars 2007 hej jag använder Ppro7.0 och jag tycker inte att mina slowmotion scener blir lite hackiga. använder ingen extrem kamera direkt Canon Mv 700i Vad har ni för tips! Använder ni andra program som får det att flyta bättre eller hur gör ni? har även aftereffects! 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 10 mars 2007 Postad 10 mars 2007 hej jag använder Ppro7.0 och jag tycker inte att mina slowmotion scener blir lite hackiga. använder ingen extrem kamera direkt Canon Mv 700i Varför vill du att dom ska vara hackiga? :OO Vilken version av after effects är de? 0 Citera
Mega99 Postad 10 mars 2007 Postad 10 mars 2007 Läs hans inlägg igen, men denna gången titta lite närmare. Jag hade för mig att det fanns nåt program som la in en morph frame mellan varje fram i filmen så den inte blev lika hackig. 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 10 mars 2007 Postad 10 mars 2007 Läs hans inlägg igen, men denna gången titta lite närmare. Jag hade för mig att det fanns nåt program som la in en morph frame mellan varje fram i filmen så den inte blev lika hackig. Varför ska jag läsa igen? Om du menar att han redan skrivit vilken version han har, så är de nog du som får titta lite närmare. 0 Citera
DanneMan Postad 10 mars 2007 Författare Postad 10 mars 2007 ok förtydligar det dåra! jag tycker det blir hakigt när jag kör slowmotion i ppro vill att det ska var mindre hakigt! Mega har fattat det rätt! 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 10 mars 2007 Postad 10 mars 2007 Jo, jag fattade vad du menade, var lite ironisk bara (därav smileyn) Men de var därför jag frågade vilken version av After effects du körde, för i 7:an kan man köra timewarp med pixel motion (ungefär som twixtor) vilket gör att det blir som en morph mellan orginalframesen. 0 Citera
Max_H Postad 10 mars 2007 Postad 10 mars 2007 Då är det Twixtor som gäller. Alt. skaffa After Effects 7.0 vilket i dagsläget möjligen kan vara ostrategiskt. /Max 0 Citera
MrPetter Postad 13 mars 2007 Postad 13 mars 2007 Max, varför är det lite ostrategiskt att köpa AE7? *nyfiken* Har kört skolans licenser på PP, AE, FCP / Motion och står i valet och kvalet vad jag själv ska köpa / köra på framöver. //Petter 0 Citera
peterfilm.se Postad 13 mars 2007 Postad 13 mars 2007 Max, varför är det lite ostrategiskt att köpa AE7? *nyfiken* Har kört skolans licenser på PP, AE, FCP / Motion och står i valet och kvalet vad jag själv ska köpa / köra på framöver. //Petter Tror han menar att Productionstudio och då även innehållande program kommer med nyreleaser under sommaren? /inte Max H 0 Citera
ChrisSFP Postad 13 mars 2007 Postad 13 mars 2007 AE är sjukt bra på slowmotion, använd timewarp verktyget =) Premiere är inge vidare på slowmotion. Bäst resultat genom att filma interlaced i typ 50i eller 100i sedan göra det till 25p i post och sedan köra timewarp.. se min teaser, finns under "Se min film / Frienemies - Snowboard" , där är jag nere på 2% av hastigheten på en del grejjer.. Å där är det inte ens planerat vid inspelningen att det ska vara "ultra" slow men resultatet är ändå helt ok. Gjorde det dock i FCP 5.1 som stöder timewarp samt lite andra filer för att jämna tilllite extra. 0 Citera
Norbert Postad 14 mars 2007 Postad 14 mars 2007 Finns det inget sätt att konvertera 50i till 50p i Premiere utan att behöva exportera sina slow motion klipp till okomprimerad AVI med lower field first och sedan ta in dem tillbaks? 0 Citera
Max_H Postad 14 mars 2007 Postad 14 mars 2007 Max, varför är det lite ostrategiskt att köpa AE7? *nyfiken* Har kört skolans licenser på PP, AE, FCP / Motion och står i valet och kvalet vad jag själv ska köpa / köra på framöver. //Petter Svaret på det kommer den 27: e Mars. ;) /Max 0 Citera
Fat Tony Postad 14 mars 2007 Postad 14 mars 2007 det bäsa slowmotion program jag har sett är Final cut pro gör att 20fps ser ut som 30fps 0 Citera
ekan91 Postad 14 mars 2007 Postad 14 mars 2007 Du kan ju prova adobe programmen de brukar funka att både slöa ner och speeda upp! 0 Citera
Max_H Postad 14 mars 2007 Postad 14 mars 2007 Finns det inget sätt att konvertera 50i till 50p i Premiere utan att behöva exportera sina slow motion klipp till okomprimerad AVI med lower field first och sedan ta in dem tillbaks? Du vill alltså göra 50% slowmo med progressive frames? I så fall är det: 1. Re:Vision Fields Kit och Re:Vision Twixtor om du vill ha riktigt bra resultat. 2. Annars går det ju med bara Deinterlace och Slowmo men det blir väl "sådär". 3. AE med Timewarp som blir riktigt bra. 4. Vänta ett tag... /Max 0 Citera
Norbert Postad 15 mars 2007 Postad 15 mars 2007 Aha, då behövs bara FieldsKit om jag nöjer mig med 50% speed alltså. Då är det mycket billigare att halvera farten på klippet och exportera med lower field first och ta in det tillbaks. :) Jag tycker att det ger tillfredsställande resultat. Twixtor verkar ju vara helskoj i alla fall. Man ska alltså kunna maska ut delar av bilden och ge dem olika fart? Det är alltså så de har gjort i musikvideon på deras hemsida? Jag testade precis FieldsKit i kombination med Twixtor och satte speeden till 20%. WOW! Även om jag fick några artefakter vid vissa rörelser så är jag fortfarande grymt imponerad. Det flyter på så snyggt! 0 Citera
MrPetter Postad 18 mars 2007 Postad 18 mars 2007 Svaret på det kommer den 27: e Mars. ;) /Max Max, du skräms! Vad vet du som jag inte vet? Dags att börja bygga skyddsrum och hamstra flytande tvål? Was ist up? :-P //P. 0 Citera
Max_H Postad 19 mars 2007 Postad 19 mars 2007 If I told you... kein arbeit tomorrow... ;). Klipper/compar en ny reklamfilm just nu, men inte med PPro2.0/AE7.0 - så mycket kan jag säga. /Max 0 Citera
Max_H Postad 29 mars 2007 Postad 29 mars 2007 Premiere Pro CS3 har två varianter av variabel slow motion: Time Remapping och TimeWarp. Timeremapping är lättanvänd och ganska bra i kvalitet, men inte lika bra som TimeWarp (eller Twixtor) men klart mer "logisk". Den går dock inte att copy/paste:a till AE. TimeWarp finns i både AE och PPro CS3 och är svårare att använda men ger bättre resultat vid "svåra" klipp eftersom den kan använda olika masker för att "tala om" vart pixlar är på väg. /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.