Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

hej jag använder Ppro7.0 och jag tycker inte att mina slowmotion scener blir lite hackiga.

använder ingen extrem kamera direkt Canon Mv 700i

Vad har ni för tips!

Använder ni andra program som får det att flyta bättre eller hur gör ni?

har även aftereffects!

Postad
hej jag använder Ppro7.0 och jag tycker inte att mina slowmotion scener blir lite hackiga.

använder ingen extrem kamera direkt Canon Mv 700i

Varför vill du att dom ska vara hackiga? :OO

Vilken version av after effects är de?

Postad

Läs hans inlägg igen, men denna gången titta lite närmare.

Jag hade för mig att det fanns nåt program som la in en morph frame mellan varje fram i filmen så den inte blev lika hackig.

Postad
Läs hans inlägg igen, men denna gången titta lite närmare.

Jag hade för mig att det fanns nåt program som la in en morph frame mellan varje fram i filmen så den inte blev lika hackig.

Varför ska jag läsa igen? Om du menar att han redan skrivit vilken version han har, så är de nog du som får titta lite närmare.

Postad

Jo, jag fattade vad du menade, var lite ironisk bara (därav smileyn)

Men de var därför jag frågade vilken version av After effects du körde, för i 7:an kan man köra timewarp med pixel motion (ungefär som twixtor) vilket gör att det blir som en morph mellan orginalframesen.

Postad

Max, varför är det lite ostrategiskt att köpa AE7?

*nyfiken*

Har kört skolans licenser på PP, AE, FCP / Motion och står i valet och kvalet vad jag själv ska köpa / köra på framöver.

//Petter

Postad

*nyfiken*

Har kört skolans licenser på PP, AE, FCP / Motion och står i valet och kvalet vad jag själv ska köpa / köra på framöver.

//Petter

Tror han menar att Productionstudio och då även innehållande program kommer med nyreleaser under sommaren?

/inte Max H

Postad

AE är sjukt bra på slowmotion, använd timewarp verktyget =)

Premiere är inge vidare på slowmotion.

Bäst resultat genom att filma interlaced i typ 50i eller 100i sedan göra det till 25p i post och sedan köra timewarp.. se min teaser, finns under "Se min film / Frienemies - Snowboard" , där är jag nere på 2% av hastigheten på en del grejjer.. Å där är det inte ens planerat vid inspelningen att det ska vara "ultra" slow men resultatet är ändå helt ok. Gjorde det dock i FCP 5.1 som stöder timewarp samt lite andra filer för att jämna tilllite extra.

Postad

Finns det inget sätt att konvertera 50i till 50p i Premiere utan att behöva exportera sina slow motion klipp till okomprimerad AVI med lower field first och sedan ta in dem tillbaks?

Postad

*nyfiken*

//Petter

Svaret på det kommer den 27: e Mars. ;)

/Max

Postad
Finns det inget sätt att konvertera 50i till 50p i Premiere utan att behöva exportera sina slow motion klipp till okomprimerad AVI med lower field first och sedan ta in dem tillbaks?

Du vill alltså göra 50% slowmo med progressive frames? I så fall är det:

1. Re:Vision Fields Kit och Re:Vision Twixtor om du vill ha riktigt bra resultat.

2. Annars går det ju med bara Deinterlace och Slowmo men det blir väl "sådär".

3. AE med Timewarp som blir riktigt bra.

4. Vänta ett tag...

/Max

Postad

Aha, då behövs bara FieldsKit om jag nöjer mig med 50% speed alltså. Då är det mycket billigare att halvera farten på klippet och exportera med lower field first och ta in det tillbaks. :) Jag tycker att det ger tillfredsställande resultat.

Twixtor verkar ju vara helskoj i alla fall. Man ska alltså kunna maska ut delar av bilden och ge dem olika fart? Det är alltså så de har gjort i musikvideon på deras hemsida? Jag testade precis FieldsKit i kombination med Twixtor och satte speeden till 20%. WOW! Även om jag fick några artefakter vid vissa rörelser så är jag fortfarande grymt imponerad. Det flyter på så snyggt!

Postad
Svaret på det kommer den 27: e Mars. ;)

/Max

Max, du skräms! Vad vet du som jag inte vet? Dags att börja bygga skyddsrum och hamstra flytande tvål? Was ist up?

:-P

//P.

Postad

If I told you... kein arbeit tomorrow... ;). Klipper/compar en ny reklamfilm just nu, men inte med PPro2.0/AE7.0 - så mycket kan jag säga.

/Max

• 2 veckor senare...
Postad

Premiere Pro CS3 har två varianter av variabel slow motion:

Time Remapping och TimeWarp.

Timeremapping är lättanvänd och ganska bra i kvalitet, men inte lika bra som TimeWarp (eller Twixtor) men klart mer "logisk". Den går dock inte att copy/paste:a till AE.

TimeWarp finns i både AE och PPro CS3 och är svårare att använda men ger bättre resultat vid "svåra" klipp eftersom den kan använda olika masker för att "tala om" vart pixlar är på väg.

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...