Tomtebo Postad 8 april 2007 Postad 8 april 2007 Barry på dvxuser har testat vidare och konstaterat att om man skulle haft inbyggda lysdioder i exempelvis linslocket som skickar ut exakt önskad lumens så kan man ställa kameran i Tv, välja önskad slutartid och sedan trycka in EXP-knappen och exponera efter ljuset i linslocket och låsa exponeringen där innan man tar av linslocket. Målet med detta är att få ett så stort omfång som möjligt när man sedan väljer att ställa exponeringen med EXP-knappen. Omfånget man kan ställa exponeringen inom beror nämligen på hur ljust/mörkt det är när man låser exponeringen. Barry förklarar bättre i 7e inlägget uppifrån här: http://www.dvxuser.com/V6/showthread.php?t=92431&page=7 Väldigt nyttig info det där. Nu börjar man fatta lite vad folk snackar om. 0 Citera
Norbert Postad 9 april 2007 Postad 9 april 2007 Om en kamera har progressiva slutare så blir de väl inga sånna där streck i filmen? Jag stör mig på att Hv 20 inte har progressiv slutare. Men har sony hdr hc7 en äckta progressiv slutare?Var ser man om en kamera har progressiv slutare eller ej? Jag vet inget om slutaren, men jag vet att bildsensorn kan avläsas progressivt på HV20 (ja, det är äkta 25p, inget fejk) och det innebär att du slipper "ränder" i bilden när du visar filmen på en progressiv bildskärm (med andra ord en datorskärm). 0 Citera
Norbert Postad 9 april 2007 Postad 9 april 2007 Nu är det dags: http://www.hv20.com Kolla under Modifications, där finns en tråd om HV20 med SGpro. Litet videoklipp och bilder på setupen finns. :) 0 Citera
Tomtebo Postad 9 april 2007 Postad 9 april 2007 Najs! Nu är man reggad där också. Ska bli intressant när den kommer till Sverige. Kameran alltså.. 0 Citera
clonad Postad 9 april 2007 Postad 9 april 2007 Om den nu kommer till Sverige överhuvudtaget. ;D Vill ju ha den snart. Gött Misco har gått ner i pris nu får man kameran för 9456kr :D WEE (genom csn-kortet) 0 Citera
Tomtebo Postad 9 april 2007 Postad 9 april 2007 Den kommer. Man måste ha tålamod. Gött att man har reggat sitt csn kort :D under 10k är rätt bra enligt mig ^^ 0 Citera
Norbert Postad 9 april 2007 Postad 9 april 2007 Wow, synd att man inte pluggar. Då hade man fått pengar över (ironiskt) till lite tillbehör. 0 Citera
Tomtebo Postad 10 april 2007 Postad 10 april 2007 Känner du ingen som pluggar då? som du kan låta den personen köpa kameran åt dig med sitt Csn kort? skulle jag försökt iallafall :) 0 Citera
Norbert Postad 11 april 2007 Postad 11 april 2007 Där sa du nåt. Hur vet man vilka butiker som ger studentrabatt föresten? 0 Citera
clonad Postad 11 april 2007 Postad 11 april 2007 Gå in på csn's hemsida http://www.csn-kortet.se här finns andra bra erbjudanden att ta del av som student. 0 Citera
Norbert Postad 11 april 2007 Postad 11 april 2007 Ah, danke. Det verkar som man får vänta på att Misco får in den då. 0 Citera
clonad Postad 11 april 2007 Postad 11 april 2007 Jag har haft mail kontakt med dem de senaste dagarna. Såhär sa dem... Kameran kommer att finnas tillgänglig för beställning tidigast i mitten av maj hos våra leverantörer. Det går bra att teckna en försäkring på produkten. Hur mycket kommer en försäkring av hv20 gå på? Försäkringsbeloppet är 9% av varans värde + 175,-. Totalpris på misco för hv20 + försäkring med csn-kort: 10852kr i nuläget. 0 Citera
Tomtebo Postad 12 april 2007 Postad 12 april 2007 Tack för den informationen clonad. Ett mycket rimligt pris för en fattig student som jag :) 0 Citera
clonad Postad 16 april 2007 Postad 16 april 2007 Grabbar vad säger vi om brevis klippena då? Jag tycker dennis klipp har gjort mig ett fan till deras billiga produkter. Man kan ju få en rätt sjysst 35adapter med stepringar för ca 200$. Om man sen köper billiga linser på tradera så har man ju en kamera som man kan leka med eller vad tror ni? 0 Citera
Tomtebo Postad 16 april 2007 Postad 16 april 2007 Sett brevis klippen. Om du menar den när man ser ungarna leka vid isen. Så jävla snygg klipp så jag nästan dog av hjärtattack.. vad menar du med billigt? Brevis adaptern är väl inte billig? eller vad menar du. 0 Citera
Norbert Postad 16 april 2007 Postad 16 april 2007 Ungarna leker vid isen? Har jag missat nåt? 0 Citera
Tomtebo Postad 17 april 2007 Postad 17 april 2007 http://www.cinevate.com/phpBB2/viewtopic.php?t=559 Här har du klippet ;) 0 Citera
Norbert Postad 17 april 2007 Postad 17 april 2007 Tackar, den var riktigt skarp, nästan SGpro-skarp. Det såg dock ut som den led av lite vinjettering i början. 0 Citera
Highdv Postad 17 april 2007 Postad 17 april 2007 Enligt canon så kommer hv20 ut inom kort ! Nästa eller kanske denna vecka skall det finnas kameror som täcker beställning.vissa "butiker" har nu långa beställningsköer.allt enligt canon .kl 15,20 tisdag 17 april 0 Citera
clonad Postad 17 april 2007 Postad 17 april 2007 Jag tycker en adapter för 2700sek inkl moms är billigt. Då är inte en räls inräknad i priset men man kanske kan göra någon enklare varliant då man vill ha kameran med adapter på ett stativ. Dennis som äger cinevate tycker att man kan hålla kameran och adapter med två händer i och med att adapter väger nästan lika mycket som kameran. Annars skulle det ju finnas risk till att adapter tar sönder fronten. Sen att hitta passande linser till kameran borde inte alls vara särskillt svårt. Kollade på tradera igår och hittade en handfull linser för ungefär 600sek tillsammans. Vad får man då för 2700sek inkl frakt och moms? 43-72 step up ring set Brevis35 Diffuser - CINEFUSE 1 Nikon Lens Mount Kan hända att jag har missat något vesäntligt. Då är det bara att rätta mig. 0 Citera
clonad Postad 17 april 2007 Postad 17 april 2007 Enligt canon så kommer hv20 ut inom kort ! Nästa eller kanske denna vecka skall det finnas kameror som täcker beställning.vissa "butiker" har nu långa beställningsköer.allt enligt canon .kl 15,20 tisdag 17 april Komplett är ju ett stort företag som inte brukar ha fel med sina leveransdatum och det är ju nästa torsdag de får in sina kameror som i sin tur kommer kosta skjortan. Tänkte kolla med misco om de har fått in många beställningar ännu. Om inte så kanske man ska skicka efter en beställning redan nu. :/ 0 Citera
Norbert Postad 17 april 2007 Postad 17 april 2007 Jag tycker en adapter för 2700sek inkl moms är billigt.Var hittar du adaptern så billigt? Vad jag kan se så kostar adapter med laddare och Cinefuse 1 hela $806.17. Kan det hända att du har räknat på priset för bara diffuser Cinefuse 1? I så fall är inte SGpro alls mycket dyrare med tanke på att man får rails med på köpet där också för någonstans mellan $800-900. EDIT: Usch ja, HV20 var onödigt dyr på Komplett faktiskt. Jag hoppas på Scandinavianphoto. 0 Citera
Tomtebo Postad 17 april 2007 Postad 17 april 2007 Jag undrar också ifall du har räknat rätt. 2700kr verkar vara jävligt billigt :) Komplett skulle jag aldrig köpa på. De är ju svin dyra. Jag kollar förtillfälle på http://www.prisjakt.nu Där ser man massor av olika affärer som kommer sälja canon hv20 och deras pris. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=153760 Just nu ligger den på 9435kr (dock vet jag inte med frakten) Den andra butiken som hv20 är billigaste är fotokungen och med frakt från den butiken blir priset 10.090kr. 0 Citera
clonad Postad 17 april 2007 Postad 17 april 2007 Självklart har jag räknat fel. ;D Det var ju för bra för att vara sant. Om man bara skulle köpt stegring och diffuser hur skulle det då sett ut? Missar man själva motorn då eller vad? 0 Citera
Tomtebo Postad 17 april 2007 Postad 17 april 2007 Haha, Jag tänkte väl det :D Har någon beställt Hv20 än? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.