carbe Postad 21 februari 2007 Postad 21 februari 2007 Är det någon här som kollar på Melodifestivalen i år, eller tycker ni att det är "skit" som alla andra? Hehe, jag kollar i alla fall på det och tycker att det är ganska bra. Om någon har någon annan åsikt, så skriv den här! /Carbe P.S. Skriver ni ingen så har ni ingen annan åsikt och tycker att det är bra. ;) 0 Citera
Java ex Machina Postad 21 februari 2007 Postad 21 februari 2007 P.S. Skriver ni ingen så har ni ingen annan åsikt och tycker att det är bra. ;) skit är det väl uppenbarligen inte eftersom det är så populärt, men jag kollar aldrig själv på det. Har väldigt svårt för sån "munter" populärmusik som man hittar i schlagerfestivalen, så ska det låta och allsång på skansen. 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 21 februari 2007 Postad 21 februari 2007 Schlagermusik är multiproducerad skit, precis som nästan alla annan musik som görs idag. Text skrivs av nån inflytelserik nolla och sen görs musiken i dator eller snos från någon annanstans. Allt låter verkligen likadant. Tittade lite förra programmet efter rykten om nakenchock, men så blev det ju tydligen inte. :( Hjärndött OTS OTS OTS, till helt omotiverad ljusshow, försök till förförisk sång som mynnar ut i en wailande orgy. Skit. Tack för mig. 0 Citera
Christian van Caine Postad 21 februari 2007 Postad 21 februari 2007 Hell no, jag får allergiska utslag av Melodifestivalen... Att man inte skriver här kan lika gärna bero på att man inte tycker frågan är värd ett svar. Fick för övrigt en idé till ett banbrytande botemedel mot viterkräksjukan! Om man slutade sända Melodifestivalen vaenda %#¤%&%¤% vinter, så skulle den upphöra helt! Drog min idé för en doktor, men den kvacksalvaren påstog att det berodde på ett virus...men jag vet bättre! Muahaha :-) 0 Citera
Java ex Machina Postad 21 februari 2007 Postad 21 februari 2007 Fick för övrigt en idé till ett banbrytande botemedel mot viterkräksjukan! Om man slutade sända Melodifestivalen vaenda %#¤%&%¤% vinter, så skulle den upphöra helt! Vet du, jag kollar aldrig nånsin på Melodifestivalen, och jag har aldrig haft vinterkräksjuka. 0 Citera
carbe Postad 21 februari 2007 Författare Postad 21 februari 2007 Jaha, eh... så dåligt är det väl ändå inte?! Schlager-musik är ju det bästa som finns! Ta t.ex Carolas "Fångad av en stormvind", sådan musik SKALL man höra på istället för typ "Bä bä vita lamm" eller något! ;):D 0 Citera
Film smurfen Postad 22 februari 2007 Postad 22 februari 2007 Men ingen bestämmer ju egentligen vad folk skall lyssna på, så det är ingen regel att folk skall lyssna på Carola. :D 0 Citera
carbe Postad 22 februari 2007 Författare Postad 22 februari 2007 Men ingen bestämmer ju egentligen vad folk skall lyssna på, så det är ingen regel att folk skall lyssna på Carola. :D Eh... Det där var ett skämt! ;) 0 Citera
Alefrini Postad 22 februari 2007 Postad 22 februari 2007 Jag gillar inte heller melodifestivalen. Jag håller med om att allt låter lika och att det känns lite...stelt helt enkelt. Det är så överdrivet, det pratas om den överallt, TV, radio, tidningar....och mäst pratar man om deras kläder och annat. Men en anledning till att jag inte gillar att se på den är att det helt enkelt inte är min musiksmak. Men som sagt är smaken som baken och alla har rätt att gilla vad de gillar 0 Citera
Headman Postad 22 februari 2007 Postad 22 februari 2007 hatar melodifestivalen men förra året var det kul med Lordi, är ett hård rocks fan och gillar all typ ut av hård rock, och i år vinner nog The Ark, fast det är den ända låten jag har hört så jag kan nog int säga så mkt. men melodifestivalen e inge för mig, rock musiken saknas. //Johannes 0 Citera
00Bengtsson Postad 22 februari 2007 Postad 22 februari 2007 den tiden då Roger Pontare vann, det var tider det! ;) 0 Citera
carbe Postad 22 februari 2007 Författare Postad 22 februari 2007 hatar melodifestivalen men förra året var det kul med Lordi, är ett hård rocks fan och gillar all typ ut av hård rock, och i år vinner nog The Ark, fast det är den ända låten jag har hört så jag kan nog int säga så mkt. men melodifestivalen e inge för mig, rock musiken saknas. //Johannes The Ark vinner nog INTE i år... 0 Citera
jmalmsten Postad 22 februari 2007 Postad 22 februari 2007 hmmm... jag slutade titta när dom gjorde en tv-serie/dokusåpa av spektaklet... det gick ju an när det bara var en kväll... nu tar det ju längre tid än en säsong av 24... men 24 är ju istället oftast mer spännande;) 0 Citera
Disco Volante Postad 22 februari 2007 Postad 22 februari 2007 Jag kollar ibland. Håller med om att de flesta låtar är snabbproducerat trams som låter exakt lika allting. Vissa låtar är dock bra/okej. Ska o se deltävlingen i Gävle på lördag, förra året såg jag i Leksand ;) Andreas Johnson o Uggla kommer gå vidare 0 Citera
carbe Postad 23 februari 2007 Författare Postad 23 februari 2007 Andreas Johnson o Uggla kommer gå vidare Hehe, det får vi allt se det. Andreas Johnson är okej om han går vidare, men Magnus Uggla FÅR INTE gå vidare! Nej, han är faktiskt ganska dålig enligt mig. Det som fick mig på den åsikten var när jag hörde "Värsta grymma tjejen"... 0 Citera
Danell Postad 23 februari 2007 Postad 23 februari 2007 Melodifestivalen är en skam! Är det inte bara pinsamt att de håller på år efter år, och ändå aldrig lyckas få EN ENDA bra låt. Han Magnus Karlsson, är det inte typ tionde året han är med? Stackars liten! Har han inget bättre för sig än att förlora igen? Nej nej nej! 0 Citera
Tomtebo Postad 23 februari 2007 Postad 23 februari 2007 melodifestivalen, vilket skitprogram. Det värsta är att det skrivs så jävla mycket om det. orkar inte med det. SKönt att lordi vann förra året dock. Det var som en kick mot ballen för alla andra som deltog. Dom med sin übershlager, så kommer de med en hårdrocks låt.. Neh, uch för melodifestivalen.. 0 Citera
Headman Postad 25 februari 2007 Postad 25 februari 2007 om någon såg i går, så var det After Dark (var det ända jag såg). man ville ju bara stänga av tvn. Åh na ni (onani) dåligt alltså, dom borde bli stämda, sån tur räddades kvällen av en film á la Matrin Scorsese. skamligt, det räcker nästan bara skriva det. 0 Citera
Danell Postad 25 februari 2007 Postad 25 februari 2007 Jag spelade med bandet igår i en tävling som heter Rockkarusellen. Vi spelade på en slags fritidsgård. Det var röj som fan inne vid scenen, men ändå kommer man ut efter konserten och hittar en hel hög sitta vid en TV och se på Melodifestivalen. VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ MÄNNISKORNA!?!?! Sorgligt! 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 25 februari 2007 Postad 25 februari 2007 Haha, jag fattar inte var intresset kommer ifrån.. jag menar, ingen lyssnar väl på musiken som produceras en månad senare? Förutom Lordi, som förövrigt måste vara bevis nog att världen inte gillar schlager. Råkade höra transvestitens (?) låt och va i helvete..? Onani - tar saken i egna händer? Fy fan va pinsamt. 0 Citera
carbe Postad 25 februari 2007 Författare Postad 25 februari 2007 Haha, jag fattar inte var intresset kommer ifrån.. jag menar, ingen lyssnar väl på musiken som produceras en månad senare? Förutom Lordi, som förövrigt måste vara bevis nog att världen inte gillar schlager. Råkade höra transvestitens (?) låt och va i helvete..? Onani - tar saken i egna händer? Fy fan va pinsamt. Ja, uhh, After Dark var ingen höjdare, nej. 0 Citera
Jonsson Postad 25 februari 2007 Postad 25 februari 2007 Fantastiskt! Lilla farbrorn "Råkade höra..." lite omaralisk schlagerfestival. Precis som alla andra som ALDRIG tittar, men likväl låter sig uppröras. Hahahahaaaa! Är det förresten någon här som kommer ihåg "Skall vi plocka körsbär i min trädgård?" från -75? Givetvis trots att ni inte tittade utan "bara råkade..."? / Jonsson 0 Citera
00Bengtsson Postad 25 februari 2007 Postad 25 februari 2007 ...låt och va i helvete..? Onani - tar saken i egna händer? ... Haha, den där ÄGDE lilla farbrorn! ;) Jag kollade också faktiskt ... tror det eller ej... på Melodifestivalen igår. Hade inte så mycket annat för mig igår kväll, när jag var i stugan. Men jag blev förvånad(!) när hon som sjöng den där balladen kom vidare, och Uggla till andra chansen. Trodde stenhårt på att Uggla och Andreas skulle gå direkt vidare, medans After Dark skulle komma till andra chansen (med tanke på deras senaste framgång i melodifestivalen). Dock blev det inte så som jag först trodde... btw... satt nu och tänkte på vad saker och ting kan tolkas fel.. (ni som såg slutet av Magnus Ugglas låt "För kung och fosterland" förstår vad jag menar) När Uggla och dansarna sträcker ut högerarmarna på slutet kan tolkas fel om man inte ser handflatorna. ;) 0 Citera
Disco Volante Postad 25 februari 2007 Postad 25 februari 2007 Andreas var bäst, inte så speciellt överraskad av resultatet. Det var skoj att vara där :) Blir helt annat. Syntes en del i rutan dessutom ;) 0 Citera
Walter Postad 1 mars 2007 Postad 1 mars 2007 den tiden då Roger Pontare vann, det var tider det! ;) den tiden då ABBA vann, det var tider det 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.