Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vi har diskuterat "gåshudsscener" redan - en väldigt rolig tråd, tycker jag. Nu vill jag veta i vilka filmer och i vilka scener som ni får följande känslor i kroppen:

"Aha! Oj, jaha. Är det SÅ det är?! Trodde jag inte. Det var som fan!!"

Postad

Slutet på The Usual Suspects, största "aha"-upplevelsen någonsin.

Slutet på The Sixth Sense var också en "aha"-upplevelse första gången jag såg den, men inte i närheten av hur förvånad jag blev av Usual Suspects.

Postad
The Game, Fight Club, regi David Fincher.

Haha oj, sjukt att jag inte tänkte på Fight Club, kan bara hålla med. Jag gillade inte alls fight club förrän just på slutet när "aha"-upplevelsen kom, då vände hela intrycket för min del.

Postad
Alla M. Nights filmer. ALLA.

Lite smått ja, men han drar ut på det hela så mycket och tar det så lugnt att det i slutändan bara känns "jaha, okey. Visst, bara filmen är slut". I alla fall i "The Village" och "Unbreakable"...

Postad
Lite smått ja, men han drar ut på det hela så mycket och tar det så lugnt att det i slutändan bara känns "jaha, okey. Visst, bara filmen är slut". I alla fall i "The Village" och "Unbreakable"...

Jag tycker inte att M. Night drar ut på någonting. I mitt tycke är det alltid precis rätt. Självklart är detta helt subjektivt, och jag som verkligen fastnade för honom efter första filmen jag såg av honom kanske inte direkt intar den "negativa" ställningen istället för den "positiva", men man kan väl iaf enas om att M. Night Shyamalan är en av de stora "Aha"-skaparna, en av Twisternas konungar!

Älskar honom

Postad
...men man kan väl iaf enas om att M. Night Shyamalan är en av de stora "Aha"-skaparna, en av Twisternas konungar!

Ja, om han nångång kunde få upp tempot på filmen. Men det är som sagt en smaksak - inget att göra åt det...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...