_nemo_ Postad 4 november 2006 Postad 4 november 2006 Var och såg denna film igår och här är mina tankar. När jag första gången såg "Ali G Show" så var jag frälst, jag gillade Ali G men älskade verkligen ALLT som hade med Borat att göra. Jag hade aldrig skrattat så mycket som när jag såg Kazaken t.ex vara med på vinprovning eller ute på rävjakt. Så nu har hans långfilm kommit och den är EXTREMT bra. Scenen när Borat och hans producent brottas finns bara inte, den är så extremt rolig så att jag inte kunde andas och för första gången någonsin skrattade jag så att tårarna rann till en film. Vet inte riktigt vad mer jag ska säga om den, bara att ni måste se den. Det finns inget som är dåligt med den. Ok, det finns stunder som man inte skrattar, men det var nästan bara skönt. Det är inte ofta jag geniförklarar filmskapare. Men Sacha Baron Cohens karaktär Borat är tamejfan genialisk! Kan vara den roligaste och bästa komedi jag någonsin sett. 0 Citera
Rabies Postad 4 november 2006 Postad 4 november 2006 tror nog att den kan va grymt kul. det som är mindra roligt är att han bara låter mer och mer tillgjord hela tiden. speciellt på alla live-grejer han är med på. men längtar verkligen efter att se filmen 0 Citera
_nemo_ Postad 4 november 2006 Författare Postad 4 november 2006 Det som är mindre kul med live-framträdanden är ju att alla där VET att det är en skådis. I serien och filmen är det ju människor som verkligen tror att han är en reporter från Kazakhstan. 0 Citera
Java ex Machina Postad 4 november 2006 Postad 4 november 2006 alla älskar den här tydligen. måste dra och se den nån gång framöver. Den och Babel ligger högt på listan. Cohen ska ju tydligen göra film av Bruno också. kolla den här länken ända till slutet, så jävla grym finish. http://www.youtube.com/watch?v=G8Ec8J4erkU 0 Citera
jmalmsten Postad 4 november 2006 Postad 4 november 2006 hehe, bruno har jag helt missat, men det klippet var förbannat kul med den slutklämmen. Förnedrings-TV på högsta nivå :D 0 Citera
qwertyunion Postad 4 november 2006 Postad 4 november 2006 Ska se Borat idag - Han är verkligen "den ultimate". Det är så jäkla politiskt också, det gillar jag:) 0 Citera
Coca Cola och Film Postad 4 november 2006 Postad 4 november 2006 Kom precis hem från den nu. J*vlar vilken film! Har nog aldrig garvat så mycket åt en film. Och som Nemo tidigare sa är brottningsscenen helt sjukt grym! Bara till att beställa nya biobiljetter. ;) 0 Citera
Java ex Machina Postad 4 november 2006 Postad 4 november 2006 hehe, bruno har jag helt missat, men det klippet var förbannat kul med den slutklämmen. Förnedrings-TV på högsta nivå :D att killen hoppar ner från taket av husbilen är helt jävla priceless. 0 Citera
qwertyunion Postad 5 november 2006 Postad 5 november 2006 Kom precis hem från filmen! Man älskar verkligen Borat! Han är så gullig. Brottningsscenen var klockren, och sen ner till den stora konferensen! Haha. Men full pott får filmen inte. Det var lite för mycket "vazhine" med i bilden. Sen tycker jag att han tog med för mycket "nedsättningar" mot judar och kvinnor. Allt är ju kul till en viss del, men allt har även sin gräns. --Nu-sätter-jag-SPOILERVARNING-på-texten-nedan-för-säkerhets-skul----- En till sak som jag undrar öfver och tror mig kunna hitta svar från någon av detta forums mästerfilmvetare: Det är "live" - Det ska i alla fall se ut som det. Men allt KAN ju bara inte vara det. Ta till exempel scenen med Pamela Anderson. För det första skulle det vara så mycket mer security omkring henne och Borat skulle inte ens kunna röra henne (och verkligen inte trä en hemmasydd bröllopspåse över huvudet på 'na. För det andra skulle han inte kunna klara sig utan straff, och verkligen inte kunna visa det i en film! Hörde i något klipp på nätet att regissören sa att Sacha Baron Cohen var så fantastisk just för att allt är live och han har bara en tagning på sig. Är detta då en lögn, eller säger han som det är? Om det är sanning undrar man ju hur fan dom lyckades! Jaha, tack för mig, ska se om den så snart jag kan, med några vänner - så se om mitt intryck blir annorlunda då. 0 Citera
Waryah Postad 6 november 2006 Postad 6 november 2006 Filmen var undebar. brottningscenen kommer vara något man snackar om på flera år. sjukt roligt. ****************SPOILERVARNING**************** Jag tror inte allt är "live", utan några scener måste vara iscensatta. Det går rykten att Pamela scenen var delvis iscensatt, då butikschefen visste att de gjorde en film och att något skulle ske. samma sak för Pamela men hon visste inte vad. Ingen annan, inte ens vakterna. De ville ha fortfarande en naturlig reaktion på vad han gjorde. det var därför vakterna var så våldsamma på slutet. Det sägs att Cohen och Pamela är goda vänner. Björnscenen, med barnen måste ha varit iscensatta! Samma sak med ungdomarna som åkte husbilen. slutet iaf. Sen kan man fortsätta o spekulera kring hela filmen, men jag tror Cohen var tvungen att vara trogen till sina tittare och inte iscensatta för mycket. 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 6 november 2006 Postad 6 november 2006 Åh vad jag måste se den!! Jag trodde Borat var skit ärligt talat, men nu snackar alla om den och så såg jag några klipp på teve och garvade som fan. Jag vill också tipsa om Voodoos ypperligt finurliga anti-spoiler-funktion som finns i vB-koden. Skiv bara Boromir dör!![/spoiler*] ..ta bort stjärnan och resultatet blir: Boromir dör!! 0 Citera
DanielSjöström Postad 7 november 2006 Postad 7 november 2006 Jag kan bara instämma med Lilla farbrorn, måste se! och det snarast! Fick en bonus DVD vid en nätbeställning (från discshop tror jag) och det var grymt kul.:) 0 Citera
EvilElvis Postad 8 november 2006 Postad 8 november 2006 Kom precis hem från filmen! Man älskar verkligen Borat! Han är så gullig. Brottningsscenen var klockren, och sen ner till den stora konferensen! Haha. Men full pott får filmen inte. Det var lite för mycket "vazhine" med i bilden. Sen tycker jag att han tog med för mycket "nedsättningar" mot judar och kvinnor. Allt är ju kul till en viss del, men allt har även sin gräns. --Nu-sätter-jag-SPOILERVARNING-på-texten-nedan-för-säkerhets-skul----- En till sak som jag undrar öfver och tror mig kunna hitta svar från någon av detta forums mästerfilmvetare: Det är "live" - Det ska i alla fall se ut som det. Men allt KAN ju bara inte vara det. Ta till exempel scenen med Pamela Anderson. För det första skulle det vara så mycket mer security omkring henne och Borat skulle inte ens kunna röra henne (och verkligen inte trä en hemmasydd bröllopspåse över huvudet på 'na. För det andra skulle han inte kunna klara sig utan straff, och verkligen inte kunna visa det i en film! Hörde i något klipp på nätet att regissören sa att Sacha Baron Cohen var så fantastisk just för att allt är live och han har bara en tagning på sig. Är detta då en lögn, eller säger han som det är? Om det är sanning undrar man ju hur fan dom lyckades! Jaha, tack för mig, ska se om den så snart jag kan, med några vänner - så se om mitt intryck blir annorlunda då. Se länk. http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,65667753_640__,00.html 0 Citera
qwertyunion Postad 8 november 2006 Postad 8 november 2006 Den där artikeln bevisar inte speciellt mycket... 0 Citera
EvilElvis Postad 8 november 2006 Postad 8 november 2006 Den där artikeln bevisar inte speciellt mycket... Nej, men det var det enda jag hittade, och jag ville mest testa spoilerfunktionen. 0 Citera
EvilElvis Postad 8 november 2006 Postad 8 november 2006 Aha! Vi har fått mer bevis, denna gång handlar det dock om att det är fejk http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,927466,00.html 0 Citera
Robins Production Postad 10 november 2006 Postad 10 november 2006 Se länk. http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,65667753_640__,00.html Haha det där hade ju inte änns med filmen Borat att göra, det var Ali G och Pamelas "hundbröllop" ! 0 Citera
Munthe Postad 11 november 2006 Postad 11 november 2006 Jag såg den i förrgår. Stor axelryckning och det kändes lite som att man satt i en pampig biograf och tittade på TV. En inte helt angenäm känsla. Vis av erfarenheten skulle jag nog ha väntat till videosläppet. Bruno är helt klart hans roligaste karaktär. 0 Citera
Bleckert Postad 14 november 2006 Postad 14 november 2006 Steg nyligen ut ur biografen med ett stort flin på mina läppar. Varför? Sacha Baron Coen, eller hans alterego Borat. Måste säga att den är bisarrt rolig! jag har nog aldrig skrattat så mycket i en biosalong innan. men förutom att han är extremt rolig så är ju de (ursäkta utrycket) dumma amerikanerna ännu roligare. sättet de spelar i händerna på honom är ju helt fantastiskt! All heder! håller ni med? 0 Citera
Speero Postad 15 november 2006 Postad 15 november 2006 ska pallra mig ner till helgen o se den tror jag. förresten.. någon mer än jag som har sett hans framträdande som Borat i Conan O'briens Show? Det va helt sjukt roligt.. tror den finns på youtube. 0 Citera
TDA Postad 20 november 2006 Postad 20 november 2006 Visst var den rolig, men 5+? Det känns nästan som det största skämtet. Brottningscenen var för övrigt en kombination av det roligaste och vidrigaste jag sett på en bioduk. 0 Citera
Luzer Postad 21 november 2006 Postad 21 november 2006 Filmen var riktigt bra, men absolut inget mästerverk. Sen håller jag med nån som skrev att det kan bli lite väl mycket ibland. Att skämta om våldtäktsmän och rasism kanske funkar om man inte haft så mycket kontakt med detta själv. Men tror knappast att någon som varit utsatt för våldtäkt tycker det är speciellt roligt :/ Sen att den ligger etta, eller har legat och i allafall gått tokbra i USA fattar jag inte riktigt? Borde dom inte rata den?! 0 Citera
Sheikh_Juras Postad 21 november 2006 Postad 21 november 2006 Gillar ni musiken i filmen så kolla in det sjukt svängiga Mahala Raï Banda! De spelar på soundtracket och kommer att spela på Södra Teatern 24 november, alltså nu på fredag. kolla in http://www.sodrateatern.com eller lyssna på http://www.myspace.com/mahalaraibanda Är det någon annan som ska gå och se dem? Sköt om! 0 Citera
Fredderov Postad 21 november 2006 Postad 21 november 2006 Jag såg den i London och jga måste säga att det är en av de bästa komedierna jag någonsin sett, den är i Holy Grale klass. :P Sedan måste jag säga att enlig mig finns det inga tabuer inom humorn, de som tycker det är bara tråkiga och tighta. ;) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.