Gå till innehåll

Den bästa filmen någonsin?


Scaleo

Recommended Posts

Jag tycker första star wars filmerna är bra...men "klonerna anfaller" är ju en riktig bottenfilm! Jag orkade bara se halva och när jag skulle se klart tyckte jag slutet var minst lika dålig. Jag tycker Gladiator är en riktig bra film. Dom där 200 felen, var finns dom? Jag märkte kanske bara 1-2 men du kanske är mer uppmärksam?

Länk till kommentar
Share on other sites

Torrisen, otroligt bra film. Men personligen föredrar jag Princess Monoke och Nausicaa of the Valley of the Wind av samma regissör.

(Om du inte sett Porco Rocco, On your marks och Grave of the fireflies tycker jag du ska kika in dem med, de två första av samma regissör och den tredje av samma produktionsbolag.)

 

Nille, försök att göra en sån där film själv utan klaff-fel. Jag tycker verkligen inte att man ska hänga upp sig på sådana saker. So what liksom? Det är oerhört svårt att göra en actionfilm utan klaff-fel, näst intill omöjligt anser jag om man inte vill hålla på att filma i typ 5 år. Inget man märker första gången om man inte skiter i att fångas av filmen dvs.

 

Du får gärna såga den =). Men personligen tycker jag det är fel att klanka ner på klaff-fel och dylikt. Ungefär som att säga att Festen är en dålig film för att det är handkamera.

 

Scaleo, www.moviemistakes.com : Där står det dock att den bara har 98 fel som uppmärksammats, och ganska mycket där är bullshit med.

 

Hur som helst en personlig favorit är för mig, Magnolia, kanske det mest genomtänkta manuset någonsin. Även Hitchcocks första film med Ingrid Bergman, Spellbound är en favorit för mig, även fast den absolut inte är känd för många. Tycker också att Milos Forman's Man on the Moon är ruskigt bra, med Jim Carrey i huvudrollen.

 

Gillar också ganska mycket som ni tipsat om men det känns meningslöst att tipsa om "Bra Mainstream" då de flesta tycker lika, roligare med lite annorlunda favoritfilmer anser jag =).

 

/A.

Länk till kommentar
Share on other sites

opus: det var några killar från englad som hade sågat hela filmen, till någon uppgift.. då hade dom kollat efter tex, flygplans "streck" på himlen och sånna små saker..

 

Jag vet att det är skit svårt att göra en film utan klaff fel. :) , man ser så mycket mer i redigeringen, so man inte tänkte på under själva inspelningen. :)

 

bästa film grejjen nu: jag kom på att de sju samuraierna av Akira Korusawa är ruggit bra.

 

Sen är det ju väldigt synd att George Lucas har blivit så "komersiell" så att han gjorde de nya StarWars filmerna dåliga.. han har tappat bort den där riktiga Starwars känslan..

 

 

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, det var många fel i Gladiator men jag märkte knappt det. Dem bästa filmerna har ju måga fel. alla dem här under har fler fel

 

1 The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring 189

2 The Matrix 178

3 Titanic 164

4 Spider-Man 157

5 Harry Potter and the Philosopher's Stone 150

6 Harry Potter and the Chamber of Secrets 130

7 The Lord of the Rings: The Two Towers 121

8 Terminator 2: Judgment Day 114

9 The Fast and the Furious 111

10 Die Another Day 111

11 Jurassic Park 111

 

 

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Varför det är bara storfilmer som ligger på listan är för att det är fler människor som är intresserade på att klanka ner och läsa misstag om dessa, jag kan lova att filmer i liknande genrer som är sämre gjorda har mycket fler fel, men vem bryr sig om dem liksom.

 

Tycker också det är töntigt att klanka ner på små fel, men sen finns det ju fel som gör att man blir lite irriterad med, som att det finns ett digitalur i Titanic osv... KLANTIGT

 

/A.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...

Alltså Matrix, LOTR m.m är bra filmer för de är nya och är mycket bra gjorda, men jag tycker det finns filmer som klår dem lätt i handling som tex. "Forrest Gump" och "Nykeln till Friheten" och många fler.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nej, den har bra handling och det är mina absoluta favorit filmer, men samtidigt så är StarWars inte en så rörande film som Forrest Gump eller Nykeln till friheten m.m. StarWars är mer grov och de Forrest Gump & Co mer fin om ni förstår vad jag menar :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...