Den som filmar Postad 24 oktober 2006 Postad 24 oktober 2006 Tjena! Behöver en spya tills på fredag, är det någon som har ett bra "recept" på en redig, vidrig bakis spya? Vore kanonbra Med vänliga hälsningar // Den Som Filmar. 0 Citera
Rogge Postad 24 oktober 2006 Postad 24 oktober 2006 Tjena! Behöver en spya tills på fredag, är det någon som har ett bra "recept" på en redig, vidrig bakis spya? En stadig frukost på morgonen, en väntkorv, en 200 grams cheeseburgare med extra allt, pommes frites med mycket ketchup, några rejäla groggar, ytterligare några rejäla groggar, en 150 grams cheeseburgare och en stor Pucko. Sen så är det lätt fixat! Tar max någon timme! ;) 0 Citera
Den som filmar Postad 24 oktober 2006 Författare Postad 24 oktober 2006 Okej, tack för det snabba svaret, synd bara att det inte hjälpte mig ett skvatt. 0 Citera
_nemo_ Postad 24 oktober 2006 Postad 24 oktober 2006 Det är ju bara att göra en salig blandning, men grejen är ju den att det ska gå att ha i käften också, annars blir det en riktig spya =). Köttsoppa och ärtsoppa funkar utmärkt. 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 24 oktober 2006 Postad 24 oktober 2006 Blött knäckebröd och nyponsoppa tror jag skulle funka bra. Kanske lite filmjölk. Bara fantasin och smaklökarna sätter gränserna. Personligen skulle jag tvinga i skådisarna det jag har i skafferiet. När vi filmade i skolan blev det senap, knäckebröd och mjölk. Då fick en polare agera stand in med mina kläder på - jag vägrade. blixtsnabb edit.. fast om det rör sig om bakisspya, brukar man inte vara rätt tom i magen? 0 Citera
MovieMaker Postad 24 oktober 2006 Postad 24 oktober 2006 blixtsnabb edit.. fast om det rör sig om bakisspya, brukar man inte vara rätt tom i magen? Det beror väl på - en del gillar att avsluta kvällen med en stor hamburgaremeny borta vid den nattöppna syltan och andra inte :P 0 Citera
John Postad 25 oktober 2006 Postad 25 oktober 2006 Minestrone soppa, och havregryn! Ett förslag, eller experimentera med det som finns i köket eller på ica brukar gå att få till rätt bra, se till att det inte smakar illa bara:) 0 Citera
Bärz Postad 1 november 2006 Postad 1 november 2006 skriv upp en lista från gårdagens lunch sedan letar du reda på allt det och hackar och mosar sen tar du lite grön karammelfärg och blandar med apelsin juice och häller i som ska symbolicera mag galla! :) å vips så är det bara sprinag och film spy! 0 Citera
the_looop Postad 7 november 2006 Postad 7 november 2006 Ta alt personen kan ha ätit + lite potatismos och apelsinsaft tils det blir en skön sörja (ta lite ärtor så ser det bra ut ;)) ... 0 Citera
Salmonsson Postad 8 november 2006 Postad 8 november 2006 Gör som i filmen Bad Taste, i scenen där en kille dricker/äter utomjordingarnas spya. Fil, müssli, havregryn samt karamell färg för att få den färgen du vill ha ;) 0 Citera
Jonis Film Postad 29 maj 2008 Postad 29 maj 2008 Men i Bad Taste ser ju inte spyan så jätteverklig ut heller. Ser ut som just fil. Fast limegrön. Testa ägg, havregryn och grön karamellfärg. OBS inte för mycket grönt ;) 0 Citera
nson Postad 1 april 2012 Postad 1 april 2012 Skulle behöva något recept/tips jag med. Har läst era svar och det hjälper - men är det någon med erfarenhet som har testat dessa eller har något eget? Kravet är dock att det inte ska smaka så vidrigt att det blir plågsamt att ha det i käften 0 Citera
Sarista Postad 1 april 2012 Postad 1 april 2012 på en inspelning för ett tag sedan hade vi havregryn i vatten, såg väldigt bra ut och smakar väl ok oxå (smakade inte själv :D) 0 Citera
Daniel Hållquist Postad 1 april 2012 Postad 1 april 2012 Hej på er, jag har också en fråga :) Ska producera en sketch, som jag också skådespelar i, och i den ska jag dö genom akut matförgiftning, kroppsryckningar och en massa fradga som forsar ut genom munnen, hur gör jag fradgan på bästa vis? 0 Citera
jernby film Postad 1 april 2012 Postad 1 april 2012 Bjud in fattiga på katt och hundmat och ett helrör och allt blir som du önskar. /nils 0 Citera
malsum Postad 2 april 2012 Postad 2 april 2012 Lite sent, men en saftsoppa blandat med fruktmusli är en kanonmix för spya. Blanda till den kvällen före så att den gottar till sig ordentligt, och sedan rör du ner en extra näve med musli precis innan tagning. Då får blandningen den där fördelningen mellan upplösta och mjuka bitar och hårdare "osmälta". Späd sedan lösningen med vatten efter behov för rätt konsistens... har använt mig av det i flera år. 0 Citera
malsum Postad 2 april 2012 Postad 2 april 2012 Enklaste/billigaste är såklart att se till att ha mycket saliv/vatten i munnen, och diskret få in en samarin eller brustablett munnen vid rätt tillfälle. bit ner på den så blir det hårt vitt skum. Hej på er, jag har också en fråga :) Ska producera en sketch, som jag också skådespelar i, och i den ska jag dö genom akut matförgiftning, kroppsryckningar och en massa fradga som forsar ut genom munnen, hur gör jag fradgan på bästa vis? 0 Citera
Daniel Hållquist Postad 2 april 2012 Postad 2 april 2012 Enklaste/billigaste är såklart att se till att ha mycket saliv/vatten i munnen, och diskret få in en samarin eller brustablett munnen vid rätt tillfälle. bit ner på den så blir det hårt vitt skum. Okej, jag får testa det, då :) Men det vore roligt om det kunde bli väldigt mycket fradga, som jag har rabies typ. Raklödder kanske, haha. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.