Gå till innehåll

Tillverka ett hjärta


Recommended Posts

Det är väl inte mer makabert än att titta på tallriken. Eller är du vegeterian? Något jag tycker är tusan så gott är grillade kycklinghjärtan, med lite salt och peppar. Man trär en 10-12 stycken på ett litet spätt och lägger på grillen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nä jag är inte vegeterian men jag har aldrig ätit grishjärta eller något hjärta över huvudtaget. Jag hade faktiskt inte tänkt på att jag kunde skaffa ett riktigt hjärta utan hade planer på att konstruera ett. Låter ju ganska konstigt så här i efterhand får jag säga. Framför allt komplicerat!:) Det är ett bra förslag helt enkelt.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Förtusan det kan ju inte vara så svårt att tillverka ett eget hjärta! ;P

köp lite lera sen skulpterar du ett hjärta guter en form i gips, sedan gjuter du hjärtat i latex och sedan stoppar du upp det med gelatin. å vips så har du ett hjärta som räcker länge :)

Länk till kommentar
Share on other sites

mjo du kanske har rätt.. Men det är ju ett alltenativ ialla fall! :P

Sen så går det nog få till det lika snyggt med latex om man kan sin sak. Men har man aldrig hållt på med det så kommer misslyckandets av material kosta rätt mycket så det är ju rättså negativt. Men man lär sig av det som blir fel ialla fall.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är väl inte mer makabert än att titta på tallriken. Eller är du vegeterian? Något jag tycker är tusan så gott är grillade kycklinghjärtan, med lite salt och peppar. Man trär en 10-12 stycken på ett litet spätt och lägger på grillen.

Jag är vegetarian :)

 

Dessutom ser ett grishjärta inte likadant ut som ett människohjärta.

Men det kanske inte spelar någon roll.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag är vegetarian :)

 

Dessutom ser ett grishjärta inte likadant ut som ett människohjärta.

Men det kanske inte spelar någon roll.

 

Tänkte också tillägga det att de ser inte lika dant ut. :P hehe

Det är ju skillnad på hur ådrorna går och storleken faktiskt.

Fast det kommer nog inte märkas nån skillnad kanske. hjärta som hjärta.

Länk till kommentar
Share on other sites

Om du bakar en deg, rullar ihop den till en oval boll i sorleken av ett hjärta, gör fejkblod av sirap, vatten och röd och gul karamellfärg och smetar in bollen totalt i det så får du nåt som skulle kunna likna ett hjärta. Har märkt att deg funkar otroligt bra till all slags innehåll i kroppen. Visst får du ju inte otoliga detaljer men det går ju alltid att modifiera därifrån med slangar och allt möjligt. Själv är jag vegetarian och avstår från allt som har med grishjärtan hur verkligt det än ser ut.

Länk till kommentar
Share on other sites

Om du bakar en deg, rullar ihop den till en oval boll i sorleken av ett hjärta, gör fejkblod av sirap, vatten och röd och gul karamellfärg och smetar in bollen totalt i det så får du nåt som skulle kunna likna ett hjärta. Har märkt att deg funkar otroligt bra till all slags innehåll i kroppen. Visst får du ju inte otoliga detaljer men det går ju alltid att modifiera därifrån med slangar och allt möjligt. Själv är jag vegetarian och avstår från allt som har med grishjärtan hur verkligt det än ser ut.

 

Okej, det kan ju vara värt att fundera över.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...