odinlundin Postad 8 september 2006 Postad 8 september 2006 Såg ingen bullet time effect....du kanske trodde det var när en kula flyger i slow motion men det är när kameran snurrar runt gubben. Eller jag har för mig det, nån kan väll rätta mig om jag har fel. Effekterna var rätt bra. 0 Citera
Mega99 Postad 8 september 2006 Postad 8 september 2006 Nja, din version av matrix var ju överaskande, tycker att det gick lite för snabbt. Kulorna som flög var dock bra, men bilen var ju bara töntigt, inte själva idén men det faktum att det går så sakta eller vad det nu är som får det att se så dåligt ut, men det är ju inget som inte går att fixa. Bra gjort annars. 0 Citera
gorse Postad 8 september 2006 Postad 8 september 2006 Skruvhålet (eller vad de nu är?) för att fästa leksaksbilen i bottenplattan kom rakt ifokus i bilden. Det var ju lite synd. Bilen borde träffat kameran med någon annan yta än bottenplattan. I övrigt envisas jag med att datoranimeringar syns alltför väl för att jag skall tycka att det är kul. De smälter inte in. Hylsorna tex ser påsklistrade ut. Men slowmotionkulorna var snygga tycker jag. 0 Citera
MBP Postad 8 september 2006 Författare Postad 8 september 2006 håller med om att bilen var dåligt gjort! Sen var det inget jag la så mycket tid på heller eftersom jag ville koncentrera mig på effekterna för det mesta. ang. bullet time! Jag har för mig att det är när man ser saker i samma "hastighet" som när en kula avfyras från ett vapen...men jag kanske har fel? 0 Citera
Creator Postad 9 september 2006 Postad 9 september 2006 det är fel....det är ungefär som odinlundin redan har påpekat, att man får känslan som att kameran ''snurrar'' runt karaktären, men det är ju egentligen så att det är bara två film/videokamerar som finns med i själva effekten (äkta bullet-time) och sedan mellan dem är det en massa stillbildskameror med ett genomtänkt och utmätt avstånd mellan sig. När man sedan spelar in scenen (vilken ofta är med green/blue-screen, av naturliga orksaker) trycker man igång filmkamerorna och sedan avlöses stillbildskamerorna exakt samtidigt alternativt med några tusendelars sekunder för att få lite mer rörelse i tagningen, annars blir det nästan som att man fryser bilden och sedan snurrar runt kameran, vilket iofs är grymt häftigt och kolla på det osså. Stillbildskameraavlösningen brukar ofta ske med nån sorts anordning, så att de går av exakt samtidigt. Men sök på forumet, det finns mycket mer för de kunskapstörstande där. 0 Citera
MBP Postad 9 september 2006 Författare Postad 9 september 2006 Jaha. Så bullet time är när kameran roterar runt t.ex. en person. Det jag gjorde kanske var slow-motion i så fall... 0 Citera
Creator Postad 9 september 2006 Postad 9 september 2006 alltså, man får bara känslan av att kameran roterar runt 0 Citera
Jawo Postad 9 september 2006 Postad 9 september 2006 Nej, bullet time är när tiden går så långsamt att man ser kulan. Hur kameran rör sig spelar ingen roll. 0 Citera
MBP Postad 9 september 2006 Författare Postad 9 september 2006 då var det alltså som jag sa eller? 0 Citera
Maxxor Postad 11 september 2006 Postad 11 september 2006 riktigt härlig film, vad använder du för effektprogram? 0 Citera
MBP Postad 11 september 2006 Författare Postad 11 september 2006 3DSM o AE. Kul att du gillade den! 0 Citera
klarar Postad 19 september 2006 Postad 19 september 2006 då var det alltså som jag sa eller? Nopp! Det e som creator säger! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.