barnholdt Postad 17 juli 2006 Postad 17 juli 2006 Jordbodalen är ett filmat litet naturporträtt av området Jordbodalen i Helsingborg. http://www.barnholdt.se/film/film3/Jordbodalen01.jpg http://www.barnholdt.se/film/film3/Jordbodalen02.jpg http://www.barnholdt.se/film/film3/Jordbodalen03.jpg http://www.barnholdt.se/Webbplats/Filmer/Poster/2006/7/2_Jordbodalen.html Format: Sorenson 3 / AAC EDIT="Jag har inte lyckats få filmen att starta när den buffrat utan den måste tyvärr ladda klart innan man kan titta. Så det kan ta lite tid innan det går att se på filmen." 0 Citera
Ronnie Postad 19 juli 2006 Postad 19 juli 2006 Ett område som var okänt för mig tills för ungefär två år sedan. Och då hade jag bott ungefär 500 meter ifrån det i tre år :). 0 Citera
barnholdt Postad 21 juli 2006 Författare Postad 21 juli 2006 Kom igen nu ppl, var den så dålig? Var den inkonsekvent filmad, var den dåligt klippt, höll den för ojämnt tempo på slutet, var det för starka färger, skulle jag tagit om klippet med slowmo gungan eller sög allt bara rent allmänt? 0 Citera
Anhool Postad 21 juli 2006 Postad 21 juli 2006 Tja... Vad ska man säga... Finns inte så mycket att kommentera eftersom det bara är natur. Bilderna var vackra fast det blev för mycket upprepningar mot slutet. 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 22 juli 2006 Postad 22 juli 2006 Jo, det ser väl bra ut, beroende på vad syftet är. Som spelfilm är handlingen lite fattig. Som reklamfilm är den lite långsam. Musikvideo - ja, bilderna passade in bra. ;) Saknade lite åkningar och annat mer avancerat. Ställa en kamera på ett stativ är inte så svårt, det behövs bara pengar. 0 Citera
barnholdt Postad 22 juli 2006 Författare Postad 22 juli 2006 Syftet var att göra ett litet naturporträtt av platsen Jordbodalen. Tack så mycket för era kommentarer. Nu ett par veckor efter att filmen blev klar känner jag även själv att slutet inte håller helt så som jag kände för det från början. Mera avancerade kamerarörelser ska jag helt klart försöka ta med mig i nästa film. Flera får gärna kommentera lite, jag vet att det kanske inte är helt lätt att göra det till denna typen av film. Än en gång, tack ska ni ha. 0 Citera
yooonis Postad 22 juli 2006 Postad 22 juli 2006 Tja, Vad har du använt för kamera? Ser mycket snyggt ut! Vill ha. //yonis 0 Citera
barnholdt Postad 23 juli 2006 Författare Postad 23 juli 2006 Jag har skjutit filmen med en HVX-200. Codeken jag använde var DVCpro 50 sedan har jag lagt på en 3-vägs CC i FCP. Jag har lagt upp en nyare film på hemsidan med lite mera variation i färgerna, där jag försökt göra mer av jobbet i själva kameran. Även den filmad i DVCPro 50 med minimal CC i FCP. 0 Citera
yooonis Postad 23 juli 2006 Postad 23 juli 2006 [citat=barnholdt]Jag har skjutit filmen med en HVX-200. Codeken jag använde var DVCpro 50 sedan har jag lagt på en 3-vägs CC i FCP. Jag har lagt upp en nyare film på hemsidan med lite mera variation i färgerna, där jag försökt göra mer av jobbet i själva kameran. Även den filmad i DVCPro 50 med minimal CC i FCP.[/citat] CC och FCP samt Codeken som du använt säger mej inget. Vad e de för nåt? EDIT: Det va inget, kameran kostar ju 60 000:- ju!!! Ehm, lite för dyrt för mig, tror ja siktar på en Xl2 eller nåt sånt istället. synd... 0 Citera
barnholdt Postad 23 juli 2006 Författare Postad 23 juli 2006 DVCpro 50 är vad DV borde varit för att göra en lång historia kort. Tre vägs CC="Color Correction" är att du hanterar hög, mellan och låg tonerna i bilden var och en för sig. Slutligen FCP är http://www.apple.com/finalcutstudio/ 0 Citera
soulmate Postad 5 november 2006 Postad 5 november 2006 Tjena.. otroligt fina bilder du har samlat ihop. Jag undrar mest ifall du är nöjd med din kamera. var det ett bra köp ?, hade du valt en annan modell om du fick byta idag?: 0 Citera
barnholdt Postad 7 november 2006 Författare Postad 7 november 2006 Tjena.. otroligt fina bilder du har samlat ihop. Jag undrar mest ifall du är nöjd med din kamera. var det ett bra köp ?, hade du valt en annan modell om du fick byta idag?: Har ångrat köpet under en sekund sedan jag köpte den. Den växer i mina ögon för varje projekt jag gör med den. Håller just nu på med en 30min dokumentär helt filmad med HVX-200 (dvcpro hd). Och till sommaren kommer det bli en 45 - 60min film om allt går som det ska, helt filmad med HVX-200 fast på DV-band (ser sjukt bra ut även när man filmar DV). 0 Citera
Norbert Postad 7 november 2006 Postad 7 november 2006 Mycket fina bilder. Jag gissar att du har sett Steven Dempseys (A.K.A. Disjecta) filmer? 0 Citera
barnholdt Postad 9 november 2006 Författare Postad 9 november 2006 Mycket fina bilder. Jag gissar att du har sett Steven Dempseys (A.K.A. Disjecta) filmer? Steven Dempsey är i en klass för sig själv och gör otroligt vackra filmer. :) 0 Citera
Norbert Postad 9 november 2006 Postad 9 november 2006 Utan tvivel. Jag fick lite av den känslan av den här filmen. Nu är det bara att sitta och längta till våren igen! 0 Citera
Asterix Postad 10 november 2006 Postad 10 november 2006 Riktigt snygg, otroligt vass bildkvalitet. Kanske att du kunde förkorta den något. 0 Citera
Norbert Postad 10 november 2006 Postad 10 november 2006 Jag tar mig friheten... :) Jag har skjutit filmen med en HVX-200. EDIT: Oops, du hann visst se det innan jag postade. 0 Citera
Asterix Postad 10 november 2006 Postad 10 november 2006 Mm, såg det sen. Var lite snabb där ;) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.