Gremanz Postad 13 juli 2006 Postad 13 juli 2006 Vilka filmer skulle du vilja se parodiseras, och vilka scener i sådana fall? Tänk Scary Movie, ungefär. 0 Citera
Getost Postad 14 juli 2006 Postad 14 juli 2006 Idioterna Lars von Trier och grupeknell-scenen Beck, Livvakterna töntiga försök att skapa svensk action-drama 0 Citera
Spartacus Postad 14 juli 2006 Postad 14 juli 2006 Beck håller jag med om! Livvakterna tycker jag är helt OK faktiskt. Med svenska mått that is. 0 Citera
e93mw Postad 14 juli 2006 Postad 14 juli 2006 De nya Star Wars-filmerna. Studsboll-Yoda när han fäktas med Count Dooku. Det våras för "Det våras för rymden 2"!!! 0 Citera
Java ex Machina Postad 14 juli 2006 Postad 14 juli 2006 Gjordes inte "Lilla Beck"? jag hörde nåt om det förut, kanske bara var en del i något annat... 0 Citera
Gremanz Postad 14 juli 2006 Författare Postad 14 juli 2006 [citat=Java ex Machina]Gjordes inte "Lilla Beck"? jag hörde nåt om det förut, kanske bara var en del i något annat...[/citat] Tror tyvärr bara att det var nån sketch... kul som fan var det dock :D tror det var nåt TV4 gjorde om jag inte minns helt fel. Angående Star Wars så är det dessvärre ganska uttjatat redan. De filmer vi har skrivit scener för hittills är Pirates of the Carrabian, Jarhead, Titanic och Gladiator. 0 Citera
vilcans Postad 14 juli 2006 Postad 14 juli 2006 Jag tycker ni ska parodiera alla dessa sommarfilmer som utnyttjar andra filmer för att kunna sälja ett hopkok av dåliga travestier på kända scener. Tänk Scary Movie. :-) Disclaimer: Jag har förresten inte sett någon av dessa filmer. De kanske är skitbra... Jag har rätt svårt för referenshumor bara. 0 Citera
pinto Postad 15 juli 2006 Postad 15 juli 2006 tycker ni ska göra parodi på sjunde inseglet =) 0 Citera
ressigören Postad 15 juli 2006 Postad 15 juli 2006 [citat=pinto]tycker ni ska göra parodi på sjunde inseglet =)[/citat] Den är ju en parodi i sig själv... Förresten är det väl någon scen med en schackspelande döden i "Yrrol"? 0 Citera
_nemo_ Postad 15 juli 2006 Postad 15 juli 2006 Finns många filmer som har parodiscener på Det sjunde inseglet. Bla någon film med Keanu Reeves, den siste actionhjälten och Yrrol som sagt (jag har glömt hur de stod...men deeet har iiinte jaag..såå lääätt kommer du iiinte uundaan). Och vad menar ressigören(!) med att det är en parodi i sig själv? 0 Citera
ressigören Postad 15 juli 2006 Postad 15 juli 2006 [citat=_nemo_] Och vad menar ressigören(!) med att det är en parodi i sig själv?[/citat] Min personliga åsikt är att Bergman är överskattad som regissör. Sen var det väl kanske ett slags skämt iofs, så dålig är ju inte Sjunde inseglet. 0 Citera
jmalmsten Postad 15 juli 2006 Postad 15 juli 2006 Den har ju sina festliga stunder, som när döden står och tjafsar och måste förklara att (inte max von sydow då) offret inte kan komma undan döden hur lite tid han än har... Men även Hitchcock, Chan Wok Park och Kurosawa har visat prov på oväntad humor i ödesdigra filmer... så det räcker ju inte riktigt för att kvalificera sig som rena parodier... Men annars så tycker jag att antalet BRA parodier är så hiskeligt sällsynta... Smala Sussie tenderar till filmparodi ibland, Team America står sig än, för att inte tala om Hot Shots och part deux! och Mel Brooks filmer och Leslie Nielsens forna mästerverk... jämfört med dessa står sig de flesta nutida väldigt taskigt i dager... bland annat scary movie, shriek if you know what I did last friday the 13th... och alla andra spektakel,,,jajustja austin powers fungerade ju rätt så bra den med... Jag vill se BRA parodi, inte som hey barberiba där man med löjlig röst gör sig löjlig över kungafamiljen på helt humorbefriat vis... (jag har inget emot humor riktat mot överheten, men den där var så låg och så dålig att jag missade poängen totalt:() 0 Citera
Gremanz Postad 16 juli 2006 Författare Postad 16 juli 2006 [citat=jmalmsten] Jag vill se BRA parodi, inte som hey barberiba där man med löjlig röst gör sig löjlig över kungafamiljen på helt humorbefriat vis... (jag har inget emot humor riktat mot överheten, men den där var så låg och så dålig att jag missade poängen totalt:()[/citat] Okej. Ta inte illa upp nu, men får jag gissa på att du är 15,16.. 17 år gammal? Alla program är riktat till en viss målgrupp. Jag skulle vilja påstå att Hey Baberiba oftast är bra genomtänkt humor, där alla "spontana" skämt överskuggar någon mycket festligare poäng en den som kanske kan uppfattas "på ytan", så att säga. Kan inte riktigt ge någon bra beskrivning, men i alla fall. 0 Citera
trancedanne Postad 17 juli 2006 Postad 17 juli 2006 Kommande "Superhero" av mästaren David Zucker kommer nog äga allting sedan nakna pistolen filmerna. Ni förstår nog vad det ska handla om denna gång :) 0 Citera
jmalmsten Postad 19 juli 2006 Postad 19 juli 2006 [citat=Gremanz] Okej. Ta inte illa upp nu, men får jag gissa på att du är 15,16.. 17 år gammal? Alla program är riktat till en viss målgrupp. Jag skulle vilja påstå att Hey Baberiba oftast är bra genomtänkt humor, där alla "spontana" skämt överskuggar någon mycket festligare poäng en den som kanske kan uppfattas "på ytan", så att säga. Kan inte riktigt ge någon bra beskrivning, men i alla fall.[/citat] 20 år... men så fel var det väl inte... mitt problem med den serien var att det bara var en massa skådisar som tog sig till löjliga röster och fula grimasher och aplicerade dom på kändisar. Jag såg ingen variation mellan de de försökte efterlikna och det hela liknade mer småbarn som snäser tarvliga kommentarer mot varandra än humor... men men... det finns dom som gillar Naken också...:( dit jag vill komma är att när jag ser på tv och film så vill jag se talanger, inte "humor" som enkelt överträffas av klassens clown... 0 Citera
trancedanne Postad 19 juli 2006 Postad 19 juli 2006 Hey Baberiba är ganska patetiskt, kolla bara på deras första program "Pyjamas" roligaste sverige någonsin kunnat kommma med, eller rättare sagt det enda roliga 0 Citera
Pandan Postad 20 juli 2006 Postad 20 juli 2006 Schackscenen från Sjunde Inseglet ska tydligen vara den mest parodiserade scenen nånsin i film. Den näst mesta är duschscenen ur Psycho... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.